Wat is een goed conversieformulier?

En waarom is een conversieformulier zo belangrijk?

concreet goed conversieformulier Bijna elke website heeft een conversieformulier staan. Waarom is dit nu zo belangrijk?

Hiervoor gaan we als eerste kijken naar het doel van je website. Stel je zelf de vraag: wat is het doel van mijn website? Om diensten aan te bieden, om producten te verkopen, om offertes te laten aanvragen of om informatie te verstrekken aan klanten met een vraag? In deze gevallen kan jouw website niet zonder een conversieformulier. Want daar gebeurt het.

Een conversieformulier is een formulier op de website waar klanten iets kunnen aanvragen. Dit kan zowel informatie, een offerte of bijvoorbeeld een product zijn. Het conversieformulier dient ten tweede om informatie van de belangstellende te verkrijgen. Door hun e-mailadres, telefoonnummer, woonadres en hun naam te verkrijgen, kun je gepersonaliseerde informatie verstrekken. Zonder dit zou je toch niet weten wie er een aanvraag doet en waar de informatie of bevestiging naar toe gestuurd moet worden.

Het belang van het conversieformulier is daarmee gelijk duidelijk. Maar hoe zorg je nou dat het formulier ook wordt ingevuld?  Bekijk de volgende checklist om na te gaan of jouw conversieformulier er ook zo uit of dat het formulier nog geoptimaliseerd kan worden.

Checklist voor je conversieformulier

1: Zorg voor een concrete titel bovenaan het formulier. Hier zorg je ervoor dat je bezoeker getriggerd wordt.

2: Komt het formulier overeen met de content die op de pagina staat? Hoe concreter het formulier, hoe meer toegevoegde waarde het formulier op die pagina heeft.

3: Neem de angst bij de bezoekers weg. Bezoekers willen niet graag direct ergens aan vast zitten. Zorg dat je bijvoorbeeld bij een offerte vermeldt dat de offerte gratis en vrijblijvend is.

4: Vraag niet meer informatie dan je nodig hebt. Bezoekers willen zo snel mogelijk een formulier kunnen invullen. Ze zitten helemaal niet te wachten op vragen die geen toegevoegde waarde hebben voor de aanvraag.

5: Creëer een concrete verzendknop. Een opvallende en afwijkende kleur met tekst die relevant is,  waardoor direct opvalt wat je met het formulier kunt doen. Twee voorbeelden: 'Offerte aanvragen' en  'Bestel'. Dit ziet er toch een stuk beter uit dan een 'verzend' button?

Je weet nooit helemaal zeker wat aanslaat bij de bezoekers, en omdat er per jaar een hoop verschillende bezoekers op de website komen is het goed om te testen met het formulier. Dit wordt ook A/B testen genoemd. Hiermee test je een maand formulier A en een maand formulier B, de resultaten kun je dan eenvoudig vergelijken. Het beste formulier wint. 

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro