Het effect van social media op de Google ranking van je website?

Hoe kan je de social signals van je website verbeteren?

Wat weten wij over social signals?

Over het effect van social media op de Google rankingSocial signals
van je website zijn vele discussies ontstaan tussen
verschillende online marketeers. Deze discussie duurt
al jaren en hier kwamen verschillende signalen
vandaan. De één zegt dat het niet kan, omdat het
geen follow-up heeft. Zelfs Google heeft meerdere
malen ontkend dat social media geen effect heeft op
de Google ranking van je website. Toch blijkt het
echt werkelijk effect te hebben. Meerdere online
bedrijven zijn gaan testen of er een effect is ontstaan,
wanneer zij pagina’s koppelen aan hun social media
activiteiten en zij kwamen tot de conclusie dat het werkt.

Hoe kan jij je website laten stijgen door social media?

Om dit te doen moet je een paar stappen doorlopen. Als eerste, is het van belang dat jij jouw social media pagina goed inricht voor jouw doelgroep. Vervolgens wil jij  de gebruikers met een hoge autoriteit van social media binnen jouw doelgroep  benaderen. Hiermee wil jij ervoor zorgen dat zij jouw pagina liken en volgen. Om jouw doelgroep te behouden en zorgen dat zij je berichten blijven lezen, is het van belang dat de berichten op de social media pagina zo interessant zijn, dat jouw doelgroep ze wil lezen. Nu jij jouw doelgroep hebt gemotiveerd om je bericht te lezen, is het de kunst dat zij via jouw post op je website terecht komen.

Stap 1: Social media pagina inrichten

Als bedrijf heb je een identiteit die jij hebt bepaald om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep jouw bedrijf leuk vindt. Heb je dat niet? Zoek dan eerst uit hoe jouw doelgroep jouw bedrijf leuk en interessant gaat vinden. Jouw doelgroep moet een goed gevoel krijgen bij het zien van jouw social media pagina, zodat zij deze pagina willen blijven bezoeken.

Stap 2: Gebruikers met een hoge autoriteit herkennen

Gebruikers met een hoge autoriteit kan je herkennen aan gebruikers die actief zijn op social media. Actief zijn op social media houdt in:

o   Dat deze gebruikers zelf veel vrienden hebben.

o   Veel onderwerpen liken.

o   Veel reacties geven op posts.

o   Zelf veel berichten plaatsen en/of delen.

o   Ervoor zorgen dat hun berichten vaak gedeeld of geliked worden.

Veel reacties op de berichten helpt ook mee met een stijging van de autoriteit van de gebruiker. Naast actief gebruik is de dichtheid van de relatie van de persoon ook van belang. Heb jij een bedrijf die voetballen verkoopt? Dan wil jij graag dat Johan Cruijff en/of de voorzitter van de lokale voetbalclub jouw pagina komt bezoeken en liken. Klik hier voor meer informatie over gebruikers met een hoge autoriteit.

Stap 3: Gebruikers aantrekken en behouden

Nu jij weet hoe je een gebruiker met autoriteit kan herkennen, is het de kunst om hen jouw berichten te laten lezen. Dit kan alleen als jij ervoor zorgt dat jouw doelgroep jouw berichten interessant en leuk vindt. Natuurlijk moet jij wel eerst een aantal berichten posten op jouw social media pagina, zodat de nieuwe bezoekers wel wat kunnen zien en lezen. Bij het posten van berichten is het van belang dat jij in je gedachten houdt: ‘’Wat heeft de lezer hieraan’’? In combinatie met de identiteit van jouw bedrijf, het belang voor de lezer, relevante en interessante informatie over het onderwerp, zal jij je bezoeker terug laten keren naar jouw social media pagina. Dit is de kern om bezoekers te krijgen en te behouden. Naast deze kern zijn er meerdere manieren om bezoekers te trekken en te behouden. Voorbeelden hiervan zijn social media adverteren en win-acties.

Stap 4: Bezoekers naar je website trekken

De berichten die jij post op jouw social media pagina hebben een onderbouwende pagina nodig op jouw website. De onderbouwende pagina op jouw website moet aan dezelfde criteria voldoen als de berichten die jij op jouw social media pagina zet. Het bericht op jouw social media pagina is eigenlijk een inleidend stuk van de pagina op je website. De lezer van jouw bericht moet zo geïnteresseerd zijn in het inleidende verhaal, dat hij doorklikt naar je website. Op je website is het vervolgens de kunst om de bezoeker te behouden, ervoor te zorgen dat hij meerdere pagina’s bezoekt en zelfs overgaat tot actie. 

Waarom stijgt jouw website in de Google ranking door deze stappen te volgen?

De kern van het stijgen in de Google ranking is relevante bezoekers aantrekken, deze een langere tijd behouden op je website en ervoor zorgen dat zij meerdere pagina’s bezoeken op je website. Naast deze kern moet je ook link builden met andere websites die een hoge domeinwaarde hebben en gerelateerd zijn aan je website. Nu jij door social media links plaatst die naar je website toe verwijzen, heb je extra links gecreëerd voor jouw website. Het voordeel hiervan is dat jij bezoekers naar jouw website trekt, die interesse hebben in het onderwerp van jouw website. Wanneer een persoon interesse heeft in de informatie die hij vindt, is hij sneller geneigd om meer te lezen over het onderwerp, die toevallig dan op jouw website te vinden is.

Checklist stijging Google ranking

1: Meer vertoningen                                                                                             5: Meer links
2: Meer bezoekers                                                                                                 6: Tijd van het bezoek aan de website stijgt 
3: Meer relevante bezoekers                                                                              7: Bezoeker bezoekt meerdere pagina's (CTR)
4: Meer autoritaire bezoekers

                                                                                isteken

                                                                 Hogere Google Ranking!

Vergeet niet dat er meerdere factoren spelen die de jouw Google ranking beïnvloeden. Voor meer informatie over de factoren die jouw Google ranking beïnvloeden klik hieronder op één van de onderwerpen.

 

button relevante content    Titles en descriptions     Wat is domeinwaarde    linkbuilding

Sinds kort zijn wij ook in Zwolle actief. Hier kunt u meer over lezen op onze  online marketing Zwolle  pagina.

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro