1

Google update: Panda

De Google Panda update vond plaats in februari 2011. De update was een grote wijziging in de volgorde van zoekresultaten met als doel om kwalitatief slechte websites te weren of lager in de resultaten te plaatsen. Deze update heeft grote gevolgen gehad voor de zoekresultaten die een gebruiker onder ogen kreeg: maar liefst 12% van de zoekresultaten veranderde van positie. Het doel van de Google Panda Update was het opruimen van lage kwaliteit websites uit de zoekresultaten ten gunste van websites met hoge kwaliteit content. Oorspronkelijk had Google de update de Farmers Update gedoopt omdat deze met name gericht was op content farms die grote hoeveelheden lage kwaliteitscontent produceerden. Later is de naam veranderd in Panda Update, naar de naam van de engineer die deze update ontwikkeld heeft.

Omdat webpagina’s en de (subjectieve) waardering van mensen over webpagina’s constant veranderen, wordt de Panda update ongeveer eens per maand opnieuw uitgerold. Tot en met 2015 zijn in totaal 28 Panda-updates uitgevoerd, sommige met meer impact dan anderen. Voor de gebruiker betekenen deze updates dat zoekresultaten regelmatig van positie kunnen veranderen. Voor de webontwikkelaar heeft de introductie van de Panda update vergaande gevolgen omdat een verkeerde technische basis, een onbetrouwbaar ontwerp of dubieuze links er voor kunnen zorgen dat de webpagina (of zelfs de gehele website) als slechte kwaliteit wordt bestempeld.

Jouw doelen worden onze doelen.   TP Doel bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,5
klanten vertellen
43 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen

Beoordeling door klanten :
8.4/10 - 38 beoordelingen


Facebook TriplePro  LinkedIn TriplePro

Algemene voorwaarden | Disclaimer