De mobiele analyse (Google Analytics)

In navolging van mobilegeddon

Het wordt met het uur belangrijker dat je inzicht hebt in de gebruikerservaring van je mobiele site. Helemaal als je een speciale online mobiele versie hiervan hebt. Maak je gebruik van API, advertenties en apps voor zakelijke doeleinden dan kun je in Google Analytics de webfuncties meten, waaronder zowel geavanceerde als eenvoudigere telefoons en tablets.

Hoeveel bezoekers?

Check eerst hoeveel bezoekers je via de mobile devices krijgt, dit kan via tabblad acquisitie in Google Analytics. Hier krijg je een overzicht van jouw bezoekersbronnen.

Mobiele site analyse?

Het rapport nieuwe gebruikers geeft je een overzicht van eerste startpogingen en de sessies waarin de site voor de eerste keer op een apparaat is gebruikt. Je ziet onder meer het totale aantal nieuwe gebruikers, hun besturingssysteem en het gebied van oorsprong. Houd voor ogen dat de kolom 'Gebruikers' alle gebruikers omvat (zowel nieuwe als terugkerende gebruikers) die jouw site in de geselecteerde periode ten minste één keer hebben gebruikt.

In de rapporten Doelgroep en Gedrag vindt je nog uitgebreidere gegevens over alle gebruikers en hoe ze omgaan met jouw mobiele site.

De werkelijke waarde jouw van mobiele site?

Door doelen in Google Analytics in te stellen krijg je een veelzijdige manier om te meten of jouw doelstelling behaald worden. Uiteraard kun je afzonderlijke doelen instellen om aparte acties bij te houden, zoals de minimale tijdsduur van een sessie en bezoeken van bepaalde URL’s. Vervolgens kun je de rapporten gebruiken om conversies of de voltooiingspercentages van deze acties te meten.

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

 

 
privacy waarborg
 

ddma lid

 
 

 

Aanmelden voor nieuwsbrief

Interessant

Portfolio

Omnichannel, POS & Hardware
Online marketing
Website portfolio
Internet marketing kennisbank Webshop portfolio
Online marketing blog  
line f

Beoordeling door klanten : 8.4/10 - 38 beoordelingen

 

Online Marketing

Griffeweg 97,
9723 DV Groningen

+31 (0)50 305 00 23
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

 
line f

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

61 Vitosha bul. 2nd Floor
1000, Sofia, Bulgaria 

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

050 305 00 23


 
Teleurstellende website resultaten?
Help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

AGENDA

TriplePro Online Marketing Bureau