Contact opnemen?
 9.1 / 10 - 125 Beoordelingen

Gratis adviesgesprek

Facebook stories

Stories zijn foto's of korte video's die je kunt gebruiken om te communiceren met je doelgroep. Alles wat gedeeld wordt, is 24 uur zichtbaar en daarna verdwijnt het. Facebookverhalen worden weergegeven op volledig scherm omdat ze precies het formaat van een smartphonescherm hebben. Daarnaast zijn er heel veel creatieve opties beschikbaar voor Facebook stories waardoor je meer manieren hebt om je content te personaliseren.

 

Gratis Social Media Marketing rapport

Social Media analyse ontvangen

 

Hoe werken verhalen op Facebook?

Facebookverhalen lijken enorm veel op Instagram verhalen, maar dan staan ze op een ander platform. Ze worden voornamelijk gebruikt om casual inhoud te delen. Kies je voor een foto, dan wordt deze voor vijf seconde afgespeeld. Kies je voor een video, dan kan deze tot 20 seconde afgespeeld worden. Voor alle verhalen geldt dat deze maximaal 24 uur blijven staan. Opmerkingen en reacties van mensen zijn alleen zichtbaar voor de persoon die het verhaal heeft geplaatst. Mocht je live gaan op Facebook, dan is het liveverhaal alleen beschikbaar op het moment dat je uitzendt. Mocht je iets willen wijzigen aan de privacy, dan kan dit op dezelfde manier als voor berichten. Voeg alleen geluid toe als dit iets toevoegt aan je verhaal, maar zorg er tegelijkertijd ook voor dat geluid niet essentieel is. Facebook stories vind je op Facebook bovenaan het nieuwsoverzicht op het tabblad ‘Startpagina’. Ook staan ze bovenaan je chatberichten in Facebook Messenger.

Waar gebruik je stories voor?

Stories zijn op veel manieren te gebruiken. Dit is ook een ideale manier om als bedrijf creativiteit in te zetten. Er zijn namelijk honderden aanpasbare opties zoals tekst, stickers en muziek. Daarnaast is het mogelijk om mensen te laten stemmen d.m.v. polls en sterbeoordelingen. Verhalen zijn ook een perfect medium om aankondigingen, evenementen, nieuws, herinneringen en reviews te delen. De mogelijkheden zijn dus eindeloos.

5 tips om te starten met Facebook stories

Wil jij starten met stories op Facebook, maar wil je zeker weten dat je het op de goede manier doet? Houd dan rekening met de volgende punten:

  1. Experimenteer en wees creatief. Test bijvoorbeeld verschillende templates, stijlen en invalshoeken en gebruik statistieken om te kijken welke inhoud het beste werkt voor je doelgroep.
  2. Crossposten van verhalen. Heb je een verhaal gemaakt voor Facebook of Instagram? Vergeet dan niet om dit verhaal ook te crossposten naar het andere platform. Dit zorgt meteen voor een groter bereik.
  3. Krijg inzicht in je doelgroep. Laat je stories aansluiten op de smaak en verwachtingen van je doelgroep. Hier krijg je ook meer inzicht in door veel te testen met verschillende content.
  4. Vertel het volledige verhaal. Verhalen zijn opgebouwd uit een begin, midden en eind. Hiermee zorg je ervoor dat je de aandacht van mensen de hele tijd vasthoudt. Hierdoor kan een verhaal uit meerdere delen bestaan.
  5. Houd het kort. Zorg ervoor dat je volledig bent, maar maak het niet te lang. Dit zorgt er namelijk voor dat je de aandacht van de doelgroep niet kwijtraakt.

Meer weten over Facebook marketing?

Wil je meer weten over de toepassingen van Facebook stories? Neem dan gerust contact met ons op. 

Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten?   Gratis groeiscan ontvangen