Door de komst van de coronapandemie is het voor bedrijven nog belangrijker geworden om online vindbaar te zijn. Dankzij een website is het immers mogelijk dat jouw klanten zich eerst gaan oriënteren voordat zij naar jouw winkel of bedrijf komen. Dit voorkomt onder andere dat jouw klanten komen ‘funshoppen’. Daarnaast maakt een website de stap om contact op te nemen aanzienlijk kleiner. Al jouw gegevens staan hierop vermeld, waardoor de klant direct weet hoe zij jou het beste kunnen bereiken. Niet voor niets is een website vandaag de dag vrijwel onmisbaar. Maar wat kost een website nou precies? Dat leggen de specialisten van TriplePro Online Marketing je graag uit!
Het is lastig om de exacte kosten van een website te geven aangezien dit sterk afhankelijk is van de wensen die jij hebt. Dit is voor ieder bedrijf anders, waardoor wij altijd rekening houden met een aantal factoren. Welke dit zijn? Dat lees je natuurlijk hieronder:
De grootte
De grootte van jouw website hangt volledig af van het soort bedrijf dat je hebt. Heb je een installatiebedrijf? Dan lever je hoogstwaarschijnlijk meer diensten dan de lokale bakker. Voor al deze diensten is het belangrijk om aparte pagina's te hebben, waardoor de grootte van de website toeneemt.
Jaarlijkse kosten
Iedere website heeft onderhoud nodig. Zo moet je er niet alleen voor zorgen dat de content up-to-date blijft, maar is er ook technisch onderhoud nodig. Hierbij kan je denken aan een SSL certificaat, hosting en domeinregistratie.
Uniek design
Wil je dat jouw bedrijf zich onderscheidt van de concurrenten? Dan kan het een weloverwogen keuze zijn om een uniek design te laten maken. Hierbij wordt een website helemaal vanaf het nulpunt voor jouw ontworpen, waardoor je uiteindelijk een exemplaar krijgt die niemand anders heeft. Ideaal als je in een lastige branche zit waarbij iedere klant telt!
Functionaliteiten
Wanneer je wilt dat jouw website over veel functionaliteiten beschikt, dan kan je op een hogere prijs rekenen. Het integreren van bepaalde functies neemt immers veel arbeidsuren en expertise in beslag. Hierbij kan je denken aan een offerteformulier, reviews en zoekmachineoptimalisatie.
De tijd die jezelf investeert
Als bedrijf heb je een expertise in een bepaald vakgebied. Hierdoor kan het in de meeste gevallen verstandig zijn om jouw website zelf te voorzien van teksten. Deze teksten schrijf je zelf, waardoor je zeker weet dat hierin staat wat jij belangrijk vindt. Toch ontbreekt het ondernemers vaak aan tijd. Wanneer dit het geval is, dan kan je ervoor kiezen om alle teksten, afbeeldingen en andere content te laten invullen door de websitebouwer en de online marketeers. Houd er rekening mee dat dit de kosten zal verhogen.
Wil je voorkomen dat je zelf een website gaat maken die niet de juiste uitstraling heeft? Laat dan eens een professionele website maken door een online marketing bureau. Bij TriplePro Online Marketing uit Groningen hebben wij als sinds 2008 ervaring met het maken van websites. Bij ons krijg je altijd een vrijblijvende offerte voor de eenmalige kosten op basis van bovenstaande factoren. Het is belangrijk om te weten dat het hierbij alleen gaat om een bedrag dat jouw professionele website op korte termijn gaat kosten.
Natuurlijk zijn er ook kosten op de lange termijn verbonden aan een website. Hierbij kan je niet alleen denken aan het onderhoud, maar ook aan eventuele online marketing activiteiten. Zeker wanneer je wil dat jouw website gemakkelijk te vinden is in de zoekresultaten van Google kan het interessant zijn om te investeren in SEO. Daarom zijn jouw tijdsinvestering en betrokkenheid op de lange termijn ontzettend belangrijk. De extra kosten die worden gemaakt wanneer je investeert in online marketing zijn:
Copywriting
Wist je dat interessante blogs en sterke landingspagina's bijdragen aan de online vindbaarheid van jouw website in Google? Om dit voor jouw bedrijf te realiseren, is het verstandig om een copywriting al jouw content te laten schrijven. Deze specialist weet alles van het schrijven en ook hoe je SEO-elementen moet verwerken. Met copywriting ben je dus verzekerd van meer bezoekers op jouw website om hoger te kunnen scoren in Google.
Linkbuilding
Alleen het vergroten van het aantal bezoekers op jouw website is niet voldoende om gevonden te worden in Google. Hiervoor heb je namelijk ook een domeinautoriteit nodig. Dit kan je vergroten door het linkbuilden. Hiermee worden er externe links geplaatst op relevante websites om het aantal links dat verwijzen naar jouw website te verhogen.
Website promotie
Natuurlijk is er ook nog de mogelijkheid om meer naamsbekendheid en bezoekers naar jouw website te trekken door middel van social media, SEA en e-mail.
Zoals al eerder benoemd is oriënteren klanten zich vandaag de dag eerst online voordat zij naar een winkel of bedrijf gaan. Dit is niet zo vreemd aangezien dit ontzettend veel tijd bespaart. In tijden van corona zit immers niemand op een lang winkel bezoek te wachten. Hierdoor is een website als het ware voor veel bedrijven onmisbaar geworden. Toch moet jij je afvragen of een website wel handig is voor jouw bedrijf. De kosten hiervan bestaan immers uit twee delen: de kosten voor het bouwen en de kosten voor het succesvol maken. Wanneer je niet wil investeren in het laatste, dan kan de uitgave voor het bouwen van een website al te veel geld zijn. Of je een website nodig hebt hangt dus geheel af van het soort bedrijf dat je hebt.
Laat TriplePro Online Marketing jouw website maken en geniet van het beste specialisme. Wij zijn al sinds 2008 het gezelligste online marketing bureau van Groningen en staan inmiddels bekend om onze nuchtere en betrokken samenwerking. Bij ons krijg je geen loze beloftes en moeilijke woorden, maar een betrouwbare partner die samen met jou wil groeien. Niet voor niets zijn jouw doelen ook onze doelen. Neem contact met ons op voor de website kosten en wie weet drinken wij binnenkort een verrukkelijke kop koffie of thee!