1

Wat is Google Ads, voorheen Google Adwords?

Google Ads, voorheen Google Adwords, is een advertentieprogramma van Google. Google Ads biedt jou de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. De advertenties worden in Google bij de zoekresultaten getoond. Met Adwords kun je het zoeknetwerk en in het displaynetwerk adverteren.

Wat kost Google Ads?

Voor het gebruik van Google Ads heb je een Google account nodig. Vervolgens kun jij je aanmelden bij Google Ads.

Achter Google Ads zit een soort online veilingsysteem. In je Google account kan jij kan aangeven wat je maximaal aan een klik wilt uitgeven. Je betaalt pas als iemand op jouw advertentie klikt. Voor de betaalde zoekresultaten zijn de CPC, cost per click  dan ook een belangrijk gegeven. Je kunt per dag een budget vaststellen voor je account, voor campagnes, voor advertenties en voor bepaalde zoekwoorden. De cost per click geeft je dus inzage in hoeveel klikken jij kan verwachten voor jouw budget.

De kosten van Google Ads variëren per website, per branche en per dag. Google Adwords is geschikt voor producten en diensten.

Hoe werkt Google Ads?

Waarom staan sommige advertenties bovenaan in Google en andere advertenties niet? Twee factoren spelen hierin een grote rol: de concurrentie en de kwaliteitsscore voor advertenties.

Hoe meer concurrentie, hoe meer je moet betalen voor een klik. Ga je niet mee in de concurrentiestrijd, dan is de kans groot dat je niet bij de eerste 4 advertenties komen te staan.

De kwaliteitsscore wordt opgebouwd op basis van relevantie en klikgedrag. Google kijkt naar hoe relevant je advertentie is voor het zoekwoord en hoe relevant de achterliggende webpagina is. Een belangrijke gegeven hierin hoeveel mensen op jouw advertentie klikken ten opzichte van de concurrentie. De kwaliteitsscore is een score tussen 1 en 10, waarbij 10 de beste score is. Hoe beter de kwaliteit, hoe minder je hoeft te betalen per klik.

Wat levert het op?

Een rekensommetje: stel je voor je haalt momenteel via je website 5 aanvragen binnen op 100 bezoekers. Wat zou er gebeuren als de bezoekers verdubbelen? Theoretisch gezien zou je 10 online aanvragen binnen krijgen. En wat als één op de drie ook daadwerkelijk klant bij je wordt? Stel jezelf eens de vraag hoeveel je eigenlijk verdiend (winst) aan een klant? Uitgerekend? Dan weet je nu ook hoeveel je mag spenderen aan het binnen halen van een nieuwe klant.

Wist je dat

...Jouw bezoekers en klanten meerdere keren met verschillende boodschappen online kunt benaderen? Kans om andere of nieuwe producten onder de aandacht te brengen?

...Je vast kunt stellen hoeveel je per dag of maand wilt besteden? Je komt dus nooit voor onaangename verassingen te staan.

...Google rekening houdt met hoe vaak een unieke gebruiker op een advertentie klikt? Bij verdacht klikgedrag krijgt u netjes het gespendeerde geldbedrag van Google terug. En snel!

...Wij ook adverteren in Google! En het werkt voor ons...

Ook online adverteren in Google?

Meer informatie

Contact met één van onze Pro's?   TP Project bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,4
klanten vertellen
38 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen

Beoordeling door klanten :
8.4/10 - 38 beoordelingen