Stel je zelf de vraag: wat is het doel van mijn website? Om diensten aan te bieden, om producten te verkopen, om offertes te laten aanvragen of om informatie te verstrekken aan klanten met een vraag? In deze gevallen kan jouw website niet zonder een conversieformulier. Want daar gebeurt het.
Een conversieformulier is een formulier op de website waar klanten iets kunnen aanvragen. Dit kan zowel informatie, een offerte of bijvoorbeeld een product zijn. Het conversieformulier dient ten tweede om informatie van de belangstellende te verkrijgen. Door hun e-mailadres, telefoonnummer, woonadres en hun naam te verkrijgen, kun je gepersonaliseerde informatie verstrekken. Zonder dit zou je toch niet weten wie er een aanvraag doet en waar de informatie of bevestiging naar toe gestuurd moet worden.
Het belang van het conversieformulier is daarmee gelijk duidelijk. Maar hoe zorg je nou dat het formulier ook wordt ingevuld? Bekijk de volgende checklist om na te gaan of jouw conversieformulier er ook zo uit of dat het formulier nog geoptimaliseerd kan worden.
1: Zorg voor een concrete titel bovenaan het formulier. Hier zorg je ervoor dat je bezoeker getriggerd wordt.
2: Komt het formulier overeen met de content die op de pagina staat? Hoe concreter het formulier, hoe meer toegevoegde waarde het formulier op die pagina heeft.
3: Neem de angst bij de bezoekers weg. Bezoekers willen niet graag direct ergens aan vast zitten. Zorg dat je bijvoorbeeld bij een offerte vermeldt dat de offerte gratis en vrijblijvend is.
4: Vraag niet meer informatie dan je nodig hebt. Bezoekers willen zo snel mogelijk een formulier kunnen invullen. Ze zitten helemaal niet te wachten op vragen die geen toegevoegde waarde hebben voor de aanvraag.
5: Creëer een concrete verzendknop. Een opvallende en afwijkende kleur met tekst die relevant is, waardoor direct opvalt wat je met het formulier kunt doen. Twee voorbeelden: 'Offerte aanvragen' en 'Bestel'. Dit ziet er toch een stuk beter uit dan een 'verzend' button?
Je weet nooit helemaal zeker wat aanslaat bij de bezoekers, en omdat er per jaar een hoop verschillende bezoekers op de website komen is het goed om te testen met het formulier. Dit wordt ook A/B testen genoemd. Hiermee test je een maand formulier A en een maand formulier B, de resultaten kun je dan eenvoudig vergelijken. Het beste formulier wint.
Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten? Gratis groeiscan ontvangen
Diensten
Branding
Zoekmachine optimalisatie
Online adverteren
Linkbuilding
Sociale media marketing
Facebook marketing uitbesteden
LinkedIn marketing uitbesteden
Pinterest marketing uitbesteden
Snapchat marketing uitbesteden
WhatsApp marketing uitbesteden
TikTok marketing uitbesteden
Instagram marketing uitbesteden
Copywriting
Conversie optimalisatie
E-mailmarketing
Fotografie
Kennisdeling
Blogs
Internet marketing kennisbank
Marketing modellen
Online marketing metric & kpi's
Neuromarketing in Praktijk
Wat is Google Ads?
Hoger komen in Google?
Social media campagne opzetten?
Wordpress webshop laten maken?
Online marketing tips 2022
SEO tips 2022
Over TriplePro
Ontmoet het team
Vacatures
Support
Review ons
Knapste man van Groningen
Subsidie Digitalisering Drenthe
Hoofdkantoor Groningen:
Griffeweg 97
9723 DV Groningen
Of contact ons:
Bel: 050 305 00 23
App: 06 42 46 63 78
info@triplepro.nl
support@triplepro.nl
Groningen:
Website laten maken Groningen
Webshop laten maken Groningen
E-mailmarketing Groningen
SEO bureau Groningen
Google Ads bureau Groningen
Linkbuilding Groningen
Social media bureau Groningen
Algemene voorwaarden | Disclaimer