Contact opnemen?
 9.2 / 10 - 99 Beoordelingen

SEO uitbesteden =
Meer bezoekers

Mogen wij jou helpen met een effectieve SEO strategie?

 

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization of – in het Nederlands – zoekmachine optimalisatie. Het doel van SEO is om meer bezoekers naar jouw website of webshop te trekken via de organische zoekresultaten van de zoekmachines. Dit doe je door je website te optimaliseren en hem daarmee hoger te laten ranken voor bepaalde zoektermen. Hoe meer mensen jou via zoekmachines als Google weten te vinden, hoe meer omzet jij binnenhaalt. Het mooie van SEO is dat de bezoekers die je ermee binnenhaalt 'gratis' zijn. Je bent dus geen extra advertentiekosten kwijt. Dit maakt dat een SEO-campagne zorgt voor duurzaam resultaat.

SEO groeiscan & offerte ontvangen

Mogen wij jou helpen met een effectieve SEO strategie? Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis SEO groeiscan aan.

  • Gratis SEO groeiscan
  • Gratis SEO offerte
  • Ervaren SEO bureau
vergrootglas

Waarom investeren in SEO?

Voor ieder bedrijf dat graag succesvol wil zijn op het internet is SEO een essentiële marketingtechniek. Meer dan 90% van de mensen die op zoek gaan naar een product of dienst begint namelijk met zoeken via een zoekmachine. Vaak zijn deze mensen al behoorlijk koopgericht, waardoor ze zeer waardevolle bezoekers zijn. Je kunt je dus wel voorstellen hoe belangrijk het is om bovenaan in de zoekmachines te staan.

 

 

Gratis bezoekers

Er zijn natuurlijk ook andere manieren om bezoekers naar je website te trekken. Denk bijvoorbeeld aan Search Engine Advertising (SEA), oftewel het inzetten op advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen. Maar het grote nadeel hiervan ten opzichte van SEO is dat je advertentiekosten betaalt voor iedere gebruiker die je website bezoekt. Dit terwijl de bezoekers die je binnenhaalt via de organische zoekresultaten ‘gratis’ zijn.
computer chart

 

Duurzaam resultaat

Daarnaast is het investeren in een SEO-campagne een duurzame investering. Ben je als website afhankelijk van verkeer uit advertenties, dan verlies je al jouw bezoekers als je de advertenties weer stopzet. Goede SEO-optimalisatie levert echter duurzaam resultaat op. Want stop je met je SEO-werkzaamheden, dan blijft je website gewoon staan in de zoekresultaten.
 

 

SEO uitbesteden bij TriplePro

Wil jij voor jouw website hogere posities in Google? Besteed je SEO dan uit aan de SEO-specialisten van TriplePro. Wij helpen ondernemers al jaren op een succesvolle manier aan meer bezoekers.

 

icon ervaring

Ervaring

Wij hebben meer dan 10 jaar SEO-ervaring, waardoor we sneller resultaat boeken.

 

 

icon specialisme

Specialisme

Onze specialisten zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends in de branche.

 

 

icon maatwerk

Maatwerk

Wij maken een campagne voor jou op maat, die speciaal is ingericht op jouw wensen en behoeften en gestuurd wordt op basis van data.

 

 

icon tijdsbesparing

Tijdsbesparing

Jij bespaart tijd en kunt je richten op waar je zelf goed in bent.

 

 

icon begeleiding

Begeleiding

Je hebt een sparringpartner die je helpt met het uitstippelen van de juiste strategie

 

 

icon structuur

Structuur

Je weet dat er structureel gewerkt wordt aan jouw duurzame organische groei.

 

Hoe werkt Google?

Hebben we het over zoekmachines, dan hebben we het negen van de tien keer over Google. Met een marktaandeel van grofweg 95% is dit nog altijd veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Het doel van SEO is dus om voornamelijk beter gevonden te worden in Google. Maar hoe werkt Google dan precies?

 

 

Crawlen, indexeren en ranken

Voordat jouw website in de Google-resultaten kan verschijnen, moet Google hem eerst kunnen vinden. Dit doet de zoekmachine door links van andere websites te volgen. Heeft Google je website bereikt, dan doorzoekt hij hem van a tot z. Dit noemen we ook wel crawlen. De gecrawlde pagina’s verschijnen vervolgens in de index van Google. Vervolgens bepaalt Google voor iedere zoekopdracht door middel van een algoritme welke van alle geïndexeerde pagina’s ter wereld het meest relevant zijn – en dus voor deze zoekopdracht bovenaan komen te staan.
globe search

 

 

graphic algorythm

Het algoritme van Google

Het Google algoritme ligt aan de basis van de posities van jouw website in de zoekmachine. Het algoritme gebruikt honderden verschillende rankingfactoren en bepaalt aan de hand hiervan hoe de zoekresultatenpagina’s eruit komen te zien. Hierbij kun je denken aan de aard van de zoekopdracht, de relevantie van de content van je website, de autoriteit van je website, de snelheid van je website en nog veel meer. Hoe het algoritme precies in elkaar steekt vertelt Google natuurlijk niet, maar een groot aantal rankingfactoren is wel bekend.

 

SEO begint bij de juiste zoekwoorden

Voordat jij jouw website gaat optimaliseren op het gebied van SEO, moet je bepalen op welke zoekwoorden je graag gevonden wilt worden. Dit doe je door middel van een zoekwoordenonderzoek. Het is belangrijk dat je de juiste zoekwoorden kiest om op te focussen, want alleen dan zal je jouw ideale klant bereiken.

 

 

 

Zoekwoordenonderzoek

Voor een zoekwoordenonderzoek bestaan verschillende tools. Zo heb je de Zoekwoordplanner van Google zelf en gebruiken wij bij TriplePro de fantastische software van Ahrefs. Een goed zoekwoordenonderzoek houdt onder meer rekening met onderstaande dingen:

  • Het zoekvolume van een bepaald zoekwoord. Je kunt nog zulke mooie zoekwoorden in je hoofd hebben, als niemand er op zoekt ga je er ook geen klanten mee binnenhalen.
  • De concurrentie. Als beginnende website is het lastig opboksen tegen de grote jongens, zeker op de meest generieke zoekwoorden. Vraag jezelf bij dit hele algemene zoekwoorden dus af of een toppositie daarop wel haalbaar is.
  • Zeker voor de wat minder grote websites is het verstandig om in te zetten op zogenaamde long tail zoekwoorden. Dit zijn zoekwoorden die bestaan uit meerdere woorden waar gemiddeld gezien minder vaak op wordt gezocht. De concurrentie is bij long tail zoekwoorden dus minder hevig, en doordat ze vaak wat concreter zijn is de kans groter dan mensen die ze gebruiken klant worden. Een win-winsituatie dus!

 

 

De drie pijlers van SEO

De rankingfactoren die Google gebruikt in het algoritme kunnen we onderverdelen in drie groepen. Deze staan ook wel bekend als de drie pijlers van SEO. Dit zijn:
  • Content
  • Techniek
  • Autoriteit
Een goed geoptimaliseerde website biedt haar bezoekers dus relevante en waardevolle content, is technisch goed in orde en daardoor gebruiksvriendelijk voor zowel je bezoekers als voor Google en heeft voldoende autoriteit opgebouwd door middel van relevante en kwalitatieve backlinks.
pyramide

 

 

 

Content

De eerste pijler van SEO heeft te maken met de content op je website. Google wil haar gebruikers zoekresultaten voorschotelen die zo relevant en kwalitatief mogelijk zijn. Het is dus belangrijk dat de content op jouw website goed aansluit bij waar jouw doelgroep naar op zoek is. Richt je bij het schrijven van SEO-teksten dus niet alleen op Google, maar vooral op je bezoekers.

 

 

SEO-teksten schrijven

Het belangrijkste deel van je content zijn de teksten op je website. Een goede SEO-tekst voldoet aan onderstaande kenmerken:

  • Hij is kwalitatief en relevant voor je bezoeker
  • Hij bevat de juiste zoekwoorden;
  • Deze zoekwoorden zijn verwerkt op de juiste plekken (titel, tussenkoppen, eerste alinea, etc.) en worden niet té vaak gebruikt (keyword stuffing)
  • Hij is uniek geschreven, goed leesbaar en goed scanbaar.

Headingtags

Een goed geoptimaliseerde pagina maakt op de juiste manier gebruik van headings, oftewel koppen. Zo dient iedere pagina voorzien te zijn van één H1-heading. Hierin staat de titel met daarin ook het belangrijkste zoekwoord. De rest van de koppen op de pagina kun je verwerken in H2 t/m H6-headings. Hoe belangrijker de kop is, hoe lager het getal. Een overzichtelijke headingstructuur is voor Google belangrijk om de hiërarchie van een pagina te bepalen.

Afbeeldingen en video's

Ook afbeeldingen en video's behoren tot de content van je pagina. Deze kunnen helpen om je content te verrijken en visueel aantrekkelijker te maken. Afbeeldingen kun je optimaliseren door het gebruik van alt-teksten. Hierdoor begrijpt Google beter wat er op de afbeelding staat. Zowel voor afbeeldingen als voor video's is het belangrijk dat je ze comprimeert om de laadtijd van de pagina niet onnodig lang te maken.

Title tags en meta descriptions

Met het optimaliseren van je title tag en meta description kun je invloed uitoefenen op hoe jouw website wordt vertoond in de zoekresultaten. Ze vormen als het ware het uithangbord van jouw website. Goed geoptimaliseerde titles en descriptions zorgen ervoor dat Google je pagina hoger zal ranken én dat de bezoeker eerder op je website zal klikken.Een goede title tag begint met het belangrijkste zoekwoord. Verder is het verstandig om de title tag te voorzien van je bedrijfsnaam en (als er nog ruimte voor is) een unique selling point van je bedrijf. De meta description moet je echt zien als jouw 160 verkooptekens. Door het gebruiken van het belangrijkste zoekwoord, een aantal USP's en een call-to-action zorg je ervoor dat mensen jouw website niet kunnen overslaan.

 

 

 

Techniek

De tweede pijler van SEO heeft te maken met de technische kant van je website. Een technisch goed geoptimaliseerde website is voor SEO erg belangrijk. Zo maak je jouw website niet alleen gebruiksvriendelijker voor je bezoekers, maar ook toegankelijker voor de zoekmachines. Op die manier weet je zeker dat al jouw belangrijke content op de juiste manier gecrawld en geïndexeerd wordt.

 

 

Duidelijke websitestructuur

Een technisch goed in elkaar stekende website bevat altijd een duidelijke websitestructuur. De ideale structuur begint met de homepagina, met daaronder de belangrijkste overige pagina's, met daaronder weer de pagina's die wat minder belangrijk zijn. Zo creëer je als het ware een soort piramidestructuur. Voor Google maak je het op deze manier gemakkelijk om de hiërarchie van je website te onderscheiden. Een goede interne linkstructuur draagt hier ook aan bij.

Websitesnelheid

Laadt jouw website erg langzaam, dan haken je bezoekers snel af. Ook Google houdt niet van trage websites, en dus is de snelheid van je website een belangrijke rankingfactor. In 2021 zal je laadtijd door de komst van de Core Web Vitals update alleen nog maar belangrijker worden. Een aantal manieren om je websitesnelheid te verbeteren:

  • Zorg voor snelle webhosting
  • Comprimeer je afbeeldingen
  • Maak gebruik van caching
  • Optimaliseer je HTML, css en JavaScript

 

Mobielvriendelijke website

Sinds 2019 crawlt Google je website mobile first. Dit betekent dat de mobiele versie van je website als uitgangspunt wordt genomen bij het bepalen van je posities in Google. Het is dus van essentieel belang dat je website goed werkt op mobiele apparaten. Zorg er dus voor dat je website ook op mobiele apparaten snel laadt en dat alle belangrijke content van je website op alle apparaten zichtbaar is.
 

 

Veilige website

Google vindt het belangrijk dat de websites die het in de zoekresultaten laat zien veilig te bezoeken zijn. Daarom is het anno 2021 essentieel dat je website voorzien is van een SSL-certificaat en dus draait op een beveiligde https-verbinding.

 

safe

 

gears

Structured data

Strucured data is een bepaald stukje code dat het Google begrijpelijker maakt waar bepaalde content voor staat. Met behulp van structured data kun je ervoor zorgen dat jouw website zichtbaarder wordt in de zoekmachines. Maak je er op de juiste manier gebruik van, dan maak je bijvoorbeeld kans op een featured snippet (uitgelicht zoekresultaat) of een review snippet (sterrenreview onder je zoekresultaat).

 

Overige technische factoren

Er zijn nog talloze andere technische factoren die meespelen in hoe Google jouw website beoordeelt. Enkele voorbeelden:

  • XML-sitemap
  • Robots.txt bestand
  • Canonical tags
  • Hreflangs

Begint het je al te duizelen door al deze termen? Voor onze SEO-specialisten is het gelukkig dagelijkse kost. 

 

 

Autoriteit

De derde pijler van SEO heeft te maken met autoriteit. Google plaatst het liefst website met een hoge autoriteit bovenaan in de zoekresultaten.
De gedachte hierbij is: hoe hoger de autoriteit van een website, hoe betrouwbaarder de informatie is die erop staat.

Google bepaalt de autoriteit van websites al jaar en dag via backlinks. Hoe meer backlinks er naar jouw website verwijzen, en hoe relevanter en waardevoller deze zijn, hoe groter de kans dat jij hoge posities behaalt in de zoekmachine. Het vergroten van de autoriteit van je website kun je doen door middel van  linkbuilding.
 

 

 

Linkbuilding

Linkbuilding is het actief vergaren van backlinks naar jouw website. Google ziet het liefst dat je zulke goede content maakt dat je vanzelf wel links binnenkrijgt. Doordat jouw content zo interessant is zullen andere webmasters het aanbevelen middels een link naar jouw website. Voor de meeste websites is dit echter niet realistisch. Bij een goede SEO-campagne hoort dus ook linkbuilding.

Natuurlijk backlinkprofiel

Voor Google is het belangrijk dat je backlinkprofiel op een natuurlijke manier is opgebouwd. In je linkbuildingstrategie moet je dus rekening houden met de onderstaande factoren:
 

  • Relevantie. Een natuurlijk backlinkprofiel bevat veel backlinks van relevante websites. Google ziet backlinks namelijk als aanbevelingen, en een aanbeveling van iemand uit dezelfde branche is natuurlijk veel meer waard dan die van een buitenstaander.
  • Autoriteit. Het spreekt voor zich dat een backlink van een website met een hoge autoriteit meer waard is dan een link van een website die pas net is opgezet en die geen bezoekers heeft.

Linkbuilding in de praktijk

Als je geen kennis hebt van linkbuilding, kan het lastig zijn om ermee te beginnen. Enkele strategieën die je kunt inzetten zijn:

 

sheet

 

Je website aanmelden op relevante startpagina’s of bedrijfsgidsen

 

 

pencil

 

Een gastblog schrijven met daarin één of meerdere backlinks

 

 

hexagons

 

Linkbuilding uitzetten bij een online marketingbureau die gebruik kunnen maken van hun netwerk.

 

 

atom

 

Linkbaiting: content maken met als doel om viral te gaan, waardoor de links vanzelf binnenstromen

 

 

Lokale SEO

Voor veel bedrijven is het belangrijk om in heel Nederland hoger in Google te komen. Maar niet voor elk bedrijf is dit nodig. Sommige bedrijven zijn alleen in een bepaalde regio actief en richten zich enkel op lokale klanten. Voor dit soort bedrijven is het slim om zich te richten op lokale SEO.
Ongeveer de helft van alle zoekopdrachten in Google hebben een lokale zoekintentie. Lokale SEO is erop gericht om jouw bedrijf bovenaan in Google te krijgen op deze zoekopdrachten. Hierbij kun je denken aan een goed geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf-profiel, maar ook het aanmaken van lokale landingspagina’s en het genereren van lokale backlinks..

 

people

 

SEO

B2B versus B2C SEO

Elke website verdient een SEO-aanpak op maat. Een belangrijke vraag die je jezelf moet stellen bij het maken van een SEO-strategie is of je een particuliere of een zakelijke doelgroep hebt. De juiste aanpak voor een B2B SEO-campagne is namelijk anders dan die voor een B2C-campagne. Een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:
  • Gebruiksvriendelijkheid van je website is bij SEO voor B2B-bedrijven minder belangrijk dan bij B2C-bedrijven
  • Het beslissingsproces is bij B2B veel langer dan bij B2C
  • De zoekvolumes zijn bij B2C veel hoger dan bij B2B

SEO Migraties

Het lanceren van een vernieuwde website is vaak een heuglijk moment. Maar wat vaak vergeten wordt is het op de juiste manier migreren van de website. Het komt vaak voor dat een website na een overstap op een nieuw domein, een nieuw CMS of een nieuwe URL-structuur flinke verliezen lijdt qua posities in Google. Om dit te voorkomen is een goede SEO-migratie noodzakelijk.
Een verkeerd uitgevoerde migratie van je website kan grote gevolgen hebben voor je vindbaarheid in Google. Verwijs je je oude URL’s bijvoorbeeld niet goed door naar de nieuwe URL’s, dan levert dat vaak forse positiedalingen op. Daarom is het verstandig om een SEO-migratie altijd uit te laten voeren door een specialist.

 

 

 

Laat ons jouw website beter vindbaar maken! 

Bij een goede SEO-campagne komt, zoals je inmiddels hebt gelezen, heel wat kijken. Duizelt het je al? Laat ons dan jouw website of webshop beter vindbaar maken door middel van een SEO-campagne op maat. 

Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van SEO. Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan! 

SEO groeiscan & offerte ontvangen

Mogen wij jou helpen met een effectieve SEO strategie? Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis SEO groeiscan aan.

  • Gratis SEO groeiscan
  • Gratis SEO offerte
  • Ervaren SEO bureau

 

Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten?   Gratis groeiscan ontvangen