Blijf winnen zonder te scoren - 3 AANVULLENDE TIPS VOOR JOUW CONTENTMARKETING STRATEGIE

Tip #1 - Kwaliteit v.s. kwantiteit

Bill Gates voorspelde het al in 1996 en wij zeggen het nu weer: content = king. Bepaal daarom altijd eerst het onderwerp waar je over wilt schrijven, bijt je erin vast, doe je research en tover jezelf om tot echte specialist. Stel jezelf op als autoriteit en kies hierbij altijd voor kwaliteit boven kwantiteit. Knal dus liever één keer per week een fantastisch artikel online waaruit blijkt dat jij dé expert bent over dat onderwerp, dan vijf keer per week een minder relevante post ‘for the sake of content’. Zowel je doelgroep als de algoritmes van Google worden een stuk gelukkiger van content waar jouw expertise en authenticiteit vanaf spat. Lees meer over een contentstrategie.

Hulp nodig bij het inplannen van je content op social media? Download dan onze gratis social media planner!

DOWNLOAD

Tip #2 - Je doelgroep is niet statisch

Heb je afgelopen periode een flinke groei meegemaakt of extra gestuurd op je naamsbekendheid in de ‘See’ fase? Dan kan het zijn dat de samenstelling van je beoogde doelgroep is veranderd door de nieuwe traffic naar je website. Daarnaast is een doelgroep ook niet statisch maar constant in beweging. Ze krijgen andere interesses en ontdekken andere soorten media. Wat de ene dag nog goed werkt, kan de dag erna voorbij zijn. Zorg daarom dat je Google Analytics goed hebt ingericht en de data regelmatig checkt. Indien je veranderingen ziet voer je deze ook door in je strategie. Misschien dacht jij even geleden dat je doelgroep vrouwen tussen de 30 en 60 jaar was maar is het in werkelijkheid nu vrouwen tussen de 25 en 65 jaar. Toch een verschil van tien jaar. Lees verder over een aantal top-tips voor je website!

Tip #3 - Segmenteren kun je leren

Net zo belangrijk is het segmenteren van je doelgroep, want ook je doelgroep verschilt onderling. Door je doelgroep te segmenteren kun je nog gerichter zenden en verhoog je uiteindelijk de kans op conversies. Door de nieuwe update in Google Analytics kun je nu nog makkelijker je doelgroep inzien en analyseren. Onder het rapport Doelgroepen kun je nu een nieuw rapport vinden Doelgroepen(nieuw). Doelgroepen die je aanmaakt kun je onder dit tabblad terugvinden. Je kunt een doelgroep aanmaken door via Beheerder te navigeren naar Property – Doelgroepdefinities – Doelgroepen. Je ziet je doelgroepen ook onder elkaar waardoor je de prestaties van de verschillende groepen met elkaar kunt vergelijken. Lees meer over Google Analytics.

 

 
privacy waarborg eb a b de cd badd ce
 

ddma lid logo

 
 

 

 

Interessant

Diensten

Omnichannel, POS & Hardware
Online marketing
Zoekmachine optimalisatie
Social Media campagne
Internet marketing kennisbank SEA campagne

 

Cursussen

Google Analytics cursus

Copywriting
Conversie
Linkbuilding uitbesteden
 
line f

Beoordeling door klanten : 8.4/10 - 38 beoordelingen

 

TriplePro Online Marketing

Griffeweg 97,
9723 DV Groningen


+31 (0)50 305 00 23
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

 

050 305 00 23

 
 
Teleurstellende website resultaten?
Help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

TriplePro Online Marketing Bureau