Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie in 5 duidelijke stappen

De contentstrategie wordt opgezet om structuur te brengen aan de content vanuit een lange termijnvisie. Vanuit de contentstrategie geef je antwoordt op de centrale vraag: 'Wat moet er wanneer gecommuniceerd worden, via welk kanaal en voor welke doelgroep?'. Op deze manier zul je waardevolle content blijven schrijven.

Stop met het schreeuwen in een woestijn door een contentstrategie op te stellen in 5 stappen

Wat zijn de 5 belangrijkste stappen van een contentstrategie?

Wat zijn je doelen?
Geen plan zonder doel. Stel jezelf de volgende vragen om je doelen vast te stellen: Wat wil je eigenlijk bereiken? Welke doelen wil je gaan halen? Schrijf het op, maak het concreet en zorg dat het meetbaar is. Hoe weet je anders of de doelen zijn gehaald?

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

Wat is je doelgroep?
Belangrijk onderdeel van de contentstrategie is het vaststellen van de doelgroep. Wie zijn jouw bezoekers of klanten? Wat houdt hun bezig? Wat kenmerkt hun? Welke vragen stellen de bezoekers of klanten over jouw organisatie, dienst of producten? Voorkom dat je schreeuwt in een woestijn, maar zorg ervoor dat je weet naar wie je communiceert.

De propositie, welke boodschap wil je overbrengen?
De propositie is wat je wilt overbrengen naar jouw doelgroep. Hoe wil je bekend staan als organisatie? Wat is je onderscheidend vermogen ten opzichten van de concurrenten? Hoe ziet jullie werkwijze er uit? Vermeld je USP's (Unique Selling Points)!

Welke middelen of kanalen wil je inzetten?
Welke middelen ga je inzetten om hun te bereiken. Ga je de content op de website zetten in de vorm van een artikel, blog of een wervende tekst. Maak je een filmpje over je vakgebied of wil je bepaalde onderdelen met foto's extra belichten. Maak je gebruik van sociale media? Denk goed na over de middelen en kanalen die je gaat inzetten.

Creëer content wat relevant is voor je doelgroep
Schrijf voor de bezoeker. Zorg dus dat je weet wat er speelt in de doelgroep. Denk na over wat jouw bezoekers willen lezen of vinden op de website. Denk aan de meeste gestelde vragen. Dit is vaak een goede invalshoek voor het schrijven van nieuwe en relevante content.

Kortom, het maken van een contentstrategie is interessant, omdat je op deze manier relevante content kan creëren voor jouw bezoekers.

 

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro