• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller

Wat is CPM?

Cost per Mille is een methode waarbij wordt betaald voor het aantal impressies dat wordt getoond. Dit afrekenmodel is vooral toepasbaar wanneer je een visuele boodschap wilt overbrengen waar niet per definitie een vervolgactie op nodig is. Wanneer meer mensen een advertentie voorbij zien komen, is de kans natuurlijk wel groter dat er uiteindelijk een conversie plaatsvindt. Er is gekozen voor Cost per Mille als eenheid omdat het onmogelijk is om te betalen per aparte vertoning. De kosten liggen daarvoor te laag. Daarom tellen we altijd in duizendvoud.

SEA groeiscan ontvangen

 

Wanneer kies je wel of niet voor Cost per Mille?

Heb je een doel voor ogen zoals naamsbekendheid, dan kunnen CPM-advertenties een goede keuze zijn. Door middel van instellingen binnen Google Ads wordt de advertentie dan aan de meest relevante doelgroepen getoond. Heb je een doel wat zich meer richt op conversies, dan is dit afrekenmodel minder geschikt. Hierbij is een advertentie op basis van Cost per Click bijvoorbeeld interessanter. Ook op andere advertentieplatformen zoals Facebook is het mogelijk dat je de metric CPM tegenkomt. Dit betekent in principe hetzelfde, echter is het hier puur een statistiek en is het niet mogelijk om de advertenties hierop in te stellen. Dit is een interessante statistiek om in de gaten te houden wanneer je bijvoorbeeld een bereikcampagne draait.

Hoe zien CPM-advertenties eruit in Googlde Ads?

Voor zowel tekst- als beeldadvertenties is het mogelijk om CPM als afrekenmodel te hanteren. Wel zijn het altijd advertenties met positie targeting. Kies je voor een CPM-tekstadvertentie, dan worden deze teksten vergroot zodat ze het volledige advertentieblok bedekken. Dit is net weer anders dan reguliere tekstadvertenties. Zorg ervoor dat de beeldadvertenties er visueel aantrekkelijk uitzien en dat ze in de juiste formaten zijn opgemaakt. Google heeft een handige lijst met veelvoorkomende formaten voor advertenties online staan.

Contact opnemen

Hoe wordt het CPM-tarief bepaald?

CPM wordt berekend aan de hand van de prijs en kwaliteit van de advertenties. Een manier om de kosten zo laag mogelijk te houden is real-time bidding. Werk daarnaast ook aan de kwaliteit (het aantal seconde dat een advertentie weergegeven wordt) om zoveel mogelijk uit je geld te halen. Het uiteindelijke CPM-tarief wordt bepaald door de kosten weggezet tegen het resultaat.

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!