• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller

Social media campagne

Resultaat halen uit je sociale media marketing is lastiger dan je van te voren had verwacht.

Waar het succes bij anderen aan lijkt te komen waaien, moet jij behoorlijk ploeteren voor een aantal likes en volgers. Frustrerend.

Wil jij ook een jaloersmakende goede social media campagne maken?

In 5 stappen leer jij hoe je een succesvolle social media campagne kunt opzetten. Plus 5 tips voor een effectieve social media marketing aanpak.

Contact opnemen

Social Media Marketing uitbesteden?

  1. Hogere naamsbekendheid
  2. Engagement via sociale media kanalen
  3. Salesfunnel bouwen via sociale media
  4. Meer klanten en dus meer omzet
  5. Remarketing campagne

Social Media Marketing Uitbesteden

Wat is een social media campagne?

Een social media campagne is een uitgekiende strategie om met een bepaalde boodschap zo goed en zo veel mogelijk mensen binnen je doelgroep te bereiken. Hiervoor zet je advertenties in en een organische content strategie (posts, reels, video’s etc.). De campagne wordt ingezet om een doel te behalen.

Voorbeeld doelen die je met een social media campagne kunt behalen:

  1. vraag naar product/dienst stimuleren
  2. naamsbekendheid onder doelgroep verhogen
  3. altijd zichtbaar willen zijn bij doelgroep
  4. nieuwe medewerkers aantrekken
  5. meer volgers op social media
  6. interactie houden met loyale klanten

Succesvolle social media campagne laten inrichten?

Veel bedrijven kiezen ervoor om Facebook marketing of LinkedIn marketing uit te besteden. Heb jij ook liever dat een online marketing bureau professioneel met jouw social media kanalen aan de slag gaat? Wij zorgen dat de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste mensen komt. Om dit te realiseren werken wij vanuit een advertentieplanning en een contentkalender. Zo haal jij het meeste rendement uit jouw campagne.

Waar het vaak mis gaat?

Het klinkt zo makkelijk. Een reclame campagne draaien op 1 of meerdere sociale media kanalen, maar het kan ook behoorlijk frustrerend en tijdrovend zijn als je hier niet veel ervaring mee hebt. En nog maar niet te spreken over het ontbreken van resultaten die je gedesillusioneerd achter laten.

Het probleem is dat veel ondernemers simpelweg geen tijd hebben en geen skills hebben voor sociale media. Iedereen kan een post maken, maar zelfs dat schiet er al vaak bij in. Laat staan dat je aan de slag moet met meerdere posts per week, voor een langere tijd, met een bepaald doel voor ogen en gecommuniceerd in de taal van jouw potentiële klanten. En dan heb je het alleen nog maar over de posts. Wie gaat de video’s schieten en bewerken? Wie gaat de advertenties opmaken? Wie gaat advertenties met alle instellingen bouwen en online zetten? En hoe je lees uit of het succesvol is?

Meer likes, shares en reacties

Het hebben van een Facebook-pagina, Instragram account of Pinterest-account is nog maar de eerste stap voor jouw onderneming. Als je hier niets mee doet, heb je hier ook helemaal niks aan.

Hoe gebruik je social media als ondernemer? Om social media effectief in te richten werk je met social media campagnes. Een social media campagne begint altijd vanuit een doelstelling. Wat wil jij als ondernemer bereiken? Dat betekent dat je keuzes moet maken.

Voor ondernemers is social media een lastig online marketing kanaal. Er wordt veel tijd ingestopt, maar dat levert niet het gewenste resultaat op. Krijg je te weinig likes, shares en reacties op je berichten? Dan wordt het tijd om je social media over een andere boeg te gooien.

Waar het vaak mis gaat?

Het klinkt zo makkelijk. Een reclame campagne draaien op 1 of meerdere sociale media kanalen, maar het kan ook behoorlijk frustrerend en tijdrovend zijn als je hier niet veel ervaring mee hebt. En nog maar niet te spreken over het ontbreken van resultaten die je gedesillusioneerd achter laten.

Het probleem is dat veel ondernemers simpelweg geen tijd hebben en geen skills hebben voor sociale media. Iedereen kan een post maken, maar zelfs dat schiet er al vaak bij in. Laat staan dat je aan de slag moet met meerdere posts per week, voor een langere tijd, met een bepaald doel voor ogen en gecommuniceerd in de taal van jouw potentiële klanten. En dan heb je het alleen nog maar over de posts. Wie gaat de video’s schieten en bewerken? Wie gaat de advertenties opmaken? Wie gaat advertenties met alle instellingen bouwen en online zetten? En hoe je lees uit of het succesvol is?

Meer likes, shares en reacties

Het hebben van een Facebook-pagina, Instragram account of Pinterest-account is nog maar de eerste stap voor jouw onderneming. Als je hier niets mee doet, heb je hier ook helemaal niks aan.

Hoe gebruik je social media als ondernemer? Om social media effectief in te richten werk je met social media campagnes. Een social media campagne begint altijd vanuit een doelstelling. Wat wil jij als ondernemer bereiken? Dat betekent dat je keuzes moet maken.

Voor ondernemers is social media een lastig online marketing kanaal. Er wordt veel tijd ingestopt, maar dat levert niet het gewenste resultaat op. Krijg je te weinig likes, shares en reacties op je berichten? Dan wordt het tijd om je social media over een andere boeg te gooien.

Een social media campagne ZELF opzetten met een eenvoudig stappenplan

Op zoek naar handige social media tips voor ondernemers? Met het onderstaande stappenplan kun je social media effectief inzetten voor je bedrijf, daarnaast krijg je van ons 5 social media tips bij elke stap.

 

Stap 1: Wat wil je bereiken met je social media campagne?

Het begint bij het doel en weten wie je bereiken moet.

Social media tip 1: Start met de strategie. Deze stap wordt snel over geslagen met als resultaat een doelloos en onsamenhangend verhaal.

Stap 2: Wie wil je bereiken?

Bij social media kun je goed een doelgroep targeten op basis van interesses, activiteiten, statussen, werk, persoonskenmerken en locaties. Hiervoor is belangrijk om je doelgroepen in kaart te hebben. Wie wil je bereiken?

Social media tip 2: Schrijf eens een persona uit voor jezelf.

Stap 3: Waar bevinden die mensen zich?

Zit jouw doelgroep meer op LinkedIn dan op Facebook of zijn ze meer actief op Instagram? Het is belangrijk om te weten waar jouw doelgroep actief is.

Social media tip 3: Om effectief je social media campagne op te zetten zet je in het begin hoogstens 2, maar het liefs 1 social media kanaal in. Zodra het goed loopt, kun je altijd nog uitbreiden. Focus is belangrijk.

Stap 4: De inhoud

Zonder plan is het lastig om telkens weer nieuwe berichten te schrijven en te plaatsen. Je moet terplekke gaan bedenken waar het over moet gaan, dat is ook de reden waarom het tot nu toe ineffectief is geweest. Met een brainstormsessie neem je dit probleem weg. Welke boodschap wil jij vertellen of wat wil jij delen met de getargete mensen? Als je er nu 1x goed over nadenkt, dan scheelt dat jouw later een hoop tijd. Daarnaast worden je berichten effectiever.

Social media tip 4: schrijf een paar steekwoorden op die verwant zijn aan je doelstelling en verzin hier gerelateerde onderwerpen omheen. Voor je het weet heb je een geraamte van een content strategie gemaakt.

Stap 5: Wanneer?

Wanneer je tijd hebt? Nee, dan blijft het er vaak bij. Je hebt het druk, de werknemers hebben het ook druk en daarnaast is regelmaat belangrijk. Stel liever een planning op met wat je wanneer wilt gaan doen, via welk kanaal en voor welke doelgroep. Zo weet je ook direct wanneer de deadlines zijn. Download bovenaan de pagina 'Social Media Template 2018' inclusief een planningsdocument, simpel en effectief. Het geeft je houvast en dwingt je tijd vrij te maken voor het maken van een post.

Social media tip 5: laat ook enige ruimte vrij voor flexibiliteit, zodat je kunt inspelen op de actualiteiten.

Voorbeelden van een social media campagnes

  1. Branding: herkenbaarheid is belangrijk. Zorg dat de visuele element op elkaar zijn afgestemd, draag je kernwaarden naar buiten en wees met regelmaat onder de aandacht.
  2. Inspelen op actualiteiten: breng nieuws in relatie tot jouw missie/visie. Mensen kunnen zich dan conformeren aan hetgeen waar je voor staat.
  3. Wedstrijden: zorg voor een stukje interactiviteit door een wedstrijd uit te zetten via social media.
  4. Kortingsacties: publiceer speciale acties via sociale media, bijvoorbeeld 'alleen vandaag 20% korting op product X'.

Contact opnemen

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!