Wat is een goede call-to-action?

De CTA is een button die jouw bezoekers activeert

Een call-to-action is een klikbare button dat de bezoeker moet aansporen tot het ondernemen van een gewenste actie. De call-to-action (CTA) wordt veelvuldig gebruikt in de online marketing wereld en is bijna op elke effectieve website terug te vinden. Ze kunnen zowel bedoeld zijn om de bezoeker door de website te sturen en te leiden als het verhogen van het rendement van je website. Hieronder zie je een voorbeeld:

Wat is een call-to-action? CTA?

Binnen de eerste 7-10 seconden besluit een bezoeker wat hij/zij aan jouw website heeft. In die seconden heeft het de bezoeker het design gezien, moet de bezoeker te weten kunnen komen waar de website voor staat en wat je op de website kunt doen. Na het beoordelen van het design zal de bezoeker snel verder kijken op de website.

Met een call-to-action informeer, leid en stuur je de bezoekers

Wat kan ik precies op de website doen? De call-to-action is hiervoor een belangrijke informatiebron en moet antwoord kunnen geven op die vraag. Het helpt de bezoeker de mogelijkheden van de website te zien. Als ze eenmaal besloten hebben om op de website te blijven kan de call-to-action sturing geven aan de bezoekers. Door middel van een call-to-action als: 'Lees meer', 'bekijk ook deze pagina', 'meer weten?', kan je de bezoekers door de website heen leiden en hun helpen met het verkrijgen van de juiste informatie. Je stuurt de bezoeker. Je laat zien dat je weet wat de bezoeker wilt en je laat zien wat je ze te bieden hebt.                   

Call-to-action en conversie

De CTA is daarnaast een conversiestarter. Een button met een activerende tekst kan worden gezien als pure verleiding. Je wilt hier een 'Ja' scoren, je wilt dat ze klikken. Hiervoor moet een call-to-action zo concreet mogelijk zijn en tot de verbeelding spreken. Het moet de bezoekers prikkelen en aansporen tot het ondernemen van een actie. Je wilt de bezoeker zodanig verleiden en overtuigen dat je hun volledige aandacht hebt. Een goede call-to-action zorgt een verhoging van het aantal conversies en is daarmee van groot belang. Uiteraard zal je met alleen een call-to-action niet bereiken wat je wilt. De content op de pagina moet de call-to-action ondersteunen, je moet het kunnen waarmaken.

De call-to-action brengt jou meer rendement

Leidt de bezoekers door de website, geef ze de juiste informatie, prikkel hun op het juiste moment, help ze en verleid ze en je zult het terugzien in het conversiepercentage. Meer rendement dus.

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro