• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller

Facebook carrousel

Een carrousel is een bepaald type indeling voor Facebookadvertenties. Met de carrouselindeling is het mogelijk om twee of meer afbeeldingen en/of video's in één advertentie te tonen. Iedere afbeelding of video heeft een eigen koptekst, beschrijving, link en aanzet tot actie. Wanneer iemand deze advertentie voorbij ziet komen kan die persoon door de carrousel scrollen. Dit type advertentie maak je in advertentiebeheer of via een Facebook-pagina.

social media anaylse ontvangen

Hoe maak je een carrouseladvertentie

Onze specialisten raden aan om een carrouseladvertentie te maken vanuit advertentiebeheer. Advertentiebeheer geeft namelijk de mogelijkheid om advertenties bij te sturen en toont meerstatistieken dan wanneer je via de Facebook-pagina adverteert.

  1. Ga naar advertentiebeheer in de Meta Business Suite en klik linksboven op maken.
  2. Kies een doelstelling die de Facebook carrousel ondersteunt.
  3. Voeg de campagnegegevens naar wens toe en klik op volgende.
  4. Vul de gegevens voor je advertentieset in. Denk hierbij aan doelgroep en plaatsingen. Klik hierna op volgende.
  5. Kies bij identiteit je Facebook-pagina en Instagram account.
  6. Selecteer ‘carrousel’ in het gedeelte advertentie-instellingen.
  7. Bij het advertentiemateriaal kies je of je de media zelf selecteert of dat je de carrouselkaarten op dynamische wijze laat vullen aan de hand van een productset. Wanneer je voor optie twee kiest, is het noodzakelijk dat je een productcatalogus hebt.
  8. Wanneer de carrouselkaarten klaar zijn, schrijf je de primaire tekst en kies je een actieknop. Deze is voor alle kaarten hetzelfde.
  9. Controleer hierna of alles klopt en druk vervolgens op publiceren.

 

Contact opnemen

Hoe maak je een carrouseladvertentie

Onze specialisten raden aan om een carrouseladvertentie te maken vanuit advertentiebeheer. Advertentiebeheer geeft namelijk de mogelijkheid om advertenties bij te sturen en toont meerstatistieken dan wanneer je via de Facebook-pagina adverteert.

  1. Ga naar advertentiebeheer in de Meta Business Suite en klik linksboven op maken.
  2. Kies een doelstelling die de Facebook carrousel ondersteunt.
  3. Voeg de campagnegegevens naar wens toe en klik op volgende.
  4. Vul de gegevens voor je advertentieset in. Denk hierbij aan doelgroep en plaatsingen. Klik hierna op volgende.
  5. Kies bij identiteit je Facebook-pagina en Instagram account.
  6. Selecteer ‘carrousel’ in het gedeelte advertentie-instellingen.
  7. Bij het advertentiemateriaal kies je of je de media zelf selecteert of dat je de carrouselkaarten op dynamische wijze laat vullen aan de hand van een productset. Wanneer je voor optie twee kiest, is het noodzakelijk dat je een productcatalogus hebt.
  8. Wanneer de carrouselkaarten klaar zijn, schrijf je de primaire tekst en kies je een actieknop. Deze is voor alle kaarten hetzelfde.
  9. Controleer hierna of alles klopt en druk vervolgens op publiceren.

 

Handmatig media toevoegen aan een Facebook carrousel

Wanneer je op handmatige wijze media toevoegt aan de carrousel, ga je de carrouselkaarten zelf bewerken. Selecteer per kaart een afbeelding welke in overeenstemming is met de ontwerpspecificaties van Facebook. Voeg daarnaast een kop, beschrijving en landingspagina toe aan iedere kaart. De kop en beschrijving zijn optioneel, maar wij raden aan om deze altijd volledig in te vullen voor betere prestaties van je advertentie. Heb je de carrouselkaarten allemaal ingevuld, maar zie je nog iets wat niet volledig is of heb je ergens een fout gemaakt? Dat is geen probleem, want dit kan altijd nog aangepast worden.

Extra opties voor je Facebookadvertentie

Wanneer je aan de gang gaat met dit type advertentie, dan zie je een hele hoop opties voorbijkomen. De optie 'geef de best presterende kaarten eerst weer' staat automatisch aan. Hiermee test je verschillend advertentiemateriaal en kan je bepaalde kaarten verbeteren of vervangen. Wil je dit type advertentie gebruiken om een verhaal in een bepaalde volgorde te vertellen? Zet deze optie dan uit. Ook wordt er automatisch een carrouselkaart getoond met de profielfoto van je pagina. Dit is altijd de laatste kaart. Dit kan je verwijderen door het selectievakje uit te schakelen. Wil jij hulp bij het opzetten van een carrouseladvertentie of heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op en één van onze Facebook Blueprint gecertificeerde specialisten helpt je graag verder.

Contact opnemen

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!