• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller

Instagram stories

Instagram stories zijn reeksen van bewerkte verticale beelden en zijn bedoeld om kort en snel contact met volgers te leggen. Denk aan foto's, video's en gifjes. Deze beelden blijven 24 uur zichtbaar in het Instagram profiel en verdwijnen daarna. Je kunt ze ook bovenin je profiel vastzetten als 'verhaalhoogtepunt'. Hierdoor zijn ze later nog te bekijken door profielbezoekers. De foto's en video's spelen automatisch achter elkaar af in de gekozen volgorde. Dit zorgt ervoor dat alle beelden samen een verhaal vertellen. Bovenaan in het thuisscherm van de Instagram app staan de verhalen.

Contact opnemen

Het verschil tussen normale Instagramfoto's en stories

Een groot verschil tussen verhalen en normale foto's op Instagram is dat verhalen automatisch achter elkaar door blijven spelen zonder dat de volgers hier iets voor hoeven te doen. Bij normale Instagramfoto's moet je zelf door scrollen om nieuwe content te zien. Instagram stories kunnen daarom eigenlijk worden gezien als een soort video die uit verschillende onderdelen bestaat. Daarnaast hebben verhalen ook een spontaner en creatiever karakter. Je hebt namelijk eindeloze mogelijkheden om foto's en video's te bewerken. Daarnaast is het formaat niet vierkant, maar verticaal. Dit sluit aan bij smartphonegebruikers. Je hoeft hierdoor namelijk niet je beeldscherm te draaien om de beelden goed te bekijken.

Waar gebruik je verhalen op Instagram voor?

Instagram stories zijn essentieel om je bedrijf een menselijker gezicht te geven. Dit sluit weer aan bij de huidige social media trends waarin het persoonlijke aspect centraal staat. Geef bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen van je bedrijf of ga een dag op pad met een medewerker. Instagram stories worden daarnaast ook veel gebruikt om de interactie aan te gaan met je volgers. Het is namelijk gemakkelijk voor volgers om te reageren op je verhaal doordat er een chatknop op staat. Daarnaast is het een nieuwe manier om ontdekt te worden. Door bepaalde features te gebruiken maak je kans op meer bereik. Dit kan ook weer voor nieuwe volgers zorgen. Ook is de verhaaloptie van Instagram een goede plek om ideeën te testen of om verkeer naar een webshop te genereren.

 

Waar moet een Instagram story aan voldoen?

Om Instagram verhalen zo goed mogelijk in te zetten voor je bedrijf is het van belang om rekening te houden met een aantal belangrijke eisen:

  1. Vertel een verhaal met een duidelijke boodschap en sluit, indien nodig, af met een duidelijke call-to-action.
  2. De afmetingen zijn: 1080 pixels breed en 1920 pixels lang.
  3. Een video is maximaal 15 seconde en moet bestandstype MP4, MOV of GIF hebben.
  4. Gebruik creativiteit en opties zoals taggen, stickers, geotags, polls en vragen voor meer bereik of interactie.
  5. Indien je volgers ergens naartoe wilt sturen zoals een blog of webshop, voeg dan een link toe aan je stories.
  6. Wil je niet dat je verhaal na 24 uur verdwijnt? Voeg het verhaal dan toe aan verhaalhoogtepunten.

Hulp bij Instagram stories

Wil je Instagram stories inzetten voor je bedrijf, maar weet je niet hoe? Soms is het inderdaad lastig om te beginnen. Onze social media specialisten helpen je daarom graag met het inzetten van Instagram stories. Zo kunnen we je bijvoorbeeld helpen met het bepalen van een strategie of het ontwikkelen van creatieve content. Ga je liever volledig zelf aan de slag? Wij verzorgen ook trainingen om je op weg te helpen. Benieuwd naar de mogelijkheden, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Contact opnemen

 

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!