Hoe bekijken mensen jouw website?

Op het internet kom ik zo ontzettend veel websites tegen die bomvol staan met tekst en informatie, want volgens de eigenaar is alles even belangrijk en nuttig om te weten. Maar zeg nou eerlijk, een overvolle homepagina met veel te veel tekst is toch saai? Dus hoe kun jij ervoor zorgen dat bezoekers jouw website bezoeken en niet meteen weer vertrekken?

Wat is het eerste wat bezoekers zien?

Belangrijk om te onthouden is dat je bezoekers een soort van F visie hebben. Met de volgende afbeelding laat ik zien wat ik hiermee bedoel:

Hoe bekijken mensen jouw website

Deze zogeheten heat map laat zien wat als eerste opvalt bij bezoekers. Wat opvalt, is dat de bovenste teksten veel worden bekeken en de rest weinig tot niet. Daarom staan de logo’s van bedrijven vaak links bovenaan zodat het gelijk opvalt en zodat je bezoekers gelijk weten met wie of wat ze te maken hebben. Je creëert een stukje herkenbaarheid.

Hoe kun je inspelen op het kijkgedrag van je bezoekers

Jouw bezoekers zijn visueel ingesteld en scannen hun teksten. Hoe kun je hier nou op inspelen als ondernemer? Heel simpel, zet je belangrijkste punten bovenaan in je webpagina. Op deze manier kun je snel hét antwoord aan je bezoeker geven waarnaar ze op zoek zijn. Er zijn 4 verschillende ‘’type’’ bezoekers van je website waar je rekening mee moet houden.

Gebruik van kleur, afbeeldingen en video’s

Een paar tips om het gebruik van kleur, afbeeldingen en video’s te laten werken voor jou:

Trekt de juiste afbeelding de aandacht van mijn bezoeker? Dit kun je eenvoudig zien door middel van een heattool. Deze tool geeft een gerichte indicatie van de knoppen die het meest opvallen bij jouw bezoeker.

En nu?

Nu weet je meer over het kijkgedrag van je bezoeker en nu? De homepage vol spammen met afbeeldingen en contrasterende kleuren en zo de aandacht trekken? Nee, dat is niet de bedoeling. Probeer een goede mix te maken van relevante en nuttige teksten en 1 á 2 passende afbeeldingen. Zorg dat je website is toegespitst op de verschillende soorten bezoekers. Zo pak je de aandacht van je lezer en geef je antwoord op de vraag van je bezoeker. 


Een blog van Peter Vonk
Content Manager bij TriplePro Online Marketing
peter@triplepro.nl

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro