Goede SEO titels en meta omschrijvingen renderen

voorbeeld goede seo titel en meta omschrijving

Wat is het belang van een goede titels en omschrijvingen?

Het eerste wat potentiële bezoekers in Google van JOUW website zien is jouw websitenaam, titel en omschrijving.

Dit is de eerste indruk die men van jouw bedrijf krijgt.  Dit is het moment dat men beslist om door te klikken naar jouw website of niet. Het doel van een goede titel en omschrijven is om mensen naar jouw website te leiden en zijn dus uitermate geschikt om potentiële bezoekers te triggeren. De taak om te zorgen dat de bezoeker niet om jouw website heen kan.

Goede titels zijn belangrijk voor SEO

Met de titel en omschrijving probeer je de bezoeker te overtuigen, maar ook de zoekmachine. Met een goede titel wordt het onderwerp en het belang van de pagina doorgegeven. Belangrijk dus om rekening te houden met het onderwerp, en dus ook met de zoektermen. Voor de vindbaarheid is het belangrijk om de zoekwoorden in de titel zo ver mogelijk vooraan te zetten.

Een goede manier om goede keywords te maken is het gebruik van bijvoeglijke naamwoorden. Dus in plaats van laminaat, goedkoop laminaat en in plaats van bank, een stoffen of een leren bank. Veel bezoekers zoeken specifiek naar een bepaald product of een bepaalde dienst. Deze klanten willen een antwoord op hun vraag.

Wat zijn titles en een meta description?

Een title is de naam van een webpagina. De title tag van een pagina is vooral zichtbaar in Google en in de browser. Hierbij is het van belang om een relevante title te hebben, zodat je goed scoort bij Google. De title en de description moeten natuurlijk wel matchen met de inhoud van de pagina.

Een meta description is een kleine beschrijving of preview van jouw bedrijf in de Google zoekresultaten. Hierbij is het belangrijk om kort je belangrijkste punten van jouw bedrijf te beschrijven en de bezoeker te motiveren om op jouw website te klikken.

5 tips voor het maken van goede titles en descriptions

1.Wees uniek

Elke pagina moet een unieke title en meta description hebben. Het is belangrijk zo specifiek mogelijk te beschrijven waar de website over gaat en probeer een antwoord te geven op de vraag van de bezoeker. Bij de meeste zoekopdrachten willen bezoekers een antwoord op een vraag. Als het antwoord al in de description staat, zijn de bezoekers sneller geneigd om te klikken op jouw website omdat ze het gevoel hebben dat ze op jouw website kunnen vinden wat ze zoeken.

2.Omschrijf je unique selling points

Beschrijf in je description jouw unique selling points, dus wat onderscheid jou van je concurrent. Maak je bezoekers alvast nieuwsgierig naar jouw bedrijf en zorg er zo voor dat ze kiezen voor jouw bedrijf. Wees in je description specifiek en trigger mensen met bijvoeglijke naamwoorden of acties. Dus gebruik zinnen als: Voor het beste en goedkoopste laminaat of de laatste trends op het gebied van mannenmode. De triggerende woorden zijn in deze zinnen beste en goedkoopste en de laatste trends. Zo weten mensen wat het beste is aan jou product of jouw dienst.

3.Let goed op het aantal tekens

Het is belangrijk om je title en description niet te lang maken. In de ideale wereld zijn 8 woorden het beste leesbaar in een title en verhoogt daardoor de CTR. Dit is niet altijd mogelijk dus wees zo kort en specifiek mogelijk in je title. Voor een description zit je met ongeveer 140 tekens (bijna) altijd goed. Op het moment dat je meer dan 140 tekens gebruikt, wordt er maar een bepaald gedeelte van je description weergegeven en eindigt de description met drie puntjes. Probeer er dus voor te zorgen dat jouw description niet te lang is.

Kies je voor meer dan die 140 tekens dan ziet dat er zo uit in Google:

4.Vermijd het spammen van keywords

Veel dezelfde keywords herhalen in je description is nutteloos. Je komt hierdoor niet hoger in de Google zoekresultaten te staan en het kan irriterend zijn voor je bezoeker. Probeer de keywords niet vaker dan 1 of 2 keer te vermelden.

5.Laat mensen weten wie je bent

Vermeld de naam van je bedrijf in de title van je website. Door dit te doen stel je jezelf als het ware voor aan de klant. Wel zo netjes toch? 

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

 
privacy waarborg ddma

Interessant

Portfolio

Online marketing Website portfolio
Internet marketing kennisbank Webshop portfolio
Online marketing blog  
line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58,
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

050 305 00 23


TriplePro Online Marketing
 
Teleurstellende website resultaten?
Samen met onze knappe koppen maak jij wél het verschil
Ja, help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

TriplePro