• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller

Wat is een abandoned cart automation? 

Een abandoned cart automation bestaat uit geautomatiseerde e-mails die klanten eraan herinneren hun aankoop af te ronden. Online winkelen is tegenwoordig super eenvoudig en snel, maar dat betekent niet dat elke klant direct afrekent. Sterker nog, het percentage verlaten winkelwagentjes ligt gemiddeld tussen de 60% en 80% afhankelijk van de sector. Dit betekent dat je mogelijk een groot deel van je omzet misloopt. Gelukkig bestaat abandoned cart automation. We vertellen je graag meer over hoe dit werkt, welke voordelen het biedt en hoe wij jou kunnen helpen om je conversies te verhogen.

Abandoned cart automation – zo werkt het 

Abandoned cart automation is een strategie waarmee je klanten herinnert aan de producten die ze in hun winkelwagentje hebben achtergelaten, zonder af te rekenen. Dit gebeurt via een reeks geautomatiseerde e-mails, die klanten aansporen om hun bestelling alsnog te voltooien. Zo'n e-mailserie ziet er vaak als volgt uit: 

Door deze strategie slim in te zetten kun je klanten op het juiste moment bereiken en overtuigen om alsnog te kopen. 

abandoned cart

Waarom verlaten klanten hun winkelwagentje? 

Er zijn verschillende manieren waarom klanten hun winkelwagentje verlaten: 

Met een abandoned cart automation speel je slim in op deze twijfels en obstakels. Een kleine herinnering of een aantrekkelijk aanbod kan net het zetje zijn dat de klant nodig heeft om de aankoop af te ronden.  

De voordelen van abandoned cart automation 

Hoe zet je abondoned cart automation in? 

Veel e-commerce platforms bieden ingebouwde tools voor abandoned cart e-mails. Met deze tools kun je eenvoudig workflows instellen, e-mails personaliseren en analyseren welke e-mails het beste presteren. Maar een standaardoplossing is niet altijd genoeg. Wil je écht het maximale uit je abandonend cart strategie halen? Dan heb je een doordachte aanpak nodig en daar helpen wij je graag bij! 

Een effectieve e-mailstrategie vereist de juiste timing, pakkende content en een sterke call-to-action. Daarnaast kijken we verder dan alleen de e-mails: we optimaliseren je hele e-commerce strategie om de conversie te verhogen. Met TriplePro haal je het maximale uit je abandoned cart automation: 

Wil jij het aantal verlaten winkelwagentjes drastisch verminderen en je omzet verhogen? Neem dan vandaag nog contact met ons op of vraag een gratis groeiscan aan en ontdek hoe wij jouw e-commerce resultaten kunnen verbeteren!

Contact opnemen

 

triplepro deborah
Auteur: Deborah Weijts
SEO SPECIALIST
deborah@triplepro.nl

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!