SEA uitbesteden
Wil jij beter vindbaar worden in de zoekresultaten van Google? En liever gisteren dan vandaag? Besteed dan je SEA uit aan een professioneel online marketingbureau, zoals TriplePro. We hebben SEA-specialisten in huis die ervoor zorgen dat jij morgen nog tussen de advertenties in de zoekresultaten staat. Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en we bespreken graag de mogelijkheden met je.
SEA uitbesteden aan een professioneel marketingbureau is altijd een goed idee. Er komt namelijk veel kijken bij het draaien van goed opgezette en winstgevende campagnes. Wil je graag meer bezoekers én meer omzet? Maar vraag je je af of SEA de juiste online marketingdiscipline is voor jou? We hebben hieronder 6 redenen opgesteld waarom jij SEA moet uitbesteden aan een professioneel bureau met SEA-specialisten.
SEA-advertenties staan bovenaan in de zoekresultaten van Google. Ze zijn de eerste resultaten die je ziet als je naar een bepaald product of dienst zoekt. De meeste mensen klikken op het resultaat dat als eerste getoond wordt, waardoor het potentieel dat in SEA zit enorm is.
Door middel van advertenties kun je vandaag al in de zoekresultaten van Google staan. In tegenstelling tot SEO, waarbij het even tijd kost voordat je goede posities bereikt, kun je met SEA snel resultaat verwachten. Binnen een aantal dagen zie jij al stijging in het verkeer en de omzet.
De kosten voor een advertentie betaal je alleen wanneer er daadwerkelijk op het resultaat wordt geklikt. Je betaalt dus alleen voor behaalde resultaten. Het is daarnaast mogelijk om een maximaal budget per dag in te stellen, zodat je niet meer uitgeeft dan je voor ogen hebt.
Een groot voordeel van het uitbesteden van SEA is dat je tijd bespaart. Jij kan je focussen op jouw eigen werk en je eigen expertise en onze SEA-specialisten houden zich bezig met de campagnes. Zij zijn hier dagelijks mee bezig en weten daarom precies wat wel en niet werkt.
Advertenties kun je inzetten met verschillende doeleinden. Wil je meer merkbekendheid? Of tussen de resultaten van shopping staan? Of meer bezoekers naar je webshop? Er zijn verschillende campagnetypes die je kunt laten draaien. Helemaal afhankelijk van wat jouw doel is.
Met SEA is het mogelijk om te adverteren voor een specifieke doelgroep. Door een doelgroep te specificeren zorg je ervoor dat de advertenties alleen aan relevante zoekers worden getoond. Zo wordt een advertentie die gericht is op inwoners van Groningen niet getoond aan inwoners van Rotterdam. Dit geldt ook voor geslacht, opleidingsniveau en ga zo maar door.
Elke website of webshop heeft een ander doel. De ene wil meer verkopen genereren, de ander wil meer naamsbekendheid. Zo is een plan op maat altijd gewenst. Ben je benieuwd wat je van ons kunt verwachten als je SEA gaat uitbesteden? Lees het hieronder:
Als eerste is het belangrijk om te checken of er al een Google Ads account is. Heb je nog geen account? Dan zetten wij deze voor je op. Heb je wel een account? Dan hebben we toegang nodig en kijken we kritisch naar de huidige campagnes die opgezet zijn.
Vervolgens stellen we een strategie op. Hiervoor komen we samen en bespreken we jouw wensen en doelen, we achterhalen wat er speelt in de sector en wie de doelroep is. Vervolgens voeren we een zoekwoordenonderzoek uit. Hierbij onderzoeken we de meest interessante en relevante zoekwoorden voor jouw website. Naar welke zoekwoorden wordt het meest gezocht? En hoe doet de concurrentie het? Allerlei vragen die we meenemen tijdens dit onderzoek. Op basis hiervan zetten we de juiste strategie op en bespreken dit met jou.
Aan de hand van de opgestelde strategie gaan de SEA-specialisten aan de slag met het opzetten van de campagnes. Hiervoor schrijven we teksten of maken we afbeeldingen, geheel afhankelijk van het type campagne die we voor je gaan draaien.
Staan alle advertenties live? Dan is het een kwestie van wachten totdat de resultaten binnenkomen. De voortgang van deze resultaten houden we goed bij en we sturen bij waar nodig. Zo kijken we welke advertenties het beste presteren, waar nog wat verbeterd kan worden en houden we natuurlijk de kosten goed in de gaten. Uiteindelijk zorgen we ervoor om de CTR zo hoog mogelijk te krijgen, dus door met zo min mogelijk kosten, maximale resultaten te behalen.
Maandelijks houden we je op de hoogte van de resultaten van de campagnes. Transparantie vinden we erg belangrijk en daarom bespreken we de resultaten met een duidelijke en overzichtelijke rapportage. Hierin staat duidelijk wat de gemaakte kosten zijn en wat de campagnes opleveren.
Zie jij de voordelen in van SEA uitbesteden en wil je dit doen bij onze SEA-professionals? Vraag dan een gratis SEA-rapport aan met een analyse van de huidige stand van zaken. Dit kun jij van ons verwachten:
Samen plannen we een kennismakingsgesprek in om jouw wensen en behoeftes te bespreken voor het opzetten van geschikte SEA-campagnes. Wat zijn jouw doelen? Wat speelt er momenteel in jouw branche? Waar liggen kansen? Deze informatie hebben we van je nodig om een geschikt voorstel voor je te maken. Vervolgens plannen we een moment in waarop we ons online marketingvoorstel kunnen presenteren.
Op basis van een analyse van de huidige situatie en de doelen die zijn besproken, bedenken onze SEA-specialisten een geschikte strategie. Deze lichten we tijdens de presentatie toe. Daarin bespreken we ook de doelstellingen en het budget dat nodig is om het doel te behalen. Wil je na de presentatie alles nog even rustig bekijken of bespreken met een collega? We sturen de presentatie op, zodat daar genoeg ruimte voor is. We plannen een vervolgafspraak in om een eventuele samenwerking te bespreken.
Tijdens dit gesprek bespreken we de laatste onderdelen en is er ruimte voor vragen en/of opmerkingen. Is er een match? Dan starten we de samenwerking op.