Meer rendement uit mijn bestaande bezoekers

Een website waar niets op gebeurt is slechts een leuk visitekaartje. De bezoeker ziet de website, klikt wat rond maar onderneemt verder geen actie: er wordt niet gebeld, er wordt geen e-mail verstuurd en er wordt geen formulier ingevuld. Nul actie op de website. Hoe kan dat? En hoe kan je meer rendement halen uit je bestaande bezoekers?

In 7 stappen het rendement van je website verhogen

Hoe haal je meer rendement uit je website?

Meer rendement begint met de uitstraling en de functionaliteit van de website. Is de website aantrekkelijk genoeg om actie te ondernemen? Het rendement verhogen kan op verschillende manieren plaats vinden:

  1. Een goed en aantrekkelijk webdesign. De aantrekkelijkheid van de website wordt bepaald door de sfeer en de functionaliteit van de website, het webdesign. De bezoeker vraagt zich in dit stadium af of de website voldoende aanspreekt. Is jouw website aantrekkelijk genoeg?
     
  2. Een betrouwbare website. Een internetbezoeker kan met veel angsten naar een website kijken. De bezoeker wil graag duidelijk krijgen of je een betrouwbare partner bent. Het weergeven van certificaten, aangesloten partners en verduidelijking van de processen kan de bezoeker helpen om jouw website op waarde in te schatten. Hoe betrouwbaar oogt jouw website?
     
  3. Een duidelijke weergave van jouw bedrijf. De bezoeker bekijkt de website en wil weten wat jouw bedrijf uniek maakt en waarom jij de ideale partner bent. Kan de bezoeker in 1 oogopslag zien wat jouw bedrijf uniek maakt?
  4. Een website die antwoord geeft op de vragen van de bezoeker. Iedere bezoeker is namelijk met een bepaalde gedachte op jouw website. De zichtbare en leesbare content bepaalt in welke mate de website relevant is voor de bezoeker. Zo moet het onderwerp van de pagina aansluiten bij de verwachting die de bezoeker had toen hij op jouw website klikte. Sluit jouw website aan bij de verwachting van de bezoeker?
  5. Een gestructureerde website met duidelijke actieknoppen. Een website wordt een doolhof als er geen duidelijk structuur in zit. De navigatie op de website moet zo soepel mogelijk verlopen om geen bezoekers te verliezen voordat ze actie hebben ondernomen. De standaard regel: binnen 3 klikken moet het mogelijk zijn om een aanvraag te doen en het liefst nog sneller. Door bepaalde knoppen duidelijk zichtbaar te maken op de website, maak je de bezoeker duidelijk wat er van hem/haar verwacht wordt. Hiermee kun je bezoeker sturen naar waar jij wilt. Is jouw website een doolhof of perfect gestructureerd?
  6. Een website zonder afleiding op de belangrijkste pagina’s. Een website bestaat uit verschillende pagina’s: pagina’s die zijn ingericht om bezoekers te trekken naar de website, informatieve pagina’s over jouw bedrijf en salespagina’s. Op de laatste pagina’s wordt de bezoeker overtuigd om een actie te ondernemen. Hier is het belangrijk dat er zo weinig mogelijk afleiding is, bij afleiding is de bezoeker zo weer van de pagina af. Hoe zien jouw belangrijkste pagina’s eruit?
  7. Een actie die van de bezoeker direct actie verlangt. De meest bekende voorbeelden zijn de: op=op slogans, nog 1 kamer beschikbaar en het laatste model. De bezoeker krijgt geen tijd om er goed over na te denken en later terug te komen. Een goed ingestelde campagne kan de website een zetje in de goede richting geven. Heb jij regelmatig een actie die niet op de website staat?

Aanbevolen diensten

Wie gaat er voor jou aan de slag?

Voor conversie optimalisatie gaat een heel team voor je aan de slag. Allereerst wordt er door de specialist een plan opgesteld om de huidige situatie in kaart te brengen en inspanningen die nodig zijn om de gewenste situatie te bereiken. Dit plan wordt vervolgens gepresenteerd en na goedkeuring gaan wij aan de slag.

 
privacy waarborg ddma

Interessant

Portfolio

Omnichannel, POS & Harware
Online marketing
Website portfolio
Internet marketing kennisbank Webshop portfolio
Online marketing blog  
line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58,
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

050 305 00 23


TriplePro Online Marketing
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Beoordeling door klanten: 8.4/10 - 38 beoordelingen

TriplePro Online Marketing Bureau