veel bedrijven pakken social media helemaal verkeerd aan
Hieronder vind je de meest voorkomende problemen die we horen uit de markt. In welke herken jijzelf het meeste?
4 oorzaken van een social media strategie die slecht presteert
Geen views
Een nieuw social media account met weinig tot geen volgers heeft doorgaans minder impact dan een account dat al jaren bestaat, actief is en een grote achterban heeft. Heb je geen views? Dan post je te weinig, is de kwaliteit van je content niet goed genoeg en bereikt het te weinig mensen.
Fix: maak kwalitatieve content en zorg dat je meer volgers krijgt.
Geen traffic
Heb je wel views, maar levert het geen traffic op naar je website? Dan heeft jouw content of advertentie een lage CTR. Vaak spreekt de creative (beeld) en copywriting (tekst) de doelgroep niet aan. Door verschillende creatives en copy te testen ontdek je waar je doelgroep wél op doorklikt. Daarvoor moet je de doelgroep goed kennen en vertalen naar creatieve concepten.
Fix: test creatives & copywriting.
Geen nieuwe klanten
Het meest gehoorde probleem: wel traffic, maar geen klanten. Bezoekers bereiken je website, maar laten geen contactgegevens achter of nemen geen contact op. Vaak sturen we ze naar een irrelevante pagina of ontbreekt duidelijke sturing met CTA-buttons. Een landingspagina moet voldoen aan: relevantie, duidelijkheid en zo min mogelijk afleiding. Met best practices, gerichte landingspagina's en A/B-testen maak je van bezoekers klanten.
Fix: maak je website/landingspagina's conversiegerichter.
Geen rendement
Je socialstrategie en website leveren (potentiële) klanten op—mooi! Nu is het zaak te kijken of je rendement (ROI) ook klopt. Betrouwbare data is cruciaal: inzicht in input (uren/budget) versus output (nieuwe klanten). Verhoog je rendement door herhaalaankopen te stimuleren en de gemiddelde orderwaarde te verhogen met een sterker offer.
Fix: stimuleer herhaalaankopen en verbeter je offer.
Groeiscan aanvragen
Voor deze merken werken we succesvol samen
w erkwijze groeiscan
Wil je weten waarom je social media niet goed presteert? Welke kansen wij voor jouw business zien en hoe jij kan groeien? Lees meer over onze groeiscan werkwijze.
Kennismaken
We willen helder krijgen wat je wensen zijn, hoe je doelgroep eruit zien, wat de mogelijkheden zijn binnen budget en binnen welke tijdspad het gerealiseerd moet zijn.
Aan de slag
We duiken in de data om te kijken hoe je webshop presteert, via welke kanalen de mensen binnenkomen en welke producten voornamelijk worden verkocht. Via een uitgebreide data-analyse en een review op de huidige marketing inzet brengen we de kansen in kaart. Vervolgens presenteren we onze visie op jouw ideale marketing strategie.
Knallen maar
Plannen akkoord, dan gaan we aan de slag. We houden je op de hoogte van alle ontwikkelingen, sturen bij waar nodig en proberen op te schalen waar het kan.
Over TriplePro
Bij TriplePro zijn we geen alleskunners... We zijn een team van 40+ marketeers die experts zijn in hun individuele vakgebieden.
Van de beste advertisers tot contentscreators die begrijpen wat converteert. We zijn volledig toegewijd om jou de beste resultaten én de beste service te bieden.
We zijn niet bang om buiten de gebaande paden te denken.
Werk met ons samen en we worden "Samen Succesvoller".
Trotse partner van.
Samen zijn we succesvoller. Daarom geloven wij in samenwerkingen die merken laten groeien. Met deze partners realiseren we dagelijks zichtbare online impact.