Contact opnemen?
 9.3 / 10 - 110 Beoordelingen

Gratis adviesgesprek

Facebook carrousel

Een carrousel is een bepaald type indeling voor Facebookadvertenties. Met de carrouselindeling is het mogelijk om twee of meer afbeeldingen en/of video's in één advertentie te tonen. Iedere afbeelding of video heeft een eigen koptekst, beschrijving, link en aanzet tot actie. Wanneer iemand deze advertentie voorbij ziet komen kan die persoon door de carrousel scrollen. Dit type advertentie maak je in advertentiebeheer of via een Facebook-pagina.

 

Gratis Social Media Marketing rapport

Social Media analyse ontvangen

 

Wanneer gebruik je de carrouselindeling voor je Facebookadvertentie?

Dit type advertentie is zeer geschikt voor verschillende behoeften en bedrijven. Bedrijven kunnen een Facebook carrousel bijvoorbeeld gebruiken voor het weergeven van producten, diensten of evenementen. Er zijn een aantal manieren waarop dit advertentietype gebruikt kan worden:

Hoe maak je een carrouseladvertentie

Onze specialisten raden aan om een carrouseladvertentie te maken vanuit advertentiebeheer.
Advertentiebeheer geeft namelijk de mogelijkheid om advertenties bij te sturen en toont meer
statistieken dan wanneer je via de Facebook-pagina adverteert.

  1. Ga naar advertentiebeheer in de Meta Business Suite en klik linksboven op maken.
  2. Kies een doelstelling die de Facebook carrousel ondersteunt.
  3. Voeg de campagnegegevens naar wens toe en klik op volgende.
  4. Vul de gegevens voor je advertentieset in. Denk hierbij aan doelgroep en plaatsingen. Klik hierna op volgende.
  5. Kies bij identiteit je Facebook-pagina en Instagram account.
  6. Selecteer ‘carrousel’ in het gedeelte advertentie-instellingen.
  7. Bij het advertentiemateriaal kies je of je de media zelf selecteert of dat je de carrouselkaarten op dynamische wijze laat vullen aan de hand van een productset. Wanneer je voor optie twee kiest, is het noodzakelijk dat je een productcatalogus hebt.
  8. Wanneer de carrouselkaarten klaar zijn, schrijf je de primaire tekst en kies je een actieknop. Deze is voor alle kaarten hetzelfde.
  9. Controleer hierna of alles klopt en druk vervolgens op publiceren.

Handmatig media toevoegen aan een Facebook carrousel

Wanneer je op handmatige wijze media toevoegt aan de carrousel, ga je de carrouselkaarten zelf bewerken. Selecteer per kaart een afbeelding welke in overeenstemming is met de ontwerpspecificaties van Facebook. Voeg daarnaast een kop, beschrijving en landingspagina toe aan iedere kaart. De kop en beschrijving zijn optioneel, maar wij raden aan om deze altijd volledig in te vullen voor betere prestaties van je advertentie. Heb je de carrouselkaarten allemaal ingevuld, maar zie je nog iets wat niet volledig is of heb je ergens een fout gemaakt? Dat is geen probleem, want dit kan altijd nog aangepast worden.

Extra opties voor je Facebookadvertentie

Wanneer je aan de gang gaat met dit type advertentie, dan zie je een hele hoop opties voorbijkomen. De optie ‘geef de best presterende kaarten eerst weer’ staat automatisch aan. Hiermee test je verschillend advertentiemateriaal en kan je bepaalde kaarten verbeteren of vervangen. Wil je dit type advertentie gebruiken om een verhaal in een bepaalde volgorde te vertellen? Zet deze optie dan uit. Ook wordt er automatisch een carrouselkaart getoond met de profielfoto van je pagina. Dit is altijd de laatste kaart. Dit kan je verwijderen door het selectievakje uit te schakelen. Wil jij hulp bij het opzetten van een carrouseladvertentie of heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op en één van onze Facebook Blueprint gecertificeerde specialisten helpt je graag verder.

Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten?   Gratis groeiscan ontvangen