Contact opnemen?
 9.1 / 10 - 125 Beoordelingen

Gratis adviesgesprek

Social Media

Mogen wij jou helpen met een effectieve Social campagne?

 

Wat is social media marketing?

Social Media Marketing is een marketingstrategie waarbij social media kanalen ingezet worden, zodat een bedrijf verscheidende online marketingdoelstellingen kan behalen. Denk hierbij aan meer verkeer trekken naar je website en naamsbekendheid creëren. De kracht van social media is in deze tijd inmiddels niet meer te ontkennen. Toch heeft het overgrote deel van de bedrijven momenteel nog geen of weinig social media kanalen. Wij weten wat de kracht van social media allemaal kan doen, waardoor we graag meer nuttige informatie geven over dit onmisbaar marketinginstrument. Een goede social mediastrategie ontstaat namelijk niet zomaar! Er is erg veel kennis voor nodig om de concurrenten te overtreffen en de bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Inhoud

  1. Waarom investeren in social media marketing?
  2. Social media marketing uitbesteden bij TriplePro
  3. Wat is de impact van social media marketing?
  4. Hoe werkt social media advertising?
  5. Organisch bereik
  6. Social media doelstellingen meetbaar maken

Social groeiscan & offerte ontvangen

Mogen wij jou helpen met een effectieve Social strategie? Benieuwd hoe jouw socials ervoor staat? Vraag de gratis Social groeiscan aan.

  • Een gratis Social rapport met een analyse van de huidige stand van zaken
  • Een gratis rapport met kansen
  • Een gratis en datagedreven advies op maat

 fonk icoon rood Facebook Blueprint

 

Social media marketing uitbesteden bij TriplePro

Het aanmaken van Facebook account is zo gedaan, maar het werk zit hem vooral in het onderhouden van de campagnes en content. Wil jij social media marketing uitbesteden bij TriplePro en ben je op zoek naar een online marketing bureau? Onze social-specialisten helpen ondernemers al jaren met succesvolle social media strategieën, waar we gezamenlijk kijken wat voor type social campagne past bij jouw organisatie. Wil je graag zichtbaar zijn met advertenties op Pinterest, LinkedIn of Facebook? Of wil je juist een organische content strategie om te werken aan je merkloyaliteit? Bij TriplePro denken we mee met jou als ondernemer om een zo 'op-maat-gemaakt' mogelijke strategie uit te werken.
pillarpagesocial icon

 

Specialisme

Onze social specialisten zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in trends.

Ervaring

Wij hebben meer dan 10 jaar social-ervaring en beheersen de fijne kneepjes van het vak voor optimaal resultaat.

Rapportage

Iedere maand rapporteren wij de paginaweergave en behaalde conversies met de opgezette campagnes.

Maatwerk

Onze social advertising en organische campagnes zijn voor jou op maat gemaakt. En de optimalisatie van campagnes wordt volledig gestuurd op basis van data.

Tijdsbesparing

Jij bespaart tijd door social media marketing uit handen te geven, zodat jij je kan richten op de dingen waar je zelf goed in bent.

Begeleiding

Je krijgt een social-specialist die meedenkt met het uitstippelen van de juiste strategie. .

 

 

 

Hoe pakken wij social media marketing aan bij TriplePro?

Voordat je besluit social media marketing uit te besteden bij TriplePro lopen we eerst door ons stappenplan heen. Dit kan je van ons verwachten:

  • 1. Samen met jou, formuleren we de doelstelling van de campagne. We kijken welk social kanaal past bij jouw website of webshop en hoe we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken.
  • 2. Vervolgens beginnen we met het verzamelen van data en proberen we zo veel mogelijk inzichten te krijgen in jouw doelgroep om de campagnes hierop af te stellen.
  • 3. We installeren of koppelen de social media accounts en koppelen de facebook pixel en conversion API met jouw website.
  • 4. Hierna zetten we de advertentie campagnes op en werken onze organische contentkalender uit.
  • 5. Ten slotte optimaliseren en rapporteren we continu onze campagnes om een maximaal resultaat te behalen.

"Wij geloven in ons motto 'samen succesvoller.' Alleen samen kunnen we tot de beste resultaten komen!" 

 

 

Waarom social media marketing? Wat is de impact?

Social media marketing heeft veel impact op de bedrijfsdoelstellingen van een onderneming. De zo goed als elke leeftijdsdoelgroep is in het bezit is van meerdere social media kanalen. De gemiddelde Nederlander heeft een schermtijd van 5.5 uur per dag. Social media heeft in deze digitale tijd een enorme impact op onze dagbesteding. Binnen deze verschillende mediakanalen en de 5.5 uur schermtijd is er elke dag wel een gelegenheid om jouw doelgroep bekend te maken met jouw merk. Wanneer je hier niet op inspeelt, laat je als bedrijf dus veel kansen liggen.

Daarnaast kun je als bedrijf groeien door het aantal volgers van jouw merk te vergroten op verschillende kanalen. Deze volgers kunnen gezien worden als een soort “ambassadeurs”. Jouw volgers volgen jouw bedrijf namelijk voor een reden. Het resultaat hiervan is dat ze gelijkgestemden zullen informeren over de voordelen van jouw producten en diensten. Zo wordt jouw klantgroep vanzelf steeds verder uitgebreid. Het gevolg hiervan is dat er een stuk meer verkopen gerealiseerd zullen worden. Hulp nodig met het op zetten van een geschikte social media campagne? Neem dan zeker contact met ons op. Samen bekijken we dan wat de beste social media strategie is voor jouw onderneming.

 

 

Verschillende social media kanalen

In deze digitale wereld zijn er een aantal social media kanalen die erg veel waarde bieden voor het realiseren van marketingdoelstellingen. Hieronder benoemen we in het kort een aantal kenmerken van dit soort kanalen.

pillarpagesocial icon tiktok

TikTok

TikTok is een social media kanaal dat blijft groeien. Er zitten erg veel jongeren op, maar tegenwoordig beginnen ook steeds meer jongvolwassenen de app dagelijks te gebruiken. Zo zijn er in 2022 265.000 gebruikers met een leeftijd tussen de 25 en 29 jaar. Hier is dus een groot deel van de doelgroep actief.
pillarpagesocial icon snapchat

Snapchat

Snapchat is een social media kanaal met veel creatieve kansen. Dankzij de vele filters en video-opties zijn de mogelijkheden voor het voeren van een social media campagne oneindig. Daarnaast heeft dit kanaal erg veel gebruikers. Zo heeft het bedrijf in het jaar 2022 meer dan 3,2 miljoen gebruikers zitten in Nederland die ouder zijn dan 14 jaar.
pillarpagesocial icon linkedin

LinkedIn

LinkedIn is het kanaal waar de zakelijke klant zich bevindt. Dit social media kanaal is het interessantst voor bedrijven die relevante informatie willen delen met aandeelhouders en leveranciers.
pillarpagesocial icon instagram

Instagram

Instagram is een social media kanaal dat voornamelijk uit beeldmateriaal bestaat. Omdat de gebruikersgroep erg breed is, is het relevant voor veel bedrijven om hier een campagne op te gaan draaien. De meeste gebruikers hebben een leeftijd van 15 tot en met 19 jaar, maar er is een duidelijke stijgende lijn te zien in de leeftijdsgroep 20 tot en met 39-jarigen.
pillarpagesocial icon

Facebook

Facebook staat bekend als een kanaal met een hoge gebruikersbetrokkenheid. Zo worden er dagelijks meer dan 3,2 miljard likes en reacties geplaatst op het platform. Ook het bereik van Facebook is enorm. Momenteel zijn er meer dan 10,3 miljoen gebruikers boven de 14 jaar in Nederland. Omdat bijna elke doelgroep gebruik maakt van het platform, is het voor elk merk een geschikt kanaal om een campagne op te gaan draaien.
pillarpagesocial icon pinterest

Pinterest

Pinterest is een social media kanaal dat zeer geschikt is voor bedrijven die producten aanbieden op design-, mode- of interieurgebied. Met hun 443 miljoen wereldwijde gebruikers is dit kanaal een krachtige tool om doelgroepen te bereiken. Vooral omdat beeldmaterialen bekendstaan om hun hoge conversiepercentages.

 

pillarpagesocial icon

Hoe werkt social media advertising?

Als je aan social media marketing denkt, heb je misschien nog niet een concreet beeld wat je precies allemaal kunt doen met deze online marketing discipline. Social media advertising is een belangrijk onderdeel dat je kunt gebruiken om jouw bedrijf in de kijker te spelen van je beoogde doelgroep. Social advertising biedt simpelweg de mogelijkheid om te adverteren op social media platformen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest. Door het adverteren via deze platformen met de opgezette campagnes genereer je meer verkeer naar je website, of verhoog je de naamsbekendheid van je merk.

 

Bepaal jouw doelgroep

De social media platformen bieden verschillende opties om een beoogde doelgroep zo efficiënt mogelijk te targetten. Denk aan interesses, regio's, leeftijden of zelfs het uitsluiten van doelgroepen. Hoe beter je dit van tevoren in kaart brengt, hoe sneller je resultaat zult boeken.

Werk je advertising campagne uit

Eenmaal een doelgroep opgezet? Dan is het tijd een advertising campagne te gaan uitwerken. Denk aan een passende call to action in combinatie met beeld of video.

Behaal het maximale uit je campagnes

Social advertising campagne eenmaal live? Dan is het tijd voor het verzamelen van zoveel mogelijk data. Met je opgezette campagne hoop je (website)bezoekers, leads en conversies of een zo hoog mogelijke naamsbekendheid te genereren. Je raakt daardoor beter betrokken met jouw doelgroep en stelt continu jouw advertenties en budgetten bij als dit nodig is. Op deze manier behaal je het maximale uit je strategie.

 

Er zijn verschillende social media platformen waar advertenties op mogelijk zijn:

Facebook en Instagram

Via de 'meta' omgeving van Facebook kun je advertenties opzetten voor zowel Facebook als Instagram. Dit platform biedt de meeste mogelijkheden voor specifieke targeting.

LinkedIn

LinkedIn ads zijn interessant als je je richt op professionals op bepaalde vakgebieden. Wil je een bedrijf targetten? Dan zijn LinkedIn Ads de beste strategie voor de business-to-business.

TikTok en Snapchat

TikTok en Snapchat zijn platformen dat zich op relatief jonge doelgroepen richt. Je adverteert op TikTok met videoadvertenties met speelse of humoristische content.

Pinterest

Met Pinterest advertising richt je je op gebruikers die op zoek zijn naar visuele inspiratie. Verkoop jij producten die zich uitstekend lenen voor dit platform? Dan is het zeker de moeite waard meer uit dit kanaal te halen met Pinterest pins en boards. Met Pinterest advertising richt je je op gebruikers die op zoek zijn naar visuele inspiratie. Verkoop jij producten die zich uitstekend lenen voor dit platform? Dan is het zeker de moeite waard meer uit dit kanaal te halen met Pinterest pins en boards.

YouTube

Een YouTube advertentie helpt je om potentiële klanten te bereiken met videoadvertenties. Stem jouw video's af op de interesses van jouw doelgroep.

 

Organisch bereik

Het organisch bereiken van consumenten houdt in dat er, in tegenstelling tot advertising, niet betaald wordt voor de verkregen bezoekers. Organisch bereik kan gerealiseerd worden door consistent waarde te blijven bieden aan jouw potentiële klanten. Door waarde te bieden zorg je ervoor dat de doelgroep jouw bedrijf als waardevol gaat zien. Je kunt waarde bieden door informatie over jouw bedrijf, de producten of diensten vorm te geven. Deze content kan verwerkt worden in verschillende social media campagnes. Een voorbeeld hiervan is het maken van een informatief YouTube filmpje. Je kunt dan dieper in gaan op product specificaties die tekstueel minder makkelijk uit te leggen zijn of een uitleg geven over hoe een product gebruikt dient te worden. Het mooie hiervan is dat videomateriaal de conversieresultaten aanzienlijk zal verhogen. Zo worden video's 1200% vaker gedeeld dan tekst- en beeldmateriaal. Een echte topper op het gebied van organisch bereik kun je wel stellen.

socialpillarpeges icon

Veel gestelde vragen over Social Media Marketing

Wat betekent social media marketing?

Social Media Marketing staat voor het inzetten van verschillende social media kanalen door een bedrijf om meerdere online marketingdoelstellingen te behalen. Enkele goede voorbeelden hiervan zijn creëren van naamsbekendheid, meer bezoekers trekken naar een website of het verhogen van het onderscheiden vermogen. 

Waarom is social media marketing belangrijk?

Al enkele jaren is de populariteit van meerdere social media kanalen enorm in populariteit toegenomen. Vrijwel iedere leeftijdsgroep maakt inmiddels gebruik van één of meerdere kanalen wat betekent dat je in een zeer korte tijd en tegen relatief lage kosten veel potentiële klanten bereikt. Hierdoor is de kracht van social media niet meer te ontkennen!

Hoe werkt social media marketing?

Een lastige vraag om te beantwoorden aangezien social media marketing bestaat uit verschillende onderdelen. Hierbij hebben we het over social media advertising en het organisch bereik. De naam verklapt het eigenlijk al maar social media advertising houdt zich bezig met de mogelijkheid om betaald te adverteren op social media kanalen als Facebook, Instagram en Pinterest. Hiervoor worden campagnes opgezet tegen een bepaald budget om de marketingdoelstellingen te behalen. Organisch bereik daarentegen kan gerealiseerd worden door consistent waarde te blijven bieden aan potentiële klanten door middel van social media berichten te plaatsen.

Wat kost social media marketing?

Het mooie van social media marketing is dat het in de basis geheel gratis is. Je hoeft niet te betalen om meer waarde te blijven bieden aan jouw potentiële klanten. Het maken van verschillende social media berichten kost namelijk geen cent. Toch komen er uiteindelijk kosten om de hoek kijken wanneer je met behulp van social media advertising meer conversies wilt behalen. Om deze advertenties te kunnen draaien is er immers een bepaald budget nodig. 

 

Social media doelstellingen meetbaar maken

Een voordeel van social media advertising is dat een doelstelling goed meetbaar is te maken. De eerste vraag luidt dan ook: 'wat wil je bereiken met jouw doelstelling?' Je kan dit kanaal namelijk om verschillende redenen gaan inzetten.

Een goed voorbeeld is het genereren van verkeer naar je website toe. Met behulp van de statistieken die social platformen aanbieden, kun je eenvoudig sturen op weergave van landingspagina's. Ook de ROAS (return-of-investment) is een goede KPI om op te sturen, om zo in kaart te brengen of jouw beoogde omzetdoelstelling wel winstgevend genoeg is.

Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van Social. Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan! 

Wij zijn experts in:

Social groeiscan & offerte ontvangen

Mogen wij jou helpen met een effectieve Social strategie? Benieuwd hoe jouw socials ervoor staat? Vraag de gratis Social groeiscan aan.

  • Een gratis Social rapport met een analyse van de huidige stand van zaken
  • Een gratis rapport met kansen
  • Een gratis en datagedreven advies op maat

 

Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten?   Gratis groeiscan ontvangen