SEO uitbesteden =
Meer bezoekers
Mogen wij jou helpen met een effectieve SEO strategie? Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis SEO groeiscan aan.
Wil jij voor jouw website hogere posities in Google? Besteed je SEO dan uit aan de SEO-specialisten van TriplePro. Wij helpen ondernemers al jaren op een succesvolle manier aan meer bezoekers.
Hebben we het over zoekmachines, dan hebben we het negen van de tien keer over Google. Met een marktaandeel van grofweg 95% is dit nog altijd veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Het doel van SEO is dus om voornamelijk beter gevonden te worden in Google. Maar hoe werkt Google dan precies?
Voordat jij jouw website gaat optimaliseren op het gebied van SEO, moet je bepalen op welke zoekwoorden je graag gevonden wilt worden. Dit doe je door middel van een zoekwoordenonderzoek. Het is belangrijk dat je de juiste zoekwoorden kiest om op te focussen, want alleen dan zal je jouw ideale klant bereiken.
Voor een zoekwoordenonderzoek bestaan verschillende tools. Zo heb je de Zoekwoordplanner van Google zelf en gebruiken wij bij TriplePro de fantastische software van Ahrefs. Een goed zoekwoordenonderzoek houdt onder meer rekening met onderstaande dingen:
De eerste pijler van SEO heeft te maken met de content op je website. Google wil haar gebruikers zoekresultaten voorschotelen die zo relevant en kwalitatief mogelijk zijn. Het is dus belangrijk dat de content op jouw website goed aansluit bij waar jouw doelgroep naar op zoek is. Richt je bij het schrijven van SEO-teksten dus niet alleen op Google, maar vooral op je bezoekers.
Het belangrijkste deel van je content zijn de teksten op je website. Een goede SEO-tekst voldoet aan onderstaande kenmerken:
Een goed geoptimaliseerde pagina maakt op de juiste manier gebruik van headings, oftewel koppen. Zo dient iedere pagina voorzien te zijn van één H1-heading. Hierin staat de titel met daarin ook het belangrijkste zoekwoord. De rest van de koppen op de pagina kun je verwerken in H2 t/m H6-headings. Hoe belangrijker de kop is, hoe lager het getal. Een overzichtelijke headingstructuur is voor Google belangrijk om de hiërarchie van een pagina te bepalen.
Ook afbeeldingen en video's behoren tot de content van je pagina. Deze kunnen helpen om je content te verrijken en visueel aantrekkelijker te maken. Afbeeldingen kun je optimaliseren door het gebruik van alt-teksten. Hierdoor begrijpt Google beter wat er op de afbeelding staat. Zowel voor afbeeldingen als voor video's is het belangrijk dat je ze comprimeert om de laadtijd van de pagina niet onnodig lang te maken.
Met het optimaliseren van je title tag en meta description kun je invloed uitoefenen op hoe jouw website wordt vertoond in de zoekresultaten. Ze vormen als het ware het uithangbord van jouw website. Goed geoptimaliseerde titles en descriptions zorgen ervoor dat Google je pagina hoger zal ranken én dat de bezoeker eerder op je website zal klikken.Een goede title tag begint met het belangrijkste zoekwoord. Verder is het verstandig om de title tag te voorzien van je bedrijfsnaam en (als er nog ruimte voor is) een unique selling point van je bedrijf. De meta description moet je echt zien als jouw 160 verkooptekens. Door het gebruiken van het belangrijkste zoekwoord, een aantal USP's en een call-to-action zorg je ervoor dat mensen jouw website niet kunnen overslaan.
De tweede pijler van SEO heeft te maken met de technische kant van je website. Een technisch goed geoptimaliseerde website is voor SEO erg belangrijk. Zo maak je jouw website niet alleen gebruiksvriendelijker voor je bezoekers, maar ook toegankelijker voor de zoekmachines. Op die manier weet je zeker dat al jouw belangrijke content op de juiste manier gecrawld en geïndexeerd wordt.
Een technisch goed in elkaar stekende website bevat altijd een duidelijke websitestructuur. De ideale structuur begint met de homepagina, met daaronder de belangrijkste overige pagina's, met daaronder weer de pagina's die wat minder belangrijk zijn. Zo creëer je als het ware een soort piramidestructuur. Voor Google maak je het op deze manier gemakkelijk om de hiërarchie van je website te onderscheiden. Een goede interne linkstructuur draagt hier ook aan bij.
Laadt jouw website erg langzaam, dan haken je bezoekers snel af. Ook Google houdt niet van trage websites, en dus is de snelheid van je website een belangrijke rankingfactor. In 2021 zal je laadtijd door de komst van de Core Web Vitals update alleen nog maar belangrijker worden. Een aantal manieren om je websitesnelheid te verbeteren:
Er zijn nog talloze andere technische factoren die meespelen in hoe Google jouw website beoordeelt. Enkele voorbeelden:
Begint het je al te duizelen door al deze termen? Voor onze SEO-specialisten is het gelukkig dagelijkse kost.
De derde pijler van SEO heeft te maken met autoriteit. Google plaatst het liefst website met een hoge autoriteit bovenaan in de zoekresultaten.
De gedachte hierbij is: hoe hoger de autoriteit van een website, hoe betrouwbaarder de informatie is die erop staat.
Google bepaalt de autoriteit van websites al jaar en dag via backlinks. Hoe meer backlinks er naar jouw website verwijzen, en hoe relevanter en waardevoller deze zijn, hoe groter de kans dat jij hoge posities behaalt in de zoekmachine. Het vergroten van de autoriteit van je website kun je doen door middel van linkbuilding.
Linkbuilding is het actief vergaren van backlinks naar jouw website. Google ziet het liefst dat je zulke goede content maakt dat je vanzelf wel links binnenkrijgt. Doordat jouw content zo interessant is zullen andere webmasters het aanbevelen middels een link naar jouw website. Voor de meeste websites is dit echter niet realistisch. Bij een goede SEO-campagne hoort dus ook linkbuilding.
Voor Google is het belangrijk dat je backlinkprofiel op een natuurlijke manier is opgebouwd. In je linkbuildingstrategie moet je dus rekening houden met de onderstaande factoren:
Als je geen kennis hebt van linkbuilding, kan het lastig zijn om ermee te beginnen. Enkele strategieën die je kunt inzetten zijn:
Je website aanmelden op relevante startpagina’s of bedrijfsgidsen
Een gastblog schrijven met daarin één of meerdere backlinks
Linkbuilding uitzetten bij een online marketingbureau die gebruik kunnen maken van hun netwerk.
Linkbaiting: content maken met als doel om viral te gaan, waardoor de links vanzelf binnenstromen
Het lanceren van een vernieuwde website is vaak een heuglijk moment. Maar wat vaak vergeten wordt is het op de juiste manier migreren van de website. Het komt vaak voor dat een website na een overstap op een nieuw domein, een nieuw CMS of een nieuwe URL-structuur flinke verliezen lijdt qua posities in Google. Om dit te voorkomen is een goede SEO-migratie noodzakelijk.
Een verkeerd uitgevoerde migratie van je website kan grote gevolgen hebben voor je vindbaarheid in Google. Verwijs je je oude URL’s bijvoorbeeld niet goed door naar de nieuwe URL’s, dan levert dat vaak forse positiedalingen op. Daarom is het verstandig om een SEO-migratie altijd uit te laten voeren door een specialist.
Bij een goede SEO-campagne komt, zoals je inmiddels hebt gelezen, heel wat kijken. Duizelt het je al? Laat ons dan jouw website of webshop beter vindbaar maken door middel van een SEO-campagne op maat.
Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van SEO. Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan!
Mogen wij jou helpen met een effectieve SEO strategie? Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis SEO groeiscan aan.
Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten? Gratis groeiscan ontvangen
Diensten
Zoekmachine optimalisatie
Online adverteren
Linkbuilding
Sociale media marketing
Facebook marketing uitbesteden
LinkedIn marketing uitbesteden
Pinterest marketing uitbesteden
Snapchat marketing uitbesteden
WhatsApp marketing uitbesteden
Copywriting
Conversie optimalisatie
E-mailmarketing
Fotografie
Kennisdeling
Blogs
Internet marketing kennisbank
Marketing modellen
Neuromarketing in Praktijk
Wat is Google Ads?
Hoger komen in Google?
Social media campagne opzetten?
Wordpress webshop laten maken?
Online marketing tips 2022
SEO tips 2022
Over TriplePro
Ontmoet het team
Vacatures
Support
Review ons
Knapste man van Groningen
Subsidie Digitalisering Drenthe
Hoofdkantoor Groningen:
Griffeweg 97
9723 DV Groningen
Of contact ons:
Bel: 050 305 00 23
App: 06 42 46 63 78
info@triplepro.nl
support@triplepro.nl
Groningen:
Website laten maken Groningen
Webshop laten maken Groningen
E-mailmarketing Groningen
SEO bureau Groningen
Google Ads bureau Groningen
Linkbuilding Groningen
Social media bureau Groningen
Algemene voorwaarden | Disclaimer