Stel je voor dat er maandelijks 1000, 2000 of 10.000 bezoekers extra bezoekers naar jouw website gaan. Wat zou dat voor jouw onderneming kunnen betekenen? En wat zou dat met je omzet kunnen doen?
Meer bezoekers op de website is de wens van elke ondernemer die we spreken. Een logisch verhaal. Online verkeer is belangrijk voor jouw online onderneming. Het vergroot je online bereik en brengt tegelijkertijd meer mensen in aanraking met jouw business.
Om meer bezoekers naar jouw website via de zoekmachine te trekken zijn er drie methoden die erg effectief zijn gebleken, namelijk:
In deze blog geven we jou meer informatie over de eerste strategie de kennisbank. Wat is een kennisbank? En waarom zou je het opstellen?
Als het goed is heb je binnen jouw organisatie een hoop vakkennis in huis. Dat is waardevolle informatie. Niet alleen voor intern personeel, maar ook voor potentiële klanten. Het is informatie die jouw (potentiële) klanten graag willen bezitten. Enerzijds omdat ze nieuwsgierig zijn, anderzijds om een betere keus te kunnen maken.
Stel je voor: je bent op zoek naar een nieuwe laptop, maar omdat je geen technische kennis bezit besluit je voordat je naar de winkel gaat research te doen. Bij de eerste laptop die je online ziet kom je al een aantal begrippen tegen die je niet kent. Je besluit te gaan googelen. Wat is een quad core processor? Wat is een ssd? Wat is werkgeheugen? Waarom een dedicated videokaart? Waar kan ik goedkope laptops kopen? Telkens kom je hetzelfde bedrijf tegen die jou kan helpen aan een goed antwoord. Je besluit om op deze website te blijven om alle informatie die je nodig hebt te verkrijgen.
Voor bedrijven zijn deze positieve ervaringen van websitebezoekers zeer waardevol. Het maakt jou als ondernemer de autoriteit en jij hebt het vertrouwen.
Mensen typen steeds meer vragen in bij Google waardoor Google jouw vragen steeds beter kan beantwoorden. Door intrede van Google Rankbrain kan de zoekmachine steeds beter onderscheid maken in de verschillende websites, waardoor jij een beter antwoord krijgt op jouw vraag. Voor het beste antwoord is er zelfs ruimte gemaakt voor een opvallende plaats boven alle zoekresultaten. Dit worden featured snippets genoemd. Door middel van deze snippet zie je direct al een voorbeeld van een kennisbank artikel van TriplePro Online Marketing en misschien zelfs al het antwoord op jouw vraag.
Wij van Triplepro hebben een online marketing kennisbank opgesteld om onze kennis te delen met ondernemers. Specialisten hebben vaak de neiging om veel vakjargon te gebruiken. Wat voor ons logisch lijkt zegt jou misschien helemaal niets. In onze kennisbank zorgen we voor een stukje opheldering over onderwerpen binnen de online marketing. Ze krijgen websitebezoeker en ondernemers steeds meer kennis van online marketing.
Naast het nut voor de bestaande klanten is de kennisbank ook een goed middel om nieuw publiek aan te trekken. In ons geval is de kennisbank goed voor 65% van al het organische verkeer naar de website. Dat betekent honderden bezoekers per maand. Dit zijn allemaal mensen die op zoek zijn naar informatie en steeds met TriplePro Online Marketing in aanraking komen. Zo eenvoudig kun jij ook meer bezoekers gaan binnenhalen.
Veel ondernemers zijn bang dat wanneer ze al hun kennis gaan uitschrijven mensen vervolgens zelf dingen kunnen gaan doen of zelf kunnen gaan maken. Als je precies vertelt wat het is en hoe het werkt, waarom zouden ze dan alsnog bij jou uitkomen?
Wees niet bang. Het is jouw expertise en dat is niet voor niets. Jouw bezoekers en lezers zullen aanvullende informatie nodig hebben, het niet zo goed kunnen als jij of simpelweg de tijd er niet voor hebben. De kans is groot dat ze jouw als expert zien waar ze bij terecht kunnen met een probleem. En dat is wat je uiteindelijk wil.
Wil jij de expert zijn? Dan moet je die status gaan verdienen. Niemand weet welke kennis jij bezit als je het niet deelt.
Praat jij wel eens tegen je mobiele telefoon? "Siri, wat is de hoogste berg van Europa?".
Steeds vaker wordt via spraak een commando gegeven of een vraag gesteld aan de mobiele telefoon. De laatste jaren hebben de ontwikkelaars hard gewerkt aan de verbetering van deze software. En met resultaat. De digitale assistent weet steeds beter antwoord te geven op vragen of jouw commando uit voeren zonder dat je het scherm aanraakt.
In Google is het naast het typen van de zoekwoorden ook mogelijk om met spraak te zoeken. De spraakopdrachten zijn ideaal als je niet precies weet hoe je bepaalde zoekwoorden schrijft of spelt en het gaat een stuk sneller als je een lange zoekopdracht wil geven.
Wil je meer bezoekers? De bezoekers beter helpen? En de expert zijn in jouw branche? Begin dan vandaag met het opstellen van een online kennisbank. Als SEO-expert weet ik uit ervaring dat dit je meer verkeer en inbound leads gaan opleveren.
Stel jezelf de volgende vragen:
Wat? Waar? Hoe? Welke? Waarom? Probeer de antwoorden te koppelen aan je diensten/services/producten.
Een voorbeeld van waar vragen:
Een voorbeeld van hoe vragen:
Een voorbeeld van welke vragen:
Een voorbeeld van waarom vragen:
Mensen zijn op zoek naar een verklaring of willen met argumenten worden overtuigd. De waarom vragen kun je alleen met argumentatie goed behandelen. Dit zijn dus de ideale vragen voor een blog, omdat het je de ruimte geeft uitleg te geven.