klantenvertellentpom 8,8 hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster 140 REVIEWS
Ontvang nu je gratis groeiscan!
  • Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google & Facebook partner
  • Fonk 150 best agencies 2022
  • Partner in groei, samen succesvoller

SEO uitbesteden = Meer bezoekers

Mogen wij jou helpen met een effectieve SEO strategie?

Vraag een offerte aan

SEO

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization of – in het Nederlands – zoekmachine optimalisatie. Het doel van SEO is om meer bezoekers naar jouw website of webshop te trekken via de organische zoekresultaten van de zoekmachines. Dit doe je door je website te optimaliseren en hem daarmee hoger te laten ranken voor bepaalde zoektermen. Hoe meer mensen jou via zoekmachines als Google weten te vinden, hoe meer omzet jij binnenhaalt. Het mooie van SEO is dat de bezoekers die je ermee binnenhaalt 'gratis' zijn. Je bent dus geen extra advertentiekosten kwijt. Dit maakt dat een SEO-campagne zorgt voor duurzaam resultaat.

Inhoud

  1. Waarom investeren in SEO?
  2. SEO uitbesteden bij TriplePro
  3. Hoe werkt Google?
  4. SEO begint bij de juiste zoekwoorden
  5. De drie pijlers van SEO
  6. Content
  7. Techniek
  8. Autoriteit
  9. Lokale SEO
  10. B2B versus B2C SEO
  11. SEO migraties

SEO groeiscan ontvangen

Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis SEO groeiscan aan.

  • Een gratis SEO rapport met een analyse van de huidige stand van zaken
  • Een gratis rapport met SEO kansen
  • Een gratis SEO advies op maat
 

 fonk

seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo

Waarom investeren in SEO?

Waarom je website op Google vindbaar maken? Voor ieder bedrijf dat graag succesvol wil zijn op het internet is SEO een essentiële marketingtechniek. Meer dan 90% van de mensen die op zoek gaan naar een product of dienst begint namelijk met zoeken via een zoekmachine. Vaak zijn deze mensen al behoorlijk koopgericht, waardoor ze zeer waardevolle bezoekers zijn. Je kunt je dus wel voorstellen hoe belangrijk het is om bovenaan in de zoekmachines te staan.

vergrootglas
computer chart

Gratis bezoekers

Er zijn natuurlijk ook andere manieren om bezoekers naar je website te trekken. Denk bijvoorbeeld aan Search Engine Advertising (SEA), oftewel het inzetten op advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen. Maar het grote nadeel hiervan ten opzichte van SEO is dat je advertentiekosten betaalt voor iedere gebruiker die je website bezoekt. Dit terwijl de bezoekers die je binnenhaalt via de organische zoekresultaten ‘gratis’ zijn.

 

Duurzaam resultaat

Daarnaast is het investeren in een SEO-campagne een duurzame investering. Ben je als website afhankelijk van verkeer uit advertenties, dan verlies je al jouw bezoekers als je de advertenties weer stopzet. Goede SEO-optimalisatie levert echter duurzaam resultaat op. Want stop je met je SEO-werkzaamheden, dan blijft je website gewoon staan in de zoekresultaten.

Gratis groeiscan

 

SEO uitbesteden bij TriplePro

Wil jij voor jouw website hogere posities in Google? Besteed je SEO dan uit aan de SEO-specialisten van TriplePro. Wij helpen ondernemers al jaren op een succesvolle manier aan meer bezoekers.

linkbuildingicon

Ervaring

Wij hebben meer dan 10 jaar SEO-ervaring, waardoor we sneller resultaat boeken.

linkbuildingicon

Specialisme

Onze specialisten zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends in de branche.

linkbuildingicon

Maatwerk

Wij maken een campagne voor jou op maat, die speciaal is ingericht op jouw wensen en behoeften en gestuurd wordt op basis van data.

icon

Tijdsbesparing

Jij bespaart tijd en kunt je richten op waar je zelf goed in bent.

linkbuildingicon

Begeleiding

Je hebt een sparringpartner die je helpt met het uitstippelen van de juiste strategie.

icon

Structuur

Je weet dat er structureel gewerkt wordt aan jouw duurzame organische groei.

 

Hoe werkt Google?

Hebben we het over zoekmachines, dan hebben we het negen van de tien keer over Google. Met een marktaandeel van grofweg 95% is dit nog altijd veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Het doel van SEO is dus om voornamelijk beter gevonden te worden in Google. Maar hoe werkt Google dan precies?

 

Crawlen, indexeren en ranken

Voordat jouw website in de Google-resultaten kan verschijnen, moet Google hem eerst kunnen vinden. Dit doet de zoekmachine door links van andere websites te volgen. Heeft Google je website bereikt, dan doorzoekt hij hem van a tot z. Dit noemen we ook wel crawlen. De gecrawlde pagina’s verschijnen vervolgens in de index van Google. Vervolgens bepaalt Google voor iedere zoekopdracht door middel van een algoritme welke van alle geïndexeerde pagina’s ter wereld het meest relevant zijn – en dus voor deze zoekopdracht bovenaan komen te staan.

icon

 

icon

Het algoritme van Google

Het Google algoritme ligt aan de basis van de posities van jouw website in de zoekmachine. Het algoritme gebruikt honderden verschillende rankingfactoren en bepaalt aan de hand hiervan hoe de zoekresultatenpagina’s eruit komen te zien. Hierbij kun je denken aan de aard van de zoekopdracht, de relevantie van de content van je website, de autoriteit van je website, de snelheid van je website en nog veel meer. Hoe het algoritme precies in elkaar steekt vertelt Google natuurlijk niet, maar een groot aantal rankingfactoren is wel bekend. Het algoritme van Google wordt daarnaast voortdurend geüpdatet.

 

SEO begint bij de juiste zoekwoorden

Voordat jij jouw website gaat optimaliseren op het gebied van SEO, moet je bepalen op welke zoekwoorden je graag gevonden wilt worden. Dit doe je door middel van een zoekwoordenonderzoek. Het is belangrijk dat je de juiste zoekwoorden kiest om op te focussen, want alleen dan zal je jouw ideale klant bereiken.

Zoekwoordenonderzoek

Voor een zoekwoordenonderzoek bestaan verschillende tools. Zo heb je de Zoekwoordplanner van Google zelf en gebruiken wij bij TriplePro de fantastische software van Ahrefs. Een goed zoekwoordenonderzoek houdt onder meer rekening met onderstaande dingen:

 

icon

De drie pijlers van SEO

De rankingfactoren die Google gebruikt in het algoritme kunnen we onderverdelen in drie groepen. Deze staan ook wel bekend als de drie pijlers van SEO. Dit zijn:
  • Content
  • Techniek
  • Autoriteit

Een goed geoptimaliseerde website biedt haar bezoekers dus relevante en waardevolle content, is technisch goed in orde en daardoor gebruiksvriendelijk voor zowel je bezoekers als voor Google en heeft voldoende autoriteit opgebouwd door middel van relevante en kwalitatieve backlinks.

Gratis groeiscan

seo

Content

De eerste pijler van SEO heeft te maken met de content op je website. Google wil haar gebruikers zoekresultaten voorschotelen die zo relevant en kwalitatief mogelijk zijn. Het is dus belangrijk dat de content op jouw website goed aansluit bij waar jouw doelgroep naar op zoek is. Richt je bij het schrijven van SEO-teksten dus niet alleen op Google, maar vooral op je bezoekers.

SEO-teksten schrijven

Het belangrijkste deel van je content zijn de teksten op je website. Een goede SEO-tekst voldoet aan onderstaande kenmerken:

Headingtags

Een goed geoptimaliseerde pagina maakt op de juiste manier gebruik van headings, oftewel koppen. Zo dient iedere pagina voorzien te zijn van één H1-heading. Hierin staat de titel met daarin ook het belangrijkste zoekwoord. De rest van de koppen op de pagina kun je verwerken in H2 t/m H6-headings. Hoe belangrijker de kop is, hoe lager het getal. Een overzichtelijke headingstructuur is voor Google belangrijk om de hiërarchie van een pagina te bepalen.

Afbeeldingen en video's

Ook afbeeldingen en video's behoren tot de content van je pagina. Deze kunnen helpen om je content te verrijken en visueel aantrekkelijker te maken. Afbeeldingen kun je optimaliseren door het gebruik van alt-teksten. Hierdoor begrijpt Google beter wat er op de afbeelding staat. Zowel voor afbeeldingen als voor video's is het belangrijk dat je ze comprimeert om de laadtijd van de pagina niet onnodig lang te maken.

Title tags en meta descriptions

Met het optimaliseren van je title tag en meta description kun je invloed uitoefenen op hoe jouw website wordt vertoond in de zoekresultaten. Ze vormen als het ware het uithangbord van jouw website. Goed geoptimaliseerde titles en descriptions zorgen ervoor dat Google je pagina hoger zal ranken én dat de bezoeker eerder op je website zal klikken.Een goede title tag begint met het belangrijkste zoekwoord. Verder is het verstandig om de title tag te voorzien van je bedrijfsnaam en (als er nog ruimte voor is) een unique selling point van je bedrijf. De meta description moet je echt zien als jouw 160 verkooptekens. Door het gebruiken van het belangrijkste zoekwoord, een aantal USP's en een call-to-action zorg je ervoor dat mensen jouw website niet kunnen overslaan.

Techniek

De tweede pijler van SEO heeft te maken met de technische kant van je website. Een technisch goed geoptimaliseerde website is voor SEO erg belangrijk. Zo maak je jouw website niet alleen gebruiksvriendelijker voor je bezoekers, maar ook toegankelijker voor de zoekmachines. Op die manier weet je zeker dat al jouw belangrijke content op de juiste manier gecrawld en geïndexeerd wordt.

Duidelijke websitestructuur

Een technisch goed in elkaar stekende website bevat altijd een duidelijke websitestructuur. De ideale structuur begint met de homepagina, met daaronder de belangrijkste overige pagina's, met daaronder weer de pagina's die wat minder belangrijk zijn. Zo creëer je als het ware een soort piramidestructuur. Voor Google maak je het op deze manier gemakkelijk om de hiërarchie van je website te onderscheiden. Een goede interne linkstructuur draagt hier ook aan bij.

Websitesnelheid

Laadt jouw website erg langzaam, dan haken je bezoekers snel af. Ook Google houdt niet van trage websites, en dus is de snelheid van je website een belangrijke rankingfactor. Sinds 2021 is je laadtijd door de komst van de Core Web Vitals update alleen nog maar belangrijker geworden. Een aantal manieren om je websitesnelheid te verbeteren:

Mobielvriendelijke website

Sinds 2019 crawlt Google je website mobile first. Dit betekent dat de mobiele versie van je website als uitgangspunt wordt genomen bij het bepalen van je posities in Google. Het is dus van essentieel belang dat je website goed werkt op mobiele apparaten. Zorg er dus voor dat je website ook op mobiele apparaten snel laadt en dat alle belangrijke content van je website op alle apparaten zichtbaar is.

 

 

Veilige website

Google vindt het belangrijk dat de websites die het in de zoekresultaten laat zien veilig te bezoeken zijn. Daarom is het anno 2021 essentieel dat je website voorzien is van een SSL-certificaat en dus draait op een beveiligde https-verbinding.

icon

 

icon

Structured data

Strucured data is een bepaald stukje code dat het Google begrijpelijker maakt waar bepaalde content voor staat. Met behulp van structured data kun je ervoor zorgen dat jouw website zichtbaarder wordt in de zoekmachines. Maak je er op de juiste manier gebruik van, dan maak je bijvoorbeeld kans op een featured snippet (uitgelicht zoekresultaat) of een review snippet (sterrenreview onder je zoekresultaat).

 

Overige technische factoren

Er zijn nog talloze andere technische factoren die meespelen in hoe Google jouw website beoordeelt. Enkele voorbeelden:

Begint het je al te duizelen door al deze termen? Voor onze SEO-specialisten is het gelukkig dagelijkse kost. 

Gratis groeiscan

 

Autoriteit

De derde pijler van SEO heeft te maken met autoriteit. Google plaatst het liefst website met een hoge autoriteit bovenaan in de zoekresultaten.
De gedachte hierbij is: hoe hoger de autoriteit van een website, hoe betrouwbaarder de informatie is die erop staat.

Google bepaalt de autoriteit van websites al jaar en dag via backlinks. Hoe meer backlinks er naar jouw website verwijzen, en hoe relevanter en waardevoller deze zijn, hoe groter de kans dat jij hoge posities behaalt in de zoekmachine. Het vergroten van de autoriteit van je website kun je doen door middel van  linkbuilding.

Linkbuilding

Linkbuilding is het actief vergaren van backlinks naar jouw website. Google ziet het liefst dat je zulke goede content maakt dat je vanzelf wel links binnenkrijgt. Doordat jouw content zo interessant is zullen andere webmasters het aanbevelen middels een link naar jouw website. Voor de meeste websites is dit echter niet realistisch. Bij een goede SEO-campagne hoort dus ook een goede linkbuilding strategie.

Natuurlijk backlinkprofiel

Voor Google is het belangrijk dat je backlinkprofiel op een natuurlijke manier is opgebouwd. In je linkbuildingstrategie moet je dus rekening houden met de onderstaande factoren:
 

 

Linkbuilding in de praktijk

Als je geen kennis hebt van linkbuilding, kan het lastig zijn om ermee te beginnen. Enkele strategieën die je kunt inzetten zijn:

icon

Je website aanmelden op relevante startpagina’s of bedrijfsgidsen

icon

Een gastblog schrijven met daarin één of meerdere backlinks

icon

Linkbuilding uitbesteden aan een online marketingbureau dat gebruik kan maken van haar netwerk

icon

Linkbaiting: content maken met als doel om viral te gaan, waardoor de links vanzelf binnenstromen

 

 

Reviews

Waarom klanten van ons houden

4.7
hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster
30 GOOGLE REVIEWS
quote quote

Topbedrijf erg professioneel

We hadden een leverancier die onze webshop niet had geupdate en niet wilde helpen. Nadat we Triplepro tegen kwamen hebben ze de gehele webshop gerepareerd en weer online gebracht. Momenteel helpen ze ons ook nog met de e-mails. Wat een verademing!

Enorm fijne samenwerking met TriplePro

Een vooruitstrevend bedrijf dat denkt in mogelijkheden. Gevuld met enthousiastelingen, creatievelingen en stuk voor stuk experts. Voor hebben ze een website gebouwd: enorm professioneel en dat allemaal in topvaart! Super tevreden!

Fantastische ervaring

Mijn bedrijf wordt super goed geholpen door Frits, echt een topper!

Een enthousiast TriplePro team heeft een prachtige en toegankelijke nieuwe website voor ons gebouwd.

Triple Pro houdt de vaart erin, is een betrouwbare partner, heeft welwillende, meedenkende, aardige, kundige en creatieve medewerkers, is flexibel, belooft uit enthousiasme weleens een beetje teveel, is dan oplossingsgericht, reageert altijd snel. Kortom een fijne partner om mee samen te werken. Met elkaar hebben we een hele mooie en fijne website gebouwd.

Het team is bereid om net die stap extra te zetten

Het team van Triple pro kan zich goed verplaatsen in de klant en denkt met de klant mee waar nodig. Kortom wij zijn een tevreden klant!

Goede en snelle communicatie maakt het samenwerken erg prettig

Ik vond het spannend met mijn nog kleine bedrijf te investeren in een marketing bureau. Tijdens een kennismakingsgesprek werd ik gerustgesteld en ik ben dit bedrijf gaan vertrouwen. Dat vertrouwen bleek terecht. De resultaten zijn ook naar alle tevredenheid!

   

 

 

Lokale SEO

Voor veel bedrijven is het belangrijk om in heel Nederland hoger in Google te komen. Maar niet voor elk bedrijf is dit nodig. Sommige bedrijven zijn alleen in een bepaalde regio actief en richten zich enkel op lokale klanten. Voor dit soort bedrijven is het slim om zich te richten op lokale SEO.

Ongeveer de helft van alle zoekopdrachten in Google hebben een lokale zoekintentie. Lokale SEO is erop gericht om jouw bedrijf bovenaan in Google te krijgen op deze zoekopdrachten. Hierbij kun je denken aan een goed geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf-profiel, maar ook het aanmaken van lokale landingspagina’s en het genereren van lokale backlinks.

icon

 

icon

B2B versus B2C SEO

Elke website verdient een SEO-aanpak op maat. Een belangrijke vraag die je jezelf moet stellen bij het maken van een SEO-strategie is of je een particuliere of een zakelijke doelgroep hebt. De juiste aanpak voor een B2B SEO-campagne is namelijk anders dan die voor een B2C-campagne. Een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:

  • Gebruiksvriendelijkheid van je website is bij SEO voor B2B-bedrijven minder belangrijk dan bij B2C-bedrijven
  • Het beslissingsproces is bij B2B veel langer dan bij B2C
  • De zoekvolumes zijn bij B2C veel hoger dan bij B2B

 

SEO Migraties

Het lanceren van een vernieuwde website is vaak een heuglijk moment. Maar wat vaak vergeten wordt is het op de juiste manier migreren van de website. Het komt vaak voor dat een website na een overstap op een nieuw domein, een nieuw CMS of een nieuwe URL-structuur flinke verliezen lijdt qua posities in Google. Om dit te voorkomen is een goede SEO-migratie noodzakelijk.
Een verkeerd uitgevoerde migratie van je website kan grote gevolgen hebben voor je vindbaarheid in Google. Verwijs je je oude URL’s bijvoorbeeld niet goed door naar de nieuwe URL’s, dan levert dat vaak forse positiedalingen op. Daarom is het verstandig om een SEO-migratie altijd uit te laten voeren door een specialist.

Gratis groeiscan

 

Alles over SEO 

Wil je meer weten over SEO? Lees dan onze artikelen hieronder en je komt er onder andere achter wat de beste strategie is om hoger in Google te komen, wat domeinautoriteit precies is en hoe je de beste SEO-teksten schrijft.

Hoger in Google komen

Na het lezen van deze pagina weet je wat SEO inhoudt. Maar wat is nou een goede strategie om hoger in Google te komen?

Lees meer

Rankings gedaald, wat nu?

Zijn je mooie Google-posities ineens (flink) gedaald? Aan de hand van dit stappenplan kom je erachter wat je moet doen.

Lees meer

SEO-teksten schrijven

Om goed te ranken in de zoekresultaten is het nodig om goede SEO-teksten te schrijven. In dit artikel vind je een handig stappenplan.

Lees meer

Wat zijn keywords?

SEO begint bij het bepalen van de juiste zoekwoorden of keywords. Maar wat zijn dat nou precies?

Lees meer

Wat zijn long-tail zoekwoorden?

Als het gaat om keywords maken we onderscheid tussen short-tail en long-tail zoekwoorden. In dit artikel lees je waarom deze laatste zo geschikt zijn om te gebruiken in je marketingstrategie.

Lees meer

Wat zijn H1, H2 en H3-tags?

H1, H2 en H3-tags zijn voorbeelden van headingtags. Om je pagina's goed te optimaliseren is de juiste headingstructuur belangrijk.

Lees meer

Hoe schrijf je de beste meta title?

De meta title is de titel van je pagina die Google laat zien in de zoekresultaten. Lees hier ons handige stappenplan voor het schrijven van de beste meta title.

Lees meer

Hoe schrijf je de beste meta description?

De meta description is een korte samenvatting van de inhoud van een webpagina. Lees hier ons handige stappenplan om de beste meta beschrijving te schrijven.

Lees meer

Wat is een backlink?

Een backlink is een link van een andere website naar jouw website. Backlinks helpen je om hoger te scoren in de zoekmachines.

Lees meer

Wat is een interne link?

Een interne link is een link die verwijst naar een andere pagina op dezelfde website. Een goede interne linkstructuur is een belangrijke SEO-factor.

Lees meer

Wat is een no-follow link?

Een no-follow link is een link waarbij je tegen Google zegt: volg deze link niet. In dit artikel lees je waarom je deze wel of niet moet gebruiken.

Lees meer

Wat is een anchor tekst?

Een anchor tekst is de tekst waaraan een link gekoppeld is. Het is belangrijk dat je de juiste anchor teksten gebruikt voor al je links.

Lees meer

Wat is domeinautoriteit?

Domeinautoriteit is een score tussen de 0 en de 100 die aangeeft hoe sterk het backlinkprofiel van een website is.

Lees meer

Wat is pagina-autoriteit?

Pagina-autoriteit lijkt op domeinautoriteit, maar heeft betrekking op slechts één specifieke pagina. In dit artikel lees je hoe je hem vergroot.

Lees meer

Wat is duplicate content?

Er is sprake van duplicate content als meerdere pagina's op je website nagenoeg dezelfde inhoud hebben. Maar hoe erg is dat?

Lees meer

Google Rankbrain

Rankbrain is een belangrijk onderdeel van het algoritme van Google. In dit artikel lees je hoe Rankbrain precies werkt en wat je ermee moet.

Lees meer

Google's 200 rankingfactoren

Hoe het algoritme van Google er precies uitziet weten we niet, maar toch is er wel een behoorlijk complete lijst te maken op basis van wat we wel weten. Bekijk hem hier!

Lees meer

Wat is semantisch zoeken?

Semantisch zoeken, deze term zien we steeds vaker voorbijkomen. Maar wat betekent het eigenlijk?

Lees meer

 
SEO

Laat ons jouw website beter vindbaar maken! 

Bij een goede SEO-campagne komt, zoals je inmiddels hebt gelezen, heel wat kijken. Duizelt het je al? Laat ons dan jouw website of webshop beter vindbaar maken door middel van een SEO-campagne op maat. 

Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van SEO. Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan! 

SEO groeiscan ontvangen

Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis SEO groeiscan aan.

  • Een gratis SEO rapport met een analyse van de huidige stand van zaken
  • Een gratis rapport met SEO kansen
  • Een gratis SEO advies op maat
 

 fonk

Wil jij meer omzet,
naamsbekendheid en klanten?

 

Gratis groeiscan

 

contact