De beste landingspagina maken is niet zo eenvoudig als het soms lijkt. Ook niet zo moeilijk als soms beweerd wordt. Wij helpen jou om de beste landingspagina in je branche te maken. Zo'n pagina die geld oplevert. Wij noemen het de Goldpage, de perfecte landinsgpagina. Lijkt jou dat iets? Lees de tips & tricks in dit artikel.
Wij delen onze inzichten via onderstaande vragen:
Eerst even duidelijkheid scheppen. Een landingspagina is een pagina waar jouw bezoekers op landen. Dit is de eerste webpagina die jouw bezoeker ziet. In feite zijn dus alle pagina's een soort landingspagina. Maar niet alle pagina's zijn goede landingspagina's. Hoe zit dit? Dit heeft met relevantie te maken.
Als wij marketeers het hebben over een landingspagina, dan hebben wij het over een pagina die specifiek voor bepaalde doelgroep is ingericht. Een pagina die als doel heeft om jouw marketingkosten terug te verdienen. Euro's te maken voor je.
Het kan op verschillende manieren en met verschillende doeleinden worden ingezet. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: als promotiepagina voor je event, als vergelijkingspagina van verwante producten/typen/merken of bijvoorbeeld als salespagina voor de diensten je levert.
De beste landingspagina maak je door je te verdiepen in de behoefte van je doelgroep. De segmentatie van je doelgroepen is hierin niet het belangrijkste. Het achterhalen waarom jouw doelgroep hier interesse voor heeft wel.
Een voorbeeld: wij richten ons met onze marketing op ondernemers. Nu kunnen wij dit heel groot op onze pagina vermelden, maar het zal weinig succes opleveren. Waarom? Omdat wij hier de pijn van de ondernemer, de behoefte van de ondernemer nog niet voorzien hebben. De ondernemer gaat waarschijnlijk online marketing niet uitbesteden, omdat hij een ondernemer is.
Wat is de behoefte van de ondernemer?
Geen dienst, geen product. Maar een oplossing. Zij kopen geen online marketing in, maar bereik, leads en groei. Ze willen net als jij de doelgroep bereiken, nieuwe klanten en als onderneming doorgroeien door middel van online marketing.
Wij helpen ondernemers met online marketing als ze zelf geen kennis hebben.
Wij helpen ondernemers met online marketing als ze zelf geen tijd hebben.
Wij helpen ondernemers met online marketing omdat ze hier geen interesse voor hebben.
Maar online wel iets gedaan willen krijgen. Wij geven de ondernemers het contact met de doelgroep die zelf ze niet kunnen krijgen.
Oké, en op basis van welke elementen maken ze vervolgens een keuze?
Je kiest voor TriplePro Online Marketing als je je niet scheel wilt betalen aan hoge uurtarieven, maar het wel goed geregeld wilt hebben. Er werken geen kneusjes aan je marketing, geen handige neefjes, maar echte marketeers. Wij merken met specialisten, maar kiezen ervoor om online marketing betaalbaar te houden voor ondernemers.
Je kiest voor TriplePro Online Marketing als je niet al te snel wil. Geloof mij niet verkeerd, we zijn echt wel flexibel, maar houden meer van strategie dan ad hoc werk. Wij zijn flexibel op de plekken die voor jou echt belangrijk zijn, namelijk het bijsturen van je online marketing ten opzichte van jouw doelen.
Je kiest voor TriplePro Online Marketing als je vakkennis belangrijk vindt. Wij werken met specialisten die alle trends en nieuws voor je bijhouden om up-to-date te blijven. En dat moet ook wel in een markt die zo dynamisch is.
Je kiest voor TriplePro Online Marketing omdat wij al voor meer dan 1000 ondernemers hebben gewerkt. Wij hebben ervaren wat er nodig is om goed vindbaar te zijn, om winst te maken op advertentiekosten, om goede berichten op sociale media te plaatsen. Wij hebben niet enkel kennis vanuit een boekje of een cursus. Maar heeeeeeeel veel vlieguren.
Je kiest dus niet voor TriplePro Online Marketing omdat je ondernemer bent. Maar omdat je een betaalbaar online marketingbureau wilt, die werken vanuit een plan, met specialisten die heel veel vlieguren in online marketing hebben gemaakt.
m de beste landingspagina te maken richt jij dus op de behoefte van je doelgroep. Welke frustratie neem jij weg? Voor welk probleem heb jij een oplossing? Hoe pak jij dit anders aan dan andere ondernemers? Richt je op de punten die belangrijk zijn voor je doelgroep, niet op doelgroep zelf.
Je kent de behoefte van je doelgriep, nu is het de zaak om jouw pagina daarop af te stemmen. De start, de eerste seconden, die zijn hierin heel belangrijk. Jouw pagina wordt snel gescand op toegevoegde waarde. Zijn er geen signalen dat jij kunt helpen of dat je pagina überhaupt wel aansluit bij de behoefte, dan ben je bezoeker kwijt. Dit kun je voorkomen door de beste landingspagina te maken. Zo maak je het verschil tussen een goede landingspagina en de beste landingspagina.
Een landingspagina is een onderdeel van je online marketingstrategie. Je kunt dus niet gaan wachten tot je bezoekers de pagina ontdekt hebben. In plaats daarvan gaan wij onlinemarketingkanalen inzetten om verkeer naar je landingspagina te stimuleren.
Via zoekadvertenties en via display adverteren binnen Google Ads kun je bezoekers aantrekken voor pagina's die je wilt. Je betaalt bij Google Ads vaak per klik. Met deze klikkosten willen marketeers niet alleen verkeer, maar ook het maximale rendement behalen. Jouw advertenties moeten dus naadloos aansluiten bij jouw landingspagina.
Op sociale media kun je heel eenvoudig het juiste publiek trekken. Stel regio, geslacht, leeftijd, werk & interesses in op je advertenties om je doelgroep specifiek te targeten. Tip: maak meerdere advertenties voor verschillende behoeften van je doelgroep. Daarmee verhoog je de kans op klikken.
Je hebt een e-mailadressen bestand. Zo niet, snel mee aan de slag! Je hebt met de lijst een soort van warme leads lijst. Mensen die geïnteresseerd zijn in je organisatie, producten of diensten. Klanten of misschien een toekomstige klanten.
Bouw je e-maillijst om tot verschillende doelgroepen en benader deze mensen met een goede mail, op hun afgestemd. Eentje met personalisatie, niet gericht aan de beste lezer, maar naar hun persoon. En zorg dat je een goede onderwerp regel hebt. Dan heb je de meer kans dat jouw e-mailcampagne geopend wordt.
Als je dan toch de allerbeste landingspagina ooit maakt, houdt dan ook direct rekening met SEO. Staan jouw zoekwoorden op de juiste plaatsen, heeft jouw tekst de juiste structuur en kloppen de technische randwoorden zoals de snelheid van de pagina? 3x Ja? Dan heb je een goede basis voor de zoekmachine gelegd. Je zult niet direct bovenaan staan, maar je kunt wel langzamerhand vindbaarheid gaan genereren. Wil je proces versnellen of maximaliseren? Dan heb je een aantal goede backlinks nodig. Met linkbuilding kom je hoger in de zoekmachine.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de perfecte bezoeker voor je landingspagina al op je website zit. Alleen wel op een andere pagina. Met interne links kun je de bezoekers doorsturen naar je landingspagina. Dit kun je doen door een stukje tekst te linken zoals: online adverteren, maar ook in een opvallende call-to-action. Zoals.
En dan.
Je pagina is af, je hebt bezoekers. Je bent er… nog niet. Inmiddels heb je een hoop data verzamelt over je pagina. En daarmee ga je aan de slag. Plan, Do, Check, Act. Een continu proces om van de beste landingspagina een pagina te maken die nog beter is.
Een Goldpage.
Iets voor jou?