klantenvertellentpom 9,2 hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster 144 REVIEWS
Ontvang nu je gratis groeiscan!
  • Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google & Facebook partner
  • Fonk 150 best agencies 2022
  • Partner in groei, samen succesvoller

Weg met de uitroeptekens in je content marketing

Gebruik jij nog steeds uitroeptekens in je webteksten? Niet meer doen.

Het heeft namelijk een tegenovergesteld effect van wat je wilt bereiken.

De Amerikaanse schrijver F. Scott Fitzengerald zei ooit dat het gebruiken van uitroeptekens even erg is als het lachen om je eigen grap.

Contact opnemen

Je komt niet meer geloofwaardig over

Elke dag kom ik blogartikelen, webpagina's en landingspagina's tegen waar online marketeers hun best doen om ervoor te zorgen dat bezoekers gaan converteren. En wanneer zij ergens hun enthousiasme willen laten zien, wordt er bijna altijd gebruik gemaakt van uitroeptekens. Ze gebruiken uitroeptekens om de boodschap nog wat extra kracht mee te geven.

'De allergoedkoopste in tuinmeubelen!'

De beste kwaliteit voor de laagste prijs!'

Maar het grappige van uitroeptekens is dat ze de geloofwaardigheid juist weghalen.

Hoe dat kan? Op de één of andere manier hebben we allemaal door de jaren heen een psychologische verbinding gemaakt tussen het uitroepteken en die vervelende verkoper van televisiereclames die staat te schreeuwen: “De beste deals speciaal voor u!!!”.

En wat te bedenken van de posters op de ramen van kledingwinkels met teksten als: SUPER SALE!!!

Het moet allemaal schreeuwen en groot. Anders komt het niet binnen, denken nog steeds veel te veel mensen. Het komt juist door deze associatie dat goede content, en dan vooral het gedeelte waar geprobeerd wordt om de lezer te overtuigen, geen uitroeptekens mag bevatten.

Dit is ook waarom de beste content managers begrijpen dat aanpassingen in het lettertype, de subtitels, witregels, vetgedrukte woorden etc. essentieel zijn om een boodschap goed over te brengen.

Einde van het uitroepteken

Bij de grootste merken van de wereld werken er hele teams aan het proces om de bezoeker te laten converteren. En wat denk je, geen uitroeptekens. Ga maar eens naar de website van Nike, McDonald's of Apple en tel het aantal uitroeptekens. Geloof me maar, die vind je niet. Net zoals je ze niet terugvindt in hun slogans.

Waarom is dat denk je?

Omdat ze veel effectiever zijn zonder uitroepteken. Het zijn vrij sterke uitspraken, die ergens in je hersenen zijn opgeslagen. Ze zijn kort en stralen kracht uit. De geloofwaardigheid wordt al sterk verminderd wanneer we hier uitroeptekens achter zetten.

Contact opnemen

Het zijn de kleine dingen die het grootste verschil maken

Effectieve content marketing zit hem, net als communicatie in het algemeen, in de kleine dingen die het verschil kunnen maken. En misschien denk je nu wel dat iets simpels als het gebruiken van een uitroepteken niet veel zal uitmaken. Maar de realiteit is dat we allemaal, als bedrijven, het vertrouwen willen winnen van bestaande en potentiële klanten.

En de bedrijven die 'vertrouwen' centraal stellen in de manier waarop ze zaken doen, zowel online als offline, zijn waarschijnlijk de bedrijven die aan de top belanden.

Ga daarom vandaag nog aan de slag met je content en haal als eerste die schreeuwende uitroeptekens uit de tekst. Ben je benieuwd of je alles uit je content marketing haalt?

Contact opnemen

Wil jij meer omzet,
naams­bekendheid en klanten?

 

Gratis groeiscan

 

contact