Hoe analyseer je een website?

Gebruik Google Analytics en Webmaster Tools

Een grondige webanalyse is cruciaal bij het voeren van een effectieve online marketingstrategie. Hierbij kom je tot inzichten waardoor je gerichte bewerkingen op je website kunt doorvoeren voor meer online aanvragen (conversies). Denk bijvoorbeeld aan de gebruiksvriendelijkheid en conversie van je website. Het is allemaal ontzettend belangrijk voor goede resultaten voor je website en daarmee ook je bedrijf. 

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

Geen vaste tactiekHoe analyseer je een website

Er bestaat geen vaste online marketing tactiek die voor iedere website altijd werkt. Websites zijn over het algemeen uniek en gericht op verschillende doelgroepen in diverse markten. Dit betekent dat je toch echt zelf de zwakke en sterke punten van je website zult moeten ontdekken. 

Google Analytics

Gedetailleerd inzicht verkrijgen in je bezoekersstatistieken? Google Analytics bevat veel interessante data over gedrag van bezoekers op je website en de duur van deze websitesessies. Natuurlijk kun je ook de afkomst van de bezoeker herleiden, bijvoorbeeld of het direct, verwijzingen, organisch of betaald verkeer is. 

Wat kun je met Google analytics?

Google Analytics bevat ontzettend veel mogelijkheden, en ze allemaal noemen is daarom zelfs voor ons lastig. In eerste instantie kan je gebruikmaken van de volgende functies:

Ook kan je veel dieper gaan analyseren. Denk hierbij aan:

Handig is het feit dat je willekeurig periodes met elkaar kunt vergelijken. Bijvoorbeeld de afgelopen maand tegenover de maand daarvoor. Dit stelt je nog beter in staat om jouw website ontwikkelingen te ontdekken.

Webmaster tools

Voor diegenen die een stap dieper in de ‘website analyse’ willen gaan, is er webmaster tools. Deze tool geeft niet alleen inzicht in de vertoningen in het Google zoeknetwerk, maar stelt je ook in staat om Google vriendelijke verbeteringen door te voeren. Bijvoorbeeld door het indienen van een sitemap. Hiermee communiceer je jouw website-URL’s naar Google, waarmee uiteindelijk jouw website beter vindbaar zal worden in de zoekmachines.

Wat kun je zoal met de webmaster tools?

Check ook vooral of Google Analytics goed op je website is ingesteld.

Oke, je hebt Google Analytics op je website ingesteld. Niet zeker of het goed functioneert? Voeg de Google Tag assistent toe aan je Chrome browser, uiteraard is dit geheel gratis.

TriplePro helpt ondernemers

Kom je er toch niet helemaal uit? Heb je het te druk? Of houd je er simpelweg niet van achter de computer te werken? Geen probleem, TriplePro pakt dit graag voor je op. Onze specialisten werken elke dag met (onder andere) Analytics en Webmaster Tools en zien vaak gelijk hoe het beter kan. Laat je door ons adviseren en vraag nu een vrijblijvend adviesgesprek aan!

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro