Hoe plan ik mijn social media content in?

Het inplannen van al je social media content kan een grote klus zijn. En soms nog niet eens een leuke! Er komt namelijk veel bij kijken. Welke content ga ik gebruiken? Voor wie is het? Welk doel hangt er achter? Hoe zorg ik er voor dat het mij verder helpt? Allemaal vragen die je mee moet nemen tijdens het creëren en plannen van je content. Doe je dit niet, dan zul je merken dat je nooit alles eruit zult halen wat erin zit. Je social media kanalen bijhouden is namelijk veel werk. Maar als je het goed doet, zul je er ook heel veel uithalen. Lees daarom gauw verder over hoe je het beste je social media content kunt inplannen!

 

Liever direct aan de slag gaan? Download onze social media content planner! Hierin kun je alles op nette en gestructureerde wijze vastleggen, zodat je nooit meer het overzicht verliest!

DOWNLOAD

 

We beginnen bij het begin

De eerste stap is het opsplitsen van je content in types en elementen. Je gaat je content dus opdelen in kleine en logische stukjes. Een contenttype is in dit geval een review, een quote, een artikel, een tip, noem maar op. Het content element zijn de onderdelen die in de types verwerkt zitten, denk bijvoorbeeld aan afbeeldingen, kopjes, teksten, namen, etc.

Je kunt een review (type) bijvoorbeeld op meer communicatiekanalen inzetten, maar je bepaald zelf welke onderdelen (elementen) je waar laat zien. Op je website kun je bijvoorbeeld de naam, het bedrijf, de review tekst en het aantal sterren laten zien, terwijl in de nieuwsbrief enkel de naam en de review tekst voldoen. En op Facebook kun je weer de content in een andere vorm gieten. Op die manier kun je met één stukje content veel meer communicatiekanalen vullen en wordt het geheel behapbaar voor je volgers en klanten.

Content verzamelen

De volgende stap is het logisch indelen van alle content die je hebt liggen. Pak al je social media kanalen en andere communicatiemiddelen erbij en kijk waar wat zou passen in welke vorm. Eventueel kun je content in het verleden er ook bijpakken, omdat dit nieuwe ideeën kan geven voor de toekomst.

Hou tijdens het inplannen van je content in je achterhoofd met welk doel je de content plaatst. Zorg vervolgens dat je hier ook naartoe werkt. Moedig mensen bijvoorbeeld aan een bepaalde actie te ondernemen of geef hen een soort korting of presentje bij het uitvoeren van iets. Op die manier zorg je er voor dat je een band met je volgers creëert. Door hen iets te geven is de kans groot dat ze weer bij je terugkomen en dat ze je zelfs iets terug zullen geven.

Blijf consistent in je strategie

Nu je een groot gedeelte hebt ingepland, of hier nog mee bezig bent, is het zaak om consistent te blijven in je aanpak. Uiteraard moet je zo nu en dan testen of iets wel of niet werkt, maar zodra dingen aanslaan, blijf dan die koers volgen. Op den duur schep je hiermee ook duidelijkheid en vertrouwen naar je volgers. Ze leren je kennen, ze weten wat ze van je kunnen verwachten en wat ze aan je hebben. Ga dus niet als een ongeleid projectiel aan het werk, maar stippel een duidelijke strategie uit die voor jou werkt.

Op die manier zul je sneller je doelen bereiken. Je volgersaantal zal gestaag stijgen en daardoor je bereik en je bekendheid. Dit biedt weer meer zichtbaarheid waardoor je bedrijf kan groeien en er nieuwe kansen ontstaan.

 

Wil je meer ondersteuning bij het opzetten van een social media strategie of het inplannen van je social media content? Neem dan contact met ons op! Onze specialisten kunnen je van passend advies voorzien zodat jij vliegend van start kunt.

 

CONTACT OPNEMEN

 

 
privacy waarborg
 

ddma lid

 
 

 

Aanmelden voor nieuwsbrief

Interessant

Portfolio

Omnichannel, POS & Hardware
Online marketing
Website portfolio
Internet marketing kennisbank Webshop portfolio
Online marketing blog  
line f

Beoordeling door klanten : 8.4/10 - 38 beoordelingen

 

Online Marketing

Griffeweg 97,
9723 DV Groningen

+31 (0)50 305 00 23
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

 
line f

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

61 Vitosha bul. 2nd Floor
1000, Sofia, Bulgaria 

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

050 305 00 23


 
Teleurstellende website resultaten?
Help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

AGENDA

TriplePro Online Marketing Bureau