Soms komt het voor dat klanten ergens anders een website laten maken. Nou willen wij met dit artikel niet alleen maar voor eigen parochie preken, maar ook de rest van de website wereld een beetje beter maken.
Het voorbeeld zoals deze komen wij vaak tegen. Te vaak. In onze wereld weet iedereen het vaak beter en klanten weten helaas niet altijd even goed wat ze doen. Dit kan grote consequenties hebben. Dit zal ik verderop uitleggen.
Wij hebben een website gebouwd voor een klant. Deze voldeed in de basis aan alle richtlijnen van Google om een website goed vindbaar te maken (onpage, voor de SEO-nerds onder ons):
Toevallig weten wij van deze klant dat hij zich afvroeg waarom hij een maandbedrag moet betalen om zijn website online te houden. Na een duidelijk uitleg (meneer dat is voor support, super snelle servers, e-mailhosting, doorontwikkeling van de techniek en een team van specialisten en kennisdeling) vond meneer het maar te duur. En dat kan natuurlijk!
Wij vragen ons ernstig af hoe het dit bedrijf vergaat momenteel..
Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om klanten, die ''groener gras'' of ''goedkoper gras'' gevonden hebben, te wijzen op de risico's. Vaak overzien ondernemers dat helaas niet.
Bedenk goed wat je wil bereiken. Goedkoop is duurkoop. En voor het bouwen van goede website is meer nodig dan alleen een mooi plaatje. Want eerlijk is eerlijk. De website van deze klant is er wel iets mooier op geworden.
NB. Uit compliance oogpunt kunnen wij de naam van deze ex klant helaas niet noemen.