Bij TriplePro zijn we constant bezig om voor iedere discpline onze dienstverlening te verbeteren, zo ook voor CRO. Benieuwd naar de nieuwste ontwikkelingen? Je leest ze hieronder:
Met de nieuwste AI-functie van Clarity kun je nu sneller knelpunten identificeren en verzamelen. Naast bestaande functies zoals heatmaps en recordings, is het nu mogelijk om 'Summarise Heatmaps' toepassen. Deze AI-tool analyseert je heatmaps of user recordings en licht direct bepaalde gebruikersgedragingen uit. Een voorbeeld: twee desktopgebruikers scrolden naar 10% van de pagina, maar gingen niet verder, wat suggereert dat de inhoud onder de vouw niet aantrekkelijk of zichtbaar genoeg was.
Ook geeft de tool belangrijke aanbevelingen, zoals: om de scroll-diepte te verbeteren en andere diensten en voordelen te benadrukken, zou de website boeiendere koppen, subkoppen en calls-to-action boven de vouw kunnen gebruiken, en het navigatiemenu zichtbaarder en toegankelijker kunnen maken.
Als CRO-specialist moet je natuurlijk kritisch naar deze aanbevelingen kijken, maar ze bieden wel snellere inzichten. Je kunt al binnen 5 minuten knelpunten identificeren; een goede basis om te verbeteren en er vervolgens dieper in te duiken.
Een veelvoorkomend probleem is dat we bij bepaalde klanten aanlopen tegen de beperkingen van hun CMS. Met Swipepages hebben we hier een flexibele en mobielvriendelijke oplossing voor gevonden. Met deze tool kun je snel landingpagina's bouwen die geoptimaliseerd zijn voor conversie. Dankzij de eenvoudige drag-and-drop-interface en geïntegreerde A/B-testmogelijkheden, kun je experimenteren met verschillende ontwerpen en inhoud om de beste varianten voor jouw doelgroep te identificeren. Binnen Swipepages is er ook een AI-functie die pagina's binnen 5-10 minuten bouwt, gebaseerd op input zoals focus op leadgeneratie, teksten en huisstijlkleuren. Uiteraard moet je nog wel enkele zaken zelf controleren, kritisch bekijken en aanpassen, maar Swipepages biedt een goede staat om op verder te bouwen.
Tegenwoordig is er voor bijna alles een AI-tool. Binnen de CRO-afdeling maken we hier steeds meer gebruik van. Deze tools bieden bijvoorbeeld nieuwe mogelijkheden om data te verzamelen, zoals het doorbladeren van klantbeoordelingen om directe feedback uit de doelgroep te verkrijgen. AI helpt ons daarnaast ook om trendanalyses uit te voeren. En onze developers coderen nu sneller voor A/B testen, aangezien AI hen assisteert bij het schrijven van code. Uiteraard moet dit altijd gecontroleerd en getest worden, maar de basis staat.
Bij TriplePro blijven we bezig met het doorvoeren van de nieuwste innovaties om onze diensten continu te verbeteren. We streven ernaar onze klanten de beste resultaten te leveren.
Vraag nu een gratis CRO-scan aan bij TriplePro en ontdek hoe onze innovatieve oplossingen jouw bedrijf kunnen helpen groeien!