• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller

Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie wordt opgezet om structuur te brengen aan de content met een lange termijnvisie. Het dwingt je om strategisch na te denken over welke content je wanneer wilt publiceren, via welk online kanaal en wie de doelgroep is voor de content. Hoe? In 5 stappen maak jij je eigen contentstrategie.

Contentstrategie uitbesteden?

Contentstrategie op basis van See Think Do Care model:

  1. Een groter online bereik en dus meer bezoekers
  2. Overtuigende content om bezoekers over te halen
  3. Van bezoekers eindelijk eens klanten maken
  4. Meer klanten en dus meer omzet
  5. Hoe maak je ambassadeurs van jouw bedrijf?

Je moet blijven produceren om interessant te blijven, maar het is nog niet zo makkelijk om dit te doen. Je moet de tijd, de middelen, de creativiteit en de wilskracht hebben om steeds weer te publiceren. Als je elke keer als je begint moet nadenken waar je over gaat schrijven en waar je het gaat publiceren verlies je kostbare tijd, maar mis je ook de grote lijnen.

Een contentstrategie maken levert daarom veel tijdwinst op.

Direct beginnen met een contentstrategie maken

Wil je ook eindelijk structuur in de content en je content effectief inzetten? Volg het onderstaande stappenplan dat je in 5 stappen klaar maakt voor het ontwikkelen van je eigen contentstrategie.

  1. Stel eerst de doelen vast
  2. Definieer je doelgroep
  3. Wat wil je overbrengen?
  4. Welke middelen ga je inzetten?
  5. Wat is relevante content?

Stap 1: Wat zijn je doelen?

Geen plan zonder doel. Stel jezelf de volgende vragen om je doelen vast te stellen: Wat wil je eigenlijk bereiken? Welke doelen wil je gaan halen? Schrijf het op, maak het concreet en zorg dat het meetbaar is. Hoe weet je anders of de doelen zijn gehaald?

Stap 2: Wat is je doelgroep?

Belangrijk onderdeel van de contentstrategie is het vaststellen van de doelgroep. Wie zijn jouw bezoekers of klanten? Wat houdt hun bezig? Wat kenmerkt hun? Welke vragen stellen de bezoekers of klanten over jouw organisatie, dienst of producten? Voorkom dat je schreeuwt in een woestijn, maar zorg ervoor dat je weet naar wie je communiceert.

Stap 3: De propositie, welke boodschap wil je overbrengen?

De propositie is wat je wilt overbrengen naar jouw doelgroep. Hoe wil je bekend staan als organisatie? Wat is je onderscheidend vermogen ten opzichten van de concurrenten? Hoe ziet jullie werkwijze er uit? Vermeld je USP's (Unique Selling Points)!

Stap 4: Welke middelen of kanalen wil je inzetten?

Welke middelen ga je inzetten om hun te bereiken. Ga je de content op de website zetten in de vorm van een artikel, blog of een wervende tekst. Maak je een filmpje over je vakgebied of wil je bepaalde onderdelen met foto's extra belichten. Maak je gebruik van sociale media? Denk goed na over de middelen en kanalen die je gaat inzetten.

Stap 5: Creëer content wat relevant is voor je doelgroep

Schrijf voor de bezoeker. Zorg dus dat je weet wat er speelt in de doelgroep. Denk na over wat jouw bezoekers willen lezen of vinden op de website. Denk aan de meeste gestelde vragen. Dit is vaak een goede invalshoek voor het schrijven van nieuwe en relevante content.

Kortom, het maken van een contentstrategie is erg interessant, omdat je op deze manier relevante content kan creëren voor jouw bezoekers.

 

 

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!