Google Ads, voorheen Google Adwords, is een advertentieprogramma van Google. Google Ads biedt jou de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. De advertenties worden in Google bij de zoekresultaten getoond. Met Adwords kun je in het zoeknetwerk en in het displaynetwerk adverteren. Hieronder vind je meer uitleg over Google Ads.
Waarom staan sommige advertenties bovenaan in Google en andere advertenties niet? Twee factoren spelen hierin een grote rol: de concurrentie en de kwaliteitsscore voor advertenties.
Hoe meer concurrentie, hoe meer je moet betalen voor een klik. Ga je niet mee in de concurrentiestrijd, dan is de kans groot dat je niet bij de eerste 4 advertenties komen te staan.
De kwaliteitsscore wordt opgebouwd op basis van relevantie en klikgedrag. Google kijkt naar hoe relevant je advertentie is voor het zoekwoord en hoe relevant de achterliggende webpagina is. Een belangrijke gegeven hierin hoeveel mensen op jouw advertentie klikken ten opzichte van de concurrentie. De kwaliteitsscore is een score tussen 1 en 10, waarbij 10 de beste score is. Hoe beter de kwaliteit, hoe minder je hoeft te betalen per klik.
Voor het gebruik van Google Ads heb je een Google account nodig. Vervolgens kun jij je aanmelden bij Google Ads.
Achter Google Ads zit een soort online veilingsysteem. In je Google account kan jij aangeven wat je maximaal aan een klik wilt uitgeven. Je betaalt pas als iemand op jouw advertentie klikt. Voor de betaalde zoekresultaten zijn de CPC, kosten per klik, dan ook een belangrijk gegeven. Je kunt per dag een budget vaststellen voor je account, voor campagnes, voor advertenties en voor bepaalde zoekwoorden. De kosten per klik geeft je dus inzage in hoeveel klikken jij kan verwachten voor jouw budget.
De kosten van Google Ads variëren per website, per branche en per dag. Google Ads is geschikt voor producten en diensten.
De kosten voor de klikken betaal je rechtstreeks aan Google. In je Google account zijn ook al je facturen voor Google Ads terug te vinden in de transactiegeschiedenis.
Een rekensommetje: stel je voor je haalt momenteel via je website 5 aanvragen binnen op 100 bezoekers. Wat zou er gebeuren als de bezoekers verdubbelen? Theoretisch gezien zou je 10 online aanvragen binnen krijgen. En wat als één op de drie ook daadwerkelijk klant bij je wordt? Stel jezelf eens de vraag hoeveel je eigenlijk verdiend (winst) aan een klant? Uitgerekend? Dan weet je nu ook hoeveel je mag spenderen aan het binnen halen van een nieuwe klant.
Schakel TriplePro Online Marketing in voor je SEA campagnes.
Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten? Gratis groeiscan ontvangen
Diensten
Zoekmachine optimalisatie
Online adverteren
Linkbuilding
Sociale media marketing
Copywriting
Conversie optimalisatie
E-mailmarketing
Fotografie
Kennisdeling
Blogs
Internet marketing kennisbank
Neuromarketing in Praktijk
Online marketing tips 2021
SEO tips 2021
Hoofdkantoor Groningen:
Griffeweg 97
9723 DV Groningen
Of contact ons:
Bel: 050 305 00 23
App: 06 42 46 63 78
info@triplepro.nl
support@triplepro.nl
Algemene voorwaarden | Disclaimer