Influencer marketing is een vrij nieuwe vorm van marketing. De naam zegt het al: met dit type marketing wordt er geprobeerd om potentiële klanten te beïnvloeden. Dit wordt gedaan met een combinatie van invloedrijke mensen en social media. Deze mensen worden daarom ook wel socialmedia-influencers genoemd. Het uiteindelijke doel van dit type marketing is de doelgroep overtuigen om een product of dienst te kopen. Je vindt dit terug op online platformen zoals Instagram, YouTube en TikTok, maar ook in blogs of op nieuwswebsites. Er zijn dus enorm veel toepassingsmogelijkheden.
Het gebruik van influencers om je product of dienst te verkopen brengt een aantal voordelen met zich mee. Allereerst is het een efficiënte manier om je marketingbudget te besteden. Voor iedere niche is er wel een matchende influencer. Wanneer je dus kiest voor de juiste invloedrijke mensen, dan weet je zeker dat je de juiste doelgroep bereikt. In meer traditionele marketingvormen is dit niet zo zeker. Hierbij besteed je soms veel geld aan een campagne voor een groot bereik, maar je bent niet verzekerd van het feit dat je daadwerkelijk je doelgroep bereikt.
Naast efficiënt is deze vorm van marketing ook effectief. Tegenwoordig vindt er enorm veel marketing plaats waardoor potentiële klanten hun aandacht moeilijk kunnen verdelen over al deze verschillende vormen van marketing. Echter kijken ze niet op dezelfde manier naar influencers als naar traditionele marketingtechnieken. Influencers worden gevolgd alsof het vrienden, experts of voorbeelden voor mensen zijn. Dit zorgt ervoor dat een boodschap sneller wordt geaccepteerd wanneer deze vanuit een influencer komt. Een boodschap van een expert of vriend verslaat natuurlijk iedere vorm van marketing. Daarnaast is er voor elk budget wel een geschikte influencer te vinden.
Natuurlijk bestaan er verschillende soorten influencers omdat niet ieder account gelijk aan elkaar is. Er wordt onderscheid gemaakt in 5 verschillende types:
1. Nano influencers
Volgers: 1.000 - 5.000.
Geschikt voor merken om een specifieke kleine doelgroep te bereiken.
2. Micro influencers
Volgers: 5.000 - 50.000.
Hoog engagement ratio met een focus op de doelgroep en hebben een goede vertrouwensband met de volgers.
3. Meso influencers
Volgers: 50.000 - 100.000.
Groot bereik met daarbij een hoog engagement ratio.
4. Macro influencers
Volgers: 100.000 - 1 miljoen.
Groot bereik en daardoor zeer geschikt voor grootschalige influencer marketingcampagnes.
5. Mega influencers
Volgers: Meer dan 1 miljoen.
Vaak bekende zangers, sporters of acteurs met een grote fanbase. Naamsbekendheid en zichtbaarheid zijn gegarandeerd.
Het prijskaartje wat aan dit type marketing hangt kan enorm variëren. Geen influencer is hetzelfde, dus ook iedere influencer zal een andere prijs vragen per samenwerking. In de praktijk is het zo dat het aantal volgers de kosten van de samenwerking bepaalt samen met verschillende andere factoren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de hoeveelheid vrijheid die iemand krijgt of hoeveel posts er op social media geplaatst moeten worden. Hoe meer volgers een influencer heeft, des te hoger zal de prijs voor een samenwerking zijn. Dit geldt natuurlijk ook voor de omvang van de samenwerking: hoe meer posts er geplaatst moeten worden, hoe hoger de prijs. Wil jij graag hulp bij het opzetten van je influencer marketingcampagne? Neem gerust contact met ons op en wij koppelen je aan één van onze specialisten.
Influencer marketing offerte ontvangen?
Samen een groter bereik realiseren? Vraag een gratis adviesgesprek en/of offerte aan.
Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten? Gratis groeiscan ontvangen
Diensten
Branding
Zoekmachine optimalisatie
Online adverteren
Linkbuilding
Sociale media marketing
Facebook marketing uitbesteden
LinkedIn marketing uitbesteden
Pinterest marketing uitbesteden
Snapchat marketing uitbesteden
WhatsApp marketing uitbesteden
TikTok marketing uitbesteden
Instagram marketing uitbesteden
Copywriting
Conversie optimalisatie
E-mailmarketing
Fotografie
Kennisdeling
Blogs
Internet marketing kennisbank
Marketing modellen
Online marketing metric & kpi's
Neuromarketing in Praktijk
Wat is Google Ads?
Hoger komen in Google?
Social media campagne opzetten?
Wordpress webshop laten maken?
Online marketing tips 2023
SEO tips 2023
Over TriplePro
Ontmoet het team
Vacatures
Support
Review ons
Knapste man van Groningen
Subsidie Digitalisering Drenthe
Hoofdkantoor Groningen:
Griffeweg 97
9723 DV Groningen
Of contact ons:
Bel: 050 305 00 23
App: 06 42 46 63 78
info@triplepro.nl
support@triplepro.nl
Groningen:
Website laten maken Groningen
Webshop laten maken Groningen
E-mailmarketing Groningen
SEO bureau Groningen
Google Ads bureau Groningen
Linkbuilding Groningen
Social media bureau Groningen
Algemene voorwaarden | Disclaimer