E-mailmarketing
Wil jij weten welke kansen er voor jou liggen op het gebied van e-mailmarketing? En mogen wij jou helpen met een effectieve e-mailmarketing strategie?
De doelgroep die je aanspreekt via je e-mails is ontzettend relevant. Je lezers zijn namelijk al geïnteresseerd in je producten of diensten; anders hadden ze zich niet voor je nieuwsbrief aangemeld. Dit betekent dat het veel eenvoudiger is om je doelgroep om te toveren tot klanten dan bij veel andere online marketing disciplines.
Deze relevante doelgroep zorgt ervoor dat de ROI (return on investment) van e-mail marketing zeer hoog is. Sterker nog, van alle vormen van online marketing heeft e-mail marketing de hoogste ROI: voor elke euro die je erin steekt, krijg je gemiddeld 38 euro terug.
Een reden voor deze hoge ROI is dat de kosten van e-mail marketing zeer laag zijn. Het opzetten van een campagne hoeft in principe nauwelijks wat te kosten. Voor grotere campagnes is het wel verstandig om te investeren in betaalde software of automation tools. De kosten hiervan vallen echter ook reuze mee.
E-mail is wereldwijd een ontzettend populair medium. Vrijwel iedereen heeft wel een e-mailadres en het lijkt er niet op dat het gebruik van e-mail in de toekomst gaat verminderen. Bovendien is e-mail bij veel Nederlanders ook het favoriete kanaal om reclame mee te ontvangen.
Hoe persoonlijker je boodschap, hoe relevanter deze is voor je doelgroep. E-mail marketing is één van de meest persoonlijke vormen van online marketing. Je kunt bijvoorbeeld heel eenvoudig je e-mails personaliseren door het toevoegen van de naam van de ontvanger. Daarnaast maak je je e-mails persoonlijker door je doelgroep te segmenteren op basis van demografische data, zoals leeftijd, woonplaats en geslacht. Of stuur e-mails met aanbiedingen op basis van producten die een ontvanger eerder heeft gekocht. Hoe persoonlijker je mails, hoe groter de kans dat ze een conversie opleveren.
E-mail marketing is een zeer goed meetbare vorm van online marketing. Met de juiste software kun je precies zien hoe vaak jouw mails worden gelezen en hoe vaak er op links wordt geklikt. Vervolgens is het mogelijk om in Google Analytics te zien hoe de lezers van je nieuwsbrief zich op je website bewegen en – het allerbelangrijkst – of ze jou een conversie opleveren.
Tot slot is e-mail marketing ook erg goed schaalbaar. Het maakt niet uit of je nu een campagne maakt voor 1.000 mensen of voor 50.000, het blijft ongeveer evenveel werk.
Ondanks de vele voordelen heeft e-mail marketing ook een aantal nadelen:
Sinds 2018 is in Nederland de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) van kracht. Dit heeft ervoor gezorgd dat het leven van e-mail marketeers een stukje ingewikkelder is geworden. Je mag nu namelijk niet meer zomaar persoonsgegevens verwerken zonder dat je daar een grondslag voor hebt. In de praktijk betekent dit dat je niet zomaar je klanten op een mailinglijst mag zetten om ze vervolgens acquisitiemails te sturen.
Wat mag dan wel? Als je je klanten voor een bepaald doeleinde wilt mailen, moeten zij daar expliciet toestemming voor geven. Dit kun je bijvoorbeeld doen via een aanvinkvakje. Daarnaast moet je je lezers binnen een e-mail altijd de mogelijkheid geven om zich uit te schrijven voor je nieuwsbrief.
Ben je benieuwd hoe je een e-mail marketingcampagne het beste kunt opzetten? Bij TriplePro gebruiken we voor onze klanten altijd onderstaand stappenplan:
Bij een goede e-mail marketingcampagne komt, zoals je inmiddels hebt gelezen, heel wat kijken. Duizelt het je al? Laat ons dan werken aan jouw online succes door middel van een e-mail marketingcampagne op maat.
Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van e-mail marketing. Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan!
Mogen wij jou helpen met een effectieve E-mail strategie? Benieuwd hoe jouw website ervoor staat? Vraag de gratis E-mail groeiscan aan.
Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten? Gratis groeiscan ontvangen
Diensten
Branding
Zoekmachine optimalisatie
Online adverteren
Linkbuilding
Sociale media marketing
Facebook marketing uitbesteden
LinkedIn marketing uitbesteden
Pinterest marketing uitbesteden
Snapchat marketing uitbesteden
WhatsApp marketing uitbesteden
TikTok marketing uitbesteden
Instagram marketing uitbesteden
Copywriting
Conversie optimalisatie
E-mailmarketing
Fotografie
Kennisdeling
Blogs
Internet marketing kennisbank
Marketing modellen
Online marketing metric & kpi's
Neuromarketing in Praktijk
Wat is Google Ads?
Hoger komen in Google?
Social media campagne opzetten?
Wordpress webshop laten maken?
Online marketing tips 2022
SEO tips 2022
Over TriplePro
Ontmoet het team
Vacatures
Support
Review ons
Knapste man van Groningen
Subsidie Digitalisering Drenthe
Hoofdkantoor Groningen:
Griffeweg 97
9723 DV Groningen
Of contact ons:
Bel: 050 305 00 23
App: 06 42 46 63 78
info@triplepro.nl
support@triplepro.nl
Groningen:
Website laten maken Groningen
Webshop laten maken Groningen
E-mailmarketing Groningen
SEO bureau Groningen
Google Ads bureau Groningen
Linkbuilding Groningen
Social media bureau Groningen
Algemene voorwaarden | Disclaimer