Google update: Fred

De tijd waarin een slimme toepassing van zoekwoorden en meta descriptions direct leidde tot een hogere ranking in Google, is voorbij. De komst van Google’s algoritme-update Fred – die als opvolger van Penguin in maart werd uitgebracht – maakt relevante content op websites belangrijker dan ooit.

Google heeft de grootschalige update uitgerold in maart 2017, met bevestiging van grote schommelingen in vrijwel alle organische zoekresultaten. De update werd voor de grap “Fred” genoemd door Google medewerker Gary Illyes en deze naam is blijven hangen. Fred straft voornamelijk websites die de volgende zaken te veel doen: irrelevante content bieden, advertentieruimte verkopen, automatisch gegenereerde content gebruiken en betaalde affiliate links opnemen.

In de beginjaren van SEO was slechts het inzetten van een paar slimme trucjes al voldoende voor een hogere ranking, maar die tijden zijn veranderd. Het verkleinen van afbeeldingen, het invullen van metatags en keyword tags en de geüploade content voorzien van goede naamgeving, maken niet meer het verschil. Nog altijd focussen veel mensen zich op SEO-teksten. Hierbij gaan we ervan uit dat de gekozen zoekterm in bepaalde mate en op specifieke plekken in de tekst terug moet komen. Alleen daar red je het al lang niet meer mee. Het vergroten van de organische vindbaarheid vraagt om een integrale aanpak. Het is belangrijker dan ooit om content relevant te maken voor bezoekers, in plaats van voor zoekrobots. Het steeds groter wordende belang van relevante content is natuurlijk al een tijd zichtbaar. En de Fred-update zorgt voor nog meer focus op relevantie.

Jouw doelen worden onze doelen.   TP Doel bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,5
klanten vertellen
43 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen


Facebook TriplePro  LinkedIn TriplePro

Algemene voorwaarden | Disclaimer