Contact opnemen?
 9.3 / 10 - 110 Beoordelingen

Gratis adviesgesprek

E-mailmarketing

Bereik je doelgroep en genereer omzet via effectieve e-mailcampagnes!

 

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een vorm van online marketing waarbij je je doelgroep direct benadert via een e-mail met daarin een nieuwsbrief of een promotie voor je producten of diensten. E-mail marketing kun je op meerdere momenten in de marketing funnel inzetten. Je kunt het gebruiken om twijfelende bezoekers te informeren, om potentiële klanten over te halen tot een aankoop of aanvraag en om klanten te informeren in het aftersales traject. Veel bedrijven hebben met hun e-mailbestand goud in handen, maar doen er op dit moment niets mee. Zonde! Op deze pagina lees je wat e-mail marketing is, hoe je het inzet en wat het kan opleveren voor je bedrijf. .

E-mailmarketing offerte ontvangen

Wil jij weten welke kansen er voor jou liggen op het gebied van e-mailmarketing? En mogen wij jou helpen met een effectieve e-mailmarketing strategie?

  • Een gratis e-mail rapport met een analyse van de huidige stand van zaken
  • Een gratis rapport met kansen
  • Een gratis en datagedreven advies op maat
  • Klantenbeoordeling: 9,2/10

 

emailmarktingpillarpageicon icon

Waarom investeren in e-mail marketing?

Misschien investeer je met je bedrijf al in andere vormen van online marketing, zoals SEO, SEA en social media marketing. Toch is e-mail marketing ook in deze gevallen een onmisbare factor in je marketingstrategie. Geen enkele andere online marketing discipline heeft namelijk een hogere ROI (return on investment) dan e-mail marketing. Ben je op zoek naar een manier om meer conversies te genereren, dan is deze vorm van online marketing dus een must. En of je nu een groot bedrijf bent of een klein bedrijf, of opereert in de B2C- of de B2B-sector, e-mail marketing is altijd een zeer relevante manier om te communiceren met je doelgroep.

 

 

E-mail marketing uitbesteden bij TriplePro

Alhoewel je e-mail marketing prima zelf kunt uitvoeren, haal je het beste resultaat als je het uitbesteedt aan een gespecialiseerd e-mail marketingbureau als TriplePro. Wij helpen ondernemers al jaren op een succesvolle manier aan meer conversies.
  • Wij hebben meer dan 10 jaar ervaring met e-mail marketing, waardoor we sneller resultaat boeken.
  • Onze specialisten zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends in de branche.
  • Wij werken met de beste e-mail marketingtools.
  • Wij maken een campagne voor jou op maat, die speciaal is ingericht op jouw wensen en behoeften en gestuurd wordt op basis van data.
  • Jij bespaart tijd en kunt je richten op waar je zelf goed in bent.
  • Je hebt een sparringpartner die je helpt met het uitstippelen van de juiste strategie.

 

 

De voordelen van e-mail marketing

Inzetten op e-mail marketing is voor iedere ondernemer een goed idee. Bekijk onderstaande voordelen maar eens van deze vorm van online marketing:
emailmarktingpillarpageicon icon

 

1Relevante doelgroep

De doelgroep die je aanspreekt via je e-mails is ontzettend relevant. Je lezers zijn namelijk al geïnteresseerd in je producten of diensten; anders hadden ze zich niet voor je nieuwsbrief aangemeld. Dit betekent dat het veel eenvoudiger is om je doelgroep om te toveren tot klanten dan bij veel andere online marketing disciplines.

2Hoge ROI

Deze relevante doelgroep zorgt ervoor dat de ROI (return on investment) van e-mail marketing zeer hoog is. Sterker nog, van alle vormen van online marketing heeft e-mail marketing de hoogste ROI: voor elke euro die je erin steekt, krijg je gemiddeld 38 euro terug.

3Lage kosten

Een reden voor deze hoge ROI is dat de kosten van e-mail marketing zeer laag zijn. Het opzetten van een campagne hoeft in principe nauwelijks wat te kosten. Voor grotere campagnes is het wel verstandig om te investeren in betaalde software of automation tools. De kosten hiervan vallen echter ook reuze mee.

4Populair medium

E-mail is wereldwijd een ontzettend populair medium. Vrijwel iedereen heeft wel een e-mailadres en het lijkt er niet op dat het gebruik van e-mail in de toekomst gaat verminderen. Bovendien is e-mail bij veel Nederlanders ook het favoriete kanaal om reclame mee te ontvangen.

5Persoonlijk

Hoe persoonlijker je boodschap, hoe relevanter deze is voor je doelgroep. E-mail marketing is één van de meest persoonlijke vormen van online marketing. Je kunt bijvoorbeeld heel eenvoudig je e-mails personaliseren door het toevoegen van de naam van de ontvanger. Daarnaast maak je je e-mails persoonlijker door je doelgroep te segmenteren op basis van demografische data, zoals leeftijd, woonplaats en geslacht. Of stuur e-mails met aanbiedingen op basis van producten die een ontvanger eerder heeft gekocht. Hoe persoonlijker je mails, hoe groter de kans dat ze een conversie opleveren.

6Meetbaar

E-mail marketing is een zeer goed meetbare vorm van online marketing. Met de juiste software kun je precies zien hoe vaak jouw mails worden gelezen en hoe vaak er op links wordt geklikt. Vervolgens is het mogelijk om in Google Analytics te zien hoe de lezers van je nieuwsbrief zich op je website bewegen en – het allerbelangrijkst – of ze jou een conversie opleveren.

7Schaalbaar

Tot slot is e-mail marketing ook erg goed schaalbaar. Het maakt niet uit of je nu een campagne maakt voor 1.000 mensen of voor 50.000, het blijft ongeveer evenveel werk.

De nadelen van e-mail marketing

Ondanks de vele voordelen heeft e-mail marketing ook een aantal nadelen:

  • Commercieel ingestelde e-mails worden nog vaak geassocieerd met spam en daarom niet geopend;
  • Je kunt niet zomaar mails versturen naar mensen zonder dat je ze om toestemming hebt gevraagd.

 

Invloed van de AVG op e-mailmarketing

Sinds 2018 is in Nederland de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) van kracht. Dit heeft ervoor gezorgd dat het leven van e-mail marketeers een stukje ingewikkelder is geworden. Je mag nu namelijk niet meer zomaar persoonsgegevens verwerken zonder dat je daar een grondslag voor hebt. In de praktijk betekent dit dat je niet zomaar je klanten op een mailinglijst mag zetten om ze vervolgens acquisitiemails te sturen.

Wat mag dan wel? Als je je klanten voor een bepaald doeleinde wilt mailen, moeten zij daar expliciet toestemming voor geven. Dit kun je bijvoorbeeld doen via een aanvinkvakje. Daarnaast moet je je lezers binnen een e-mail altijd de mogelijkheid geven om zich uit te schrijven voor je nieuwsbrief.

E-mail marketing stappenplan

Ben je benieuwd hoe je een e-mail marketingcampagne het beste kunt opzetten? Bij TriplePro gebruiken we voor onze klanten altijd onderstaand stappenplan:

1. Kick-off en brainstorm

Een e-mailmarketing traject begint altijd met een strategische sessie. Hierin brainstormen we onder andere over je doelgroep en de doelen van de campagne.

2. Database verzamelen

Zonder een database met e-mailadressen is het lastig om e-mail marketing te doen. Zorg er dus voor dat je (AVG-proof) een database opbouwt met daarin jouw doelgroep.

3. E-mailprogramma uitzoeken

Er zijn verschillende e-mailmarketingprogramma's om te gebruiken voor je campagne. De bekendste is MailChimp, maar het kan zijn dat een andere meer geschikt is voor jou.

4. E-mails ontwerpen

Nu is het zaak om de e-mails in elkaar te zetten. Deze stemmen we af op het doel en de doelgroep van iedere mail, zodat ze zo vaak mogelijk worden gelezen en zo goed mogelijk converteren.

5. Automation inzetten

Voor een nog betere campagne kun je automation inzetten. Via een geautomatiseerde salesfunnel bereik je je doelgroep nog efficiënter en effectiever.

6. Landingspagina's maken

Het is de bedoeling dat je doelgroep via de e-mails uiteindelijk je website bereikt. Om ze vervolgens om te toveren tot klant is het essentieel dat de landingspagina's van je website zo goed mogelijk in elkaar zitten.

7. Succes meten en rapporteren

Tot slot is het belangrijk dat je weet wat je e-mail marketingcampagne oplevert. Door de data op de juiste manier te analyseren zijn we in staat om je succes te meten. Dit rapporteren we vervolgens op een duidelijke manier naar je toe.
emailmarktingpillarpageicon icon

E-mail marketing automatiseren

Wil je je doelgroep op een nog efficiëntere en effectieve manier bereiken, dan is het slim om automation in te zetten. Hiermee kun je een gedeelte van de klantreis automatiseren en een geautomatiseerde salesfunnel bouwen. Standaard e-mail marketing draait voornamelijk om losse e-mails, openratio's en doorklikratio's. Bij automation begeleid je je doelgroep echter tijdens de totale customer journey. Hierbij gaat het erom dat je je potentiële klanten de juiste informatie stuurt op het juiste moment. Automation is vooral interessant als je producten of diensten verkoopt die een aankoopproces hebben van meerdere weken, of als je je doelgroep wilt segmenteren voor de verkoop van verschillende producten of diensten. .

 

 

Laat ons jouw e-mail marketingcampagne onder handen nemen

Bij een goede e-mail marketingcampagne komt, zoals je inmiddels hebt gelezen, heel wat kijken. Duizelt het je al? Laat ons dan werken aan jouw online succes door middel van een e-mail marketingcampagne op maat.

Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van e-mail marketing. Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan!

E-mail groeiscan & offerte ontvangen

Mogen wij jou helpen met een effectieve E-mail strategie? Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis E-mail groeiscan aan.

  • Een gratis e-mail rapport met een analyse van de huidige stand van zaken
  • Een gratis rapport met kansen
  • Een gratis en datagedreven advies op maat
  • Klantenbeoordeling: 9,2/10

 

Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten?   Gratis groeiscan ontvangen