Social media groeiscan?
Twijfel je aan de effectiviteit van je inzet op social media, of moet je nog beginnen?
Veel bedrijven worstelen met social media. Veel bedrijven pakken het dan ook volledig verkeerd aan. Wil je weten hoe jij het goed kan doen?
Ontvang een vrijblijvende groeiscan waarin we jouw social media analyseren, kansen spotten en een social media strategie maken.
Een nieuw social media account met weinig tot geen volgers heeft doorgaans minder impact dan een account dat al jaren bestaat, actief is en een grote achterbaan heeft verzameld. Heb je geen views? Dan post je te weinig, is de kwaliteit van je content niet goed genoeg en bereikt het te weinig mensen.
Fix: maak kwalitatieve content en zorg dat je meer volgers krijgt.
Heb je wel views, maar levert het geen traffic op naar je website. Dan heeft jouw content of advertentie een lage CTR. De oorzaak voor een lage CTR heeft te maken met de kwaliteit van je content. Je creative (beeld) en copywriting (tekst) spreekt de doelgroep niet aan. Door verschillende creatives en copy te testen kun je ontdekken waar je doelgroep wel op doorklikt. Om dit goed te kunnen doen moet je de doelgroep goed kennen en dit kunnen vertalen naar creatieve concepten.
Fix: Test creatives & copywriting
Het meest gehoorde probleem: ik heb wel traffic, maar geen klanten. De bezoekers bereiken wel je website, maar ze laten niet hun contactgegevens achter of benaderen jou zelf via telefoon of e-mail. Vaak is het zo dat we mensen doorsturen naar een pagina die eigenlijk helemaal niet relevant is. Het onderwerp komt niet overeen met je content. Daarnaast is het vaak zo dat als men landt op de pagina ze niet wegwijs worden gemaakt door CTA buttons. In principe moet je landingspagina aan het volgende voldoen: relevantie, duidelijkheid en zo min mogelijk afleiding. Door best practices, ontwikkelen van landingspagina's en a/b testen kun je van bezoekers klanten maken.
Fix: Website conversiegerichter maken
Je social media strategie en website leveren (potentiële) klanten op, yes! Nu is het de zaak om te kijken of je rendement/roi op je investering aan de voorkant ook goed is. Belangrijk is het om te kunnen vertrouwen op je data. Zo kun je zien wat er aan de voorkant ingaat qua uren/budget en wat er uiteindelijk weer uitkomt via nieuwe klanten. Manieren om je rendement te verhogen zijn: zorgen voor meer aankopen over langere tijd (herhaalaankopen stimuleren) en om de gemiddelde orderwaarde te verhogen (je offer verbeteren).
Fix: herhaalaankopen stimuleren en je offer verbeteren
Social media inzetten om te groeien als bedrijf? Laat je jezelf zien, krijg meer verkeer, bouw een fanbase en geniet van alle voordelen van social media marketing
Ons contentteam creëert hoogwaardige, scroll-stopping, op conversie gerichte content voor jouw merk.
Onze posts sluiten naadloos aan bij de wensen en verwachtingen van jouw doelgroep.
We ontwikkelen strategieën op meerdere niveaus om nieuwe klanten te vinden, hun aandacht te trekken en hoog converterend verkeer naar jouw website te leiden.
We helpen jou aan meer volgers die jou ook nog jouw ideale klanten zijn, waardoor je organisch bereik groeit bij de juiste doelgroep.
GROEI GROEI GROEI
Bij TriplePro zijn we geen alleskunners... We zijn een team van 40+ marketeers die experts zijn in hun individuele vakgebieden.
Van de beste advertisers tot contentscreators die begrijpen wat converteert. We zijn volledig toegewijd om jou de beste resultaten én de beste service te bieden.
We zijn niet bang om buiten de gebaande paden te denken.
Werk met ons samen en we worden "Samen Succesvoller".
Een gratis een vrijblijvende social media groeiscan ontvangen? Vul onderstaand formulier in.
Wil je weten waarom je social media niet goed presteert? Welke kansen wij voor jouw business zien en hoe jij kan groeien? Lees meer over onze groeiscan werkwijze.
We willen helder krijgen wat je wensen zijn, hoe je doelgroep eruit zien, wat de mogelijkheden zijn binnen budget en binnen welke tijdspad het gerealiseerd moet zijn.
We duiken in de data om te kijken hoe je marketing presteert, via welke kanalen de mensen binnenkomen en wat die bezoekers online doen. Via een uitgebreide data-analyse en een review op de huidige marketing inzet brengen we de kansen in kaart. Vervolgens presenteren we onze visie op jouw ideale marketing strategie.
Plannen akkoord, dan gaan we aan de slag. We houden je op de hoogte van alle ontwikkelingen, sturen bij waar nodig en proberen op te schalen waar het kan.