SEA
Voor ieder bedrijf dat het optimale uit de onlinewereld wil halen is SEA een essentiële marketingtechniek. Toch denken veel mensen wel zonder SEA te kunnen, aangezien ze al investeren in SEO. Waarom zou je beide nodig hebben?Hier zijn verschillende redenen voor. Zo is uit onderzoek gebleken dat het overgrote deel van de bezoekers dat binnenkomt via Google Ads, niet gecompenseerd hadden kunnen worden vanuit de organische resultaten (SEO). Een groot deel van deze mensen scrollt namelijk niet ver genoeg om tot de organische zoekresultaten te komen. SEA is daarnaast uitermate geschikt als je op zoek bent naar snel resultaat. Ook kun je er mensen mee bereiken die nog niet actief op zoek zijn naar jouw product of dienst. En ten slotte is je geld altijd goed besteed. Je betaalt namelijk alleen voor het behaalde resultaat, zoals een klik of een vooraf ingestelde conversie.
Wil jij meer bezoekers en conversies op jouw website om te blijven groeien? Besteed dan je SEA-activiteiten uit aan de SEA-specialisten van TriplePro. Wij helpen ondernemers al jaren op een succesvolle manier aan meer online succes.
In Nederland worden de termen SEA en Google Ads vaak door elkaar gebruikt. Onder SEA vallen echter ook andere advertentieplatformen dan Google Ads, zoals die van Bing. Google heeft echter veruit het grootste marktaandeel: bijna 95%. Google Ads is dus waar het voornamelijk om draait. Maar hoe werkt dit platform nou precies?
Bij Google Ads is het niet zo dat de hoogste bieder altijd bovenaan de pagina staat. Je uiteindelijke positie is namelijk ook afhankelijk van de kwaliteitsscore van je advertenties. Deze is afhankelijk van drie factoren:
Wat is de kans dat iemand op je advertentie klikt als deze wordt vertoond?
Hoe goed sluit de advertentie aan bij de zoekopdracht van de bezoeker? Is het de juiste advertentie op het juiste moment?
In hoeverre is de landingspagina op je website relevant en nuttig is voor de mensen die op je advertentie klikken?
Google Ads werkt via een veilingsysteem. Iedere keer dat iemand een zoekopdracht invoert in Google vindt er een real-time veiling plaats. Google bepaalt vervolgens de rangschikking van de advertenties aan de hand van je bod en de kwaliteitsscore:
Positie in de advertenties = bod x kwaliteitsscore
Door alleen met geld te smijten kom je er dus niet. Kwaliteit en relevantie is key!
Uiteindelijk draait het bij SEA allemaal om de advertenties. Hiermee moet je je bezoekers en uiteraard ook je conversies binnenhalen. Er zijn verschillende soorten advertenties:
Binnen Google Ads kun je je tekstadvertenties uitbreiden door het toevoegen van extensies. Hiermee maak je ze extra relevant en laat je ze meer opvallen. Een aantal voorbeelden:
Targeting is een essentieel onderdeel van SEA. Je bepaalt ermee aan welke doelgroep je je advertenties vertoont. Hoe beter je dit doet, hoe meer je uit je campagnes zult halen. Targeten kun je doen op basis van:
Tot slot is het van belang dat je een goede advertentietekst schrijft. Deze moet uiteraard voorzien zijn van het belangrijkste zoekwoord waarop je gevonden wilt worden. Hoe relevanter je advertentie is, hoe beter hij zal presteren in de veiling. Ook is het slim om USP's en calls-to-action te gebruiken om je bezoekers over te halen om te klikken.Tip: maak altijd meerdere advertenties per advertentiegroep. Google zal automatisch de best presterende advertentie het vaakst vertonen.
Doordat Google steeds slimmer wordt, zijn er tegenwoordig verschillende manieren om je Google Ads-campagne in een bepaalde mate te automatiseren. Met minder moeite kan je campagne zo meer opleveren. Er zijn twee oplossingen die Google biedt voor automatisering:
Met behulp van machine learning kan Google bij iedere veiling het aantal conversies of de conversiewaarde optimaliseren. Bij ongeveer de helft van de eerdergenoemde biedstrategieën kun je gebruik maken van slim bieden.
Dankzij deze oplossing kun je aan iedere gebruiker gepersonaliseerde advertenties laten zien. Google gebruikt machine learning om de beste combinatie van advertentie-items voor elke klant te maken, om zo de kans op een klik of conversie te verhogen. Voorbeelden van slim advertentiemateriaal zijn dynamische zoekadvertenties, responsieve zoekadvertenties en responsieve display-advertenties.
Bij een goede SEA-campagne komt, zoals je inmiddels hebt gelezen, heel wat kijken. Duizelt het je al? Laat ons dan werken aan jouw online succes door middel van een SEA-campagne op maat.
Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van SEA.
Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan!
Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten? Gratis groeiscan ontvangen
Diensten
Branding
Zoekmachine optimalisatie
Online adverteren
Linkbuilding
Sociale media marketing
Facebook marketing uitbesteden
LinkedIn marketing uitbesteden
Pinterest marketing uitbesteden
Snapchat marketing uitbesteden
WhatsApp marketing uitbesteden
TikTok marketing uitbesteden
Instagram marketing uitbesteden
Copywriting
Conversie optimalisatie
E-mailmarketing
Fotografie
Kennisdeling
Blogs
Internet marketing kennisbank
Marketing modellen
Online marketing metric & kpi's
Neuromarketing in Praktijk
Wat is Google Ads?
Hoger komen in Google?
Social media campagne opzetten?
Wordpress webshop laten maken?
Online marketing tips 2022
SEO tips 2022
Over TriplePro
Ontmoet het team
Vacatures
Support
Review ons
Knapste man van Groningen
Subsidie Digitalisering Drenthe
Hoofdkantoor Groningen:
Griffeweg 97
9723 DV Groningen
Of contact ons:
Bel: 050 305 00 23
App: 06 42 46 63 78
info@triplepro.nl
support@triplepro.nl
Groningen:
Website laten maken Groningen
Webshop laten maken Groningen
E-mailmarketing Groningen
SEO bureau Groningen
Google Ads bureau Groningen
Linkbuilding Groningen
Social media bureau Groningen
Algemene voorwaarden | Disclaimer