1

Webshop voor retailers

Jij als retailer weet hoogstwaarschijnlijk dat het geen eenvoudige tijden zijn in retailland. Als wij marketeers door het centrum van Groningen lopen zien we de afgelopen jaren een beeld met schreeuwerige acties, LED verlichting en reclameborden. Een hevige concurrentiestrijd om de aandacht van de passanten te winnen.

Hoe bezoekers worden gelokt

Ondernemers zetten de eigen marges onder druk om consumenten met hoge kortingen te lokken. Met alle gevolgen van dien. Het retail landschap heeft met de komst van webshops enorme vluchten genomen.

Hoe ging het minder dan 10 jaar geleden?

De consument had één pannenwinkel in het dorp en 4 pannenwinkels in de grote stad, dezelfde consument kan tegenwoordig met één Google opdracht 1 miljoen pannen bekijken, vergelijken en bestellen en ze zijn morgen in huis tussen 19:00-21:00. Dat is nogal een verschil.

Waar is de hedendaagse consument naar op zoek?

Toegevoegde waarde. Goede producten voor een eerlijk prijs. Per se de goedkoopste? Nee hoor. Tuurlijk niet. Coca cola is niet de goedkoopste cola, de Schoenenfabriek verkoopt geen Scapino schoenen, Coolblue en Bol.com zijn ook zeker niet de goedkoopste webshops.

Waar is de consument wel naar op zoek?

Maar ook de emotie van het winkelen

Wat moet je als retail ondernemer nou écht doen?

Wordt weer een hedendaagse retailondernemer en accepteer dat de tijden zijn verandert. Webshop blijven groeien en pakken een steeds groter marktaandeel. Doe jij mee of niet?

Contact met één van onze Pro's?   TP Project bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,4
klanten vertellen
38 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen

Beoordeling door klanten :
8.4/10 - 38 beoordelingen