Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie wordt opgezet om structuur te brengen aan de content met een lange termijnvisie. Het dwingt je om strategisch na te denken over welke content je wanneer wilt publiceren, via welk online kanaal en wie de doelgroep is voor de content. Hoe? In 5 stappen maak jij je eigen contentstrategie.

 

Contentstrategie uitbesteden?

Contentstrategie op basis van See Think Do Care model:

  • Een groter online bereik en dus meer bezoekers
  • Overtuigende content om bezoekers over te halen
  • Van bezoekers eindelijk eens klanten maken
  • Meer klanten en dus meer omzet
  • Hoe maak je ambassadeurs van jouw bedrijf?

Contentstrategie  ontwikkelen

 

Je moet blijven produceren om interessant te blijven, maar het is nog niet zo makkelijk om dit te doen. Je moet de tijd, de middelen, de creativiteit en de wilskracht hebben om steeds weer te publiceren. Als je elke keer als je begint moet nadenken waar je over gaat schrijven en waar je het gaat publiceren verlies je kostbare tijd, maar mis je ook de grote lijnen.

Een contentstrategie maken levert daarom veel tijdwinst op.

 

Whitepaper "Content Marketing Strategie (Download):

  • Maak niet dezelfde fout als 80% van de ondernemers

Whitepaper "Content Marketing Strategie" - Downloaden

Direct beginnen met een contentstrategie maken

Wil je ook eindelijk structuur in de content en je content effectief inzetten? Volg het onderstaande stappenplan dat je in 5 stappen klaar maakt voor het ontwikkelen van je eigen contentstrategie.

Stap 1: Wat zijn je doelen?

Geen plan zonder doel. Stel jezelf de volgende vragen om je doelen vast te stellen: Wat wil je eigenlijk bereiken? Welke doelen wil je gaan halen? Schrijf het op, maak het concreet en zorg dat het meetbaar is. Hoe weet je anders of de doelen zijn gehaald?

Stap 2: Wat is je doelgroep?

Belangrijk onderdeel van de contentstrategie is het vaststellen van de doelgroep. Wie zijn jouw bezoekers of klanten? Wat houdt hun bezig? Wat kenmerkt hun? Welke vragen stellen de bezoekers of klanten over jouw organisatie, dienst of producten? Voorkom dat je schreeuwt in een woestijn, maar zorg ervoor dat je weet naar wie je communiceert.

Stap 3: De propositie, welke boodschap wil je overbrengen?

De propositie is wat je wilt overbrengen naar jouw doelgroep. Hoe wil je bekend staan als organisatie? Wat is je onderscheidend vermogen ten opzichten van de concurrenten? Hoe ziet jullie werkwijze er uit? Vermeld je USP's (Unique Selling Points)!

Stap 4: Welke middelen of kanalen wil je inzetten?

Welke middelen ga je inzetten om hun te bereiken. Ga je de content op de website zetten in de vorm van een artikel, blog of een wervende tekst. Maak je een filmpje over je vakgebied of wil je bepaalde onderdelen met foto's extra belichten. Maak je gebruik van sociale media? Denk goed na over de middelen en kanalen die je gaat inzetten.

Stap 5: Creëer content wat relevant is voor je doelgroep

Schrijf voor de bezoeker. Zorg dus dat je weet wat er speelt in de doelgroep. Denk na over wat jouw bezoekers willen lezen of vinden op de website. Denk aan de meeste gestelde vragen. Dit is vaak een goede invalshoek voor het schrijven van nieuwe en relevante content.

Kortom, het maken van een contentstrategie is erg interessant, omdat je op deze manier relevante content kan creëren voor jouw bezoekers.

Jouw doelen worden onze doelen.   TP Doel bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,5
klanten vertellen
43 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen


Facebook TriplePro  LinkedIn TriplePro

Algemene voorwaarden | Disclaimer

Triplepro Online Marketing B.V.
4.7 / 5 - 43 Beoordelingen