Cost per Mille is een methode waarbij wordt betaald voor het aantal impressies dat wordt getoond. Dit afrekenmodel is vooral toepasbaar wanneer je een visuele boodschap wilt overbrengen waar niet per definitie een vervolgactie op nodig is. Wanneer meer mensen een advertentie voorbij zien komen, is de kans natuurlijk wel groter dat er uiteindelijk een conversie plaatsvindt. Er is gekozen voor Cost per Mille als eenheid omdat het onmogelijk is om te betalen per aparte vertoning. De kosten liggen daarvoor te laag. Daarom tellen we altijd in duizendvoud.
Heb je een doel voor ogen zoals naamsbekendheid, dan kunnen CPM-advertenties een goede keuze zijn. Door middel van instellingen binnen Google Ads wordt de advertentie dan aan de meest relevante doelgroepen getoond. Heb je een doel wat zich meer richt op conversies, dan is dit afrekenmodel minder geschikt. Hierbij is een advertentie op basis van Cost per Click bijvoorbeeld interessanter. Ook op andere advertentieplatformen zoals Facebook is het mogelijk dat je de metric CPM tegenkomt. Dit betekent in principe hetzelfde, echter is het hier puur een statistiek en is het niet mogelijk om de advertenties hierop in te stellen. Dit is een interessante statistiek om in de gaten te houden wanneer je bijvoorbeeld een bereikcampagne draait.
Voor zowel tekst- als beeldadvertenties is het mogelijk om CPM als afrekenmodel te hanteren. Wel zijn het altijd advertenties met positie targeting. Kies je voor een CPM-tekstadvertentie, dan worden deze teksten vergroot zodat ze het volledige advertentieblok bedekken. Dit is net weer anders dan reguliere tekstadvertenties. Zorg ervoor dat de beeldadvertenties er visueel aantrekkelijk uitzien en dat ze in de juiste formaten zijn opgemaakt. Google heeft een handige lijst met veelvoorkomende formaten voor advertenties online staan.
CPM wordt berekend aan de hand van de prijs en kwaliteit van de advertenties. Een manier om de kosten zo laag mogelijk te houden is real-time bidding. Werk daarnaast ook aan de kwaliteit (het aantal seconde dat een advertentie weergegeven wordt) om zoveel mogelijk uit je geld te halen. Het uiteindelijke CPM-tarief wordt bepaald door de kosten weggezet tegen het resultaat.
Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten? Gratis groeiscan ontvangen
Diensten
Branding
Zoekmachine optimalisatie
Online adverteren
Linkbuilding
Sociale media marketing
Facebook marketing uitbesteden
LinkedIn marketing uitbesteden
Pinterest marketing uitbesteden
Snapchat marketing uitbesteden
WhatsApp marketing uitbesteden
TikTok marketing uitbesteden
Instagram marketing uitbesteden
Copywriting
Conversie optimalisatie
E-mailmarketing
Fotografie
Kennisdeling
Blogs
Internet marketing kennisbank
Marketing modellen
Online marketing metric & kpi's
Neuromarketing in Praktijk
Wat is Google Ads?
Hoger komen in Google?
Social media campagne opzetten?
Wordpress webshop laten maken?
Online marketing tips 2022
SEO tips 2022
Over TriplePro
Ontmoet het team
Vacatures
Support
Review ons
Knapste man van Groningen
Subsidie Digitalisering Drenthe
Hoofdkantoor Groningen:
Griffeweg 97
9723 DV Groningen
Of contact ons:
Bel: 050 305 00 23
App: 06 42 46 63 78
info@triplepro.nl
support@triplepro.nl
Groningen:
Website laten maken Groningen
Webshop laten maken Groningen
E-mailmarketing Groningen
SEO bureau Groningen
Google Ads bureau Groningen
Linkbuilding Groningen
Social media bureau Groningen
Algemene voorwaarden | Disclaimer