klantenvertellentpom 8,8 hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster 140 REVIEWS
Ontvang nu je gratis groeiscan!
  • Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google & Facebook partner
  • Fonk 150 best agencies 2022
  • Partner in groei, samen succesvoller

Wat is een social media campagne?

Resultaat halen uit je sociale media marketing is lastiger dan je van te voren had verwacht.

Waar het succes bij anderen aan lijkt te komen waaien, moet jij behoorlijk ploeteren voor een aantal likes en volgers. Frustrerend.

Wil jij ook een jaloersmakende goede social media campagne maken?

In 5 stappen leer jij hoe je een succesvolle social media campagne kunt opzetten. Plus 5 tips voor een effectieve social media marketing aanpak.

Contact opnemen

Social Media Marketing uitbesteden?

  1. Hogere naamsbekendheid
  2. Engagement via sociale media kanalen
  3. Salesfunnel bouwen via sociale media
  4. Meer klanten en dus meer omzet
  5. Remarketing campagne

Social Media Marketing Uitbesteden

Succesvolle social media campagne laten inrichten?

Veel bedrijven kiezen ervoor om Facebook marketing of LinkedIn marketing uit te besteden. Heb jij ook liever dat een online marketing bureau professioneel met jouw social media kanalen aan de slag gaat? Wij zorgen dat de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste mensen komt. Om dit te realiseren werken wij vanuit een advertentieplanning en een contentkalender. Zo haal jij het meeste rendement uit jouw campagne.

"Volledige Social Media Template" (Download):

  1. Contentkalender (Vergeet geen belangrijke dagen)
  2. Planning per maand

Download gratis

Meer likes, shares en reacties

Het hebben van een Facebook-pagina, Instragram account of Pinterest-account is nog maar de eerste stap voor jouw onderneming. Als je hier niets mee doet, heb je hier ook helemaal niks aan.

Hoe gebruik je social media als ondernemer? Om social media effectief in te richten werk je met social media campagnes. Een social media campagne begint altijd vanuit een doelstelling. Wat wil jij als ondernemer bereiken? Dat betekent dat je keuzes moet maken.

Voor ondernemers is social media een lastig onlinemarketingkanaal. Er wordt veel tijd ingestopt, maar dat levert niet het gewenste resultaat op. Krijg je te weinig likes, shares en reacties op je berichten? Dan wordt het tijd om je social media over een andere boeg te gooien. De kans is namelijk groot dat je aan hard selling doet via social media kanalen en daar zitten de mensen vaak niet op te wachten. Social media is bij uitstek geschikt om een band op te bouwen met je klanten. Maar hoe doe je dat?

Een social media campagne ZELF opzetten met een eenvoudig stappenplan

Op zoek naar handige social media tips voor ondernemers? Met het onderstaande stappenplan kun je social media effectief inzetten voor je bedrijf, daarnaast krijg je van ons 5 social media tips bij elke stap.

Stap 1: Wat wil je bereiken met je social media campagne?

  1. Naamsbekendheid verhogen?
  2. Meer interactie op je social media kanaal?
  3. Meer volgers aantrekken?
  4. Meer verkopen via social media?
  5. Stel een reële doelstelling voor je zelf.

Social media tip: 1 Pak een tijdstip in de toekomst en hoe wil je er dan voor staan?

Stap 2: Wie wil je bereiken?

Bij social media kun je goed een doelgroep targeten op basis van interesses, activiteiten, statussen, werk, persoonskenmerken en locaties. Hiervoor is belangrijk om je doelgroepen in kaart te hebben. Wie wil je bereiken?

Social media tip 2: Schrijf eens een persona uit voor jezelf.

Stap 3: Waar bevinden die mensen zich?

Zit jouw doelgroep meer op LinkedIn dan op Facebook of zijn ze meer actief op Instagram? Het is belangrijk om te weten waar jouw doelgroep actief is.

Social media tip 3: Om effectief je social media campagne op te zetten zet je in het begin hoogstens 2, maar het liefs 1 social media kanaal in. Zodra het goed loopt, kun je altijd nog uitbreiden. Focus is belangrijk.

Stap 4: De inhoud

Zonder plan is het lastig om telkens weer nieuwe berichten te schrijven en te plaatsen. Je moet terplekke gaan bedenken waar het over moet gaan, dat is ook de reden waarom het tot nu toe ineffectief is geweest. Met een brainstormsessie neem je dit probleem weg. Welke boodschap wil jij vertellen of wat wil jij delen met de getargete mensen? Als je er nu 1x goed over nadenkt, dan scheelt dat jouw later een hoop tijd. Daarnaast worden je berichten effectiever.

Social media tip 4: schrijf een paar steekwoorden op die verwant zijn aan je doelstelling en verzin hier gerelateerde onderwerpen omheen. Voor je het weet heb je een geraamte van een content strategie gemaakt.

Stap 5: Wanneer?

Wanneer je tijd hebt? Nee, dan blijft het er vaak bij. Je hebt het druk, de werknemers hebben het ook druk en daarnaast is regelmaat belangrijk. Stel liever een planning op met wat je wanneer wilt gaan doen, via welk kanaal en voor welke doelgroep. Zo weet je ook direct wanneer de deadlines zijn. Download bovenaan de pagina 'Social Media Template 2018' inclusief een planningsdocument, simpel en effectief. Het geeft je houvast en dwingt je tijd vrij te maken voor het maken van een post.

Social media tip 5: laat ook enige ruimte vrij voor flexibiliteit, zodat je kunt inspelen op de actualiteiten.

Voorbeelden van een social media campagnes

  1. Branding: herkenbaarheid is belangrijk. Zorg dat de visuele element op elkaar zijn afgestemd, draag je kernwaarden naar buiten en wees met regelmaat onder de aandacht.
  2. Inspelen op actualiteiten: breng nieuws in relatie tot jouw missie/visie. Mensen kunnen zich dan conformeren aan hetgeen waar je voor staat.
  3. Wedstrijden: zorg voor een stukje interactiviteit door een wedstrijd uit te zetten via social media.
  4. Kortingsacties: publiceer speciale acties via sociale media, bijvoorbeeld 'alleen vandaag 20% korting op product X'.

Plan gratis advies gesprek in

Wil jij meer omzet,
naamsbekendheid en klanten?

 

Gratis groeiscan

 

contact