Wat is duplicate content?

En wordt je gestraft voor duplicate content?

Het lijkt zo makkelijk. Je krijgt een nieuwe website, er moeten teksten opkomen, je Googlet wat, je pakt de website die bovenaan staat en hop, je hebt een paar goede teksten. Het zullen wel goede teksten zijn, want ze staan hoog in Google..! Je veranderd een paar dingen zoals de bedrijfsnaam en klaar is Kees.

Zo werkt het natuurlijk niet helemaal, al gebeurd het wel veel.

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

Wanneer komt duplicate content voor?

Interne duplicate content

Voornamelijk wanneer bepaalde pagina’s (ongeveer) dezelfde inhoud hebben op dezelfde website/ url. Dit komt vaak voor en is ook helemaal niet erg. Voornamelijk bij webshops is dit veelvoorkomend door productfilters bijvoorbeeld.

Maar om de Google bots niet de indruk te geven dezelfde pagina’s te laten ‘’crawlen’’ heeft is daar een techniek voor waarbij je bij Google aangeeft: ‘’deze pagina is ongeveer hetzelfde, dat je het even weet’’. Hiervoor gebruiken we de zogenaamde  Canonical tag (rel="canonical).

Dit is de beste manier om de inhoud van je pagina’s te structureren wanneer je veelal op elkaar lijkende pagina’s zo goed mogelijke posities te behalen. Google geeft dan voorkeur aan de originele bron en ‘’accepteert’’ de dubbele pagina’s.

Resultaat: een technisch goede oplossing en betere posities in Google.

Externe duplicatie content

Dit betekent dat er op meerdere website (ongeveer) dezelfde inhoud staat. Dit komt door een aantal oorzaken:

Conclusie:

Is duplicate content dan erg?

Nee.

Is dit slecht voor SEO?

Nee. Je krijgt niet persé slechte posities. Je krijgt alleen geen posities of hele lage op de dubbele content.
Google geeft de voorrang aan de orginele bron. Althans in 9 van de 10 gevallen. Het komt soms voor dat een duplicate pagina een veel betere gebruikers ervaring biedt (mobiel bijvoorbeeld) en daardoor toch voorrang krijgt.

Het belangrijkste is:

Unieke content. Als je unieke content maakt, dan spits je je beter toe op jou doelgroep, lever je een beter product en geef je beter antwoorden op de vragen waarmee je bezoeker zit. En ja het kost meer tijd, maar op de lange termijn levert het je wel veel meer op. En als je unieke content maakt, dan hoef je je ook nooit druk te maken over duplicate content natuurlijk!

Hoe kun je controleren of er duplicate content is?

Wat is duplicate contentDuplicate content is gelukkig eenvoudig op te sporen door een tweetal tools:

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro