Wie is jouw doelgroep?

Doelgroep bepalen voor jouw marketingstrategie?

Bepaal jouw doelgroep online en geef deze een gezicht

Wanneer we beginnen met een online marketingcampagne stellen we de vraag: “wie is jouw doelgroep?” Op deze vraag krijgen we doorgaans te horen: iedereen! De bakker, een astronaut, peuters tot en met vrouwen van 90 jaar vallen behoren daar dus toe? Nee toch? Wij zeggen daarom: volume is verleidelijk maar relevantie converteert.

Iedereen is dus niet mijn doelgroep?

Het bepalen van een doelgroep wordt ook wel segmenteren genoemd. Je deelt de markt als ware op in verschillende groepen. Een van de bekendste modellen om te segmenteren is wel het DESTEP- model. Op basis van zes punten kun je hiermee gemakkelijk segmenteren. Denk bijvoorbeeld aan leeftijd, geslacht en besteedbaar inkomen.

DESTEP model

Segmenteren en dan?

Nadat je in kaart hebt gebracht in welke segmenten je wil gaan bedienen, mis je natuurlijk nog een gezicht. Een persona kan je helpen een gezicht aan jouw doelgroep te geven.

Doelgroep online bepalen

“Als voorbeeld: Jan Persona is  55 jaar en komt uit Groningen. Hij is zelfstandig ondernemer en getrouwd met Loes, samen hebben ze 3 kinderen. In zijn vrije tijd kijkt Jan voetbal en gaat hij graag met Loes uit fietsen. Jan vindt dat de jeugd te veel afhankelijk is geworden van apps, gadgets telefoons, überhaupt techniek. Hij heeft echter zelf wel een smartphone.  “

Heb je hem door? Is jan geïnteresseerd in alle nieuwste apps en gadgets? Of is Jan meer geïnteresseerd in een nieuwe app voor fietsroutes? Door jouw doelgroep een naam en gezicht te geven, is het gemakkelijker om relevantie te bepalen. Zelf een persona maken? Neem gerust eens contact met ons op.

Tadaaa de basis voor een jouw online marketingcampagne

Nadat je in kaart hebt gebracht wie je wil bereiken komt stap 2. Hoe bereik je jouw doelgroep? Hierover lees je binnenkort meer.

 

 
privacy waarborg
 

ddma lid

 
 

 

Aanmelden voor nieuwsbrief

Interessant

Portfolio

Omnichannel, POS & Hardware
Online marketing
Website portfolio
Internet marketing kennisbank Webshop portfolio
Online marketing blog  
line f

Beoordeling door klanten : 8.4/10 - 38 beoordelingen

 

Online Marketing

Griffeweg 97,
9723 DV Groningen

+31 (0)50 305 00 23
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

 
line f

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

61 Vitosha bul. 2nd Floor
1000, Sofia, Bulgaria 

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

050 305 00 23


 
Teleurstellende website resultaten?
Help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

AGENDA

TriplePro Online Marketing Bureau