1

6 conversiekillers die je moet vermijden

Te weinig conversies op je website? Grote kans dat je minimaal 1 van de 6 conversiekillers herkent van je eigen website.

  1. Gebrek aan relevantie

Sluit jouw website aan bij de verwachting van de bezoekers? Is de invulling van de tekst wat ze verwachten? En dekken de afbeeldingen de inhoud van de pagina?

Belangrijk voor een converterende website is de relevantie voor de bezoeker. Dat betekent dat de website aansluit bij de verwachting, vragen en /of problemen van de bezoeker.

  1. 13 in een dozijn

Waarom moet ik met jou zaken doen? Hoe ga jij te werk, wat beloof je mij en in welke opzichten is dat anders dan de concurrenten?

Naast de relevantie van de website is het belangrijk om de USP (Unique Selling Points) te vermelden op de website. Door jouw concurrentievoordeel te benoemen maak jij jezelf direct anders dan de concurrent. Door deze dimensie is prijs ineens een stuk minder belangrijk geworden. Jij hebt iets wat anderen niet hebben. Jij hebt geen 13 in een dozijn bedrijf, maar zorg ervoor dat jouw bezoekers dat ook weten.

  1. Onduidelijkheid

Is de structuur van de website logisch? Kunnen de bezoekers vinden wat ze zoeken? Weten de bezoekers wat jij van hun verwacht?

Soms moet je mensen een handje helpen. Dat geldt al helemaal voor het internet. Bij een klein beetje onduidelijkheid ben je de bezoekers al kwijt op de website. De inrichting, navigatie en call-to-actions zijn belangrijk aspecten om jouw bezoeker te sturen.

  1. Onbetrouwbaar

Kan ik jou vertrouwen? Zo ja, wat maakt jouw website betrouwbaar? Heb jij alle  certificaten, sponsorschappen, reviews en je KVK-nummer online staan?

Angst is een storende factor die bezoekers belemmert een actie te ondernemen. Jij wilt toch ook niets bestellen op een website die je niet vertrouwt? Een betrouwbare indruk is dan ook van groot belang.

  1. Afleiding

Hoe rustig is je salespagina? Zijn hier elementen die schreeuwen om de verkeerde aandacht?

Afleiding zorgt ervoor dat de bezoeker afdwaalt of stopt maar men bezig was. Zo kan het zijn dat ze halverwege het invullen van een formulier ineens op een actie klikken die rechts in beeld staat. De actie spreekt ze toch niet aan en je bent de bezoeker kwijt.

Op de pagina’s die moeten converteren is rust dan ook erg belangrijk. Geen afleiding betekent een hoger rendement, dat bewijzen onze websites telkens weer.

  1. Gebrek aan motivatie

Waarom moet ik het nu doen?

De bezoeker heeft een vraag, wil iets bestellen of heeft bijvoorbeeld een klus. De noodzaak is dus al aanwezig, maar toch helpt het als de bezoeker wordt geprikkeld en gemotiveerd tot het ondernemen van actie. Wie zegt dat ze volgende week weer terugkomen? Daarom is het belangrijk om urgentie te creëren. Dat de bezoekers nu direct actie ondernemen in plaats van morgen. Geef ze een reden om het nu te doen.

Wil jij meer rendement uit je website halen?

Maak nu direct een afspraak voor conversie optimalisatie en haal ook meer uit je website.

Contact met één van onze Pro's?   TP Project bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,4
klanten vertellen
38 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen

Beoordeling door klanten :
8.4/10 - 38 beoordelingen