klantenvertellentpom 9,1 hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster 140 REVIEWS
Ontvang nu je gratis groeiscan!
  • Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google & Facebook partner
  • Fonk 150 best agencies 2022
  • Partner in groei, samen succesvoller

STARTEN MET EEN WEBSHOP

17 augustus 2017

Drie reden waarom starten met een webshop een goed idee is.

#1. Juist de combinatie met een fysieke winkel is sterk

Met de intrede van de webshops zijn in het begin vooral webwinkels groot geworden, maar steeds meer fysieke winkels gaan ook over tot een webshop. Waarom? Wil jij de klant centraal stellen, dan ontkom jij niet aan een online beleving voor de klant. De klant is koning is een lang gehoorde uitspraak onder ondernemers. Iedere ondernemer heeft de wens om de klant centraal te stellen en om hem thuis te laten voelen bij de organisatie. Want een tevreden en blije klant goed is voor je organisatie. En natuurlijk is de kans is groter dat een blije klant nog eens bij je terug komt.  

De customer journey is met de webshops en het internet veranderd. Zelfs als je goede mond-tot-mond reclame hebt, zullen nieuwe potentiële klanten alsnog online een eerste indruk krijgen van je bedrijf. De aanbevelingen die jij krijgt van familie of vrienden, wil je eerst verifiëren door op het internet de organisatie of de producten op te zoeken. Sta jij er niet, dan staat een concurrent er wel. 

#2. Het online winkelend publiek is in 10 jaar tijd verdubbeld

Vroeger struinde je de winkels af op zoek naar het product dat je wilde hebben. In je hoofd had je een aantal winkels waarvan je dacht dat zij het zouden kunnen hebben. Daar ging je dan, op de fiets naar de stad en van winkel tot winkel.

Tegenwoordig ben je beter geïnformeerd als je gaat winkelen. Vaak weet je al welke winkels welke producten hebben. Je hebt online namelijk al enige research gedaan. De kans is groot dat tijdens het googelen een aantal webshops voorbij hebt zien komen.

Dit dwingt je tot een nieuwe keuze. Wil je tijd en moeite steken in een winkelervaring of wil je gemakkelijk een product online bestellen? Voor iedereen is dit anders en verschilt het per dag.

In 10 jaar tijd is het aantal online winkelend publiek verdubbeld. Steeds meer mensen ervaren het gemak van online bestellen en steeds minder mensen nemen de moeite om langs de winkels te gaan. Online verkoop blijft maar stijgen, heb je enig idee hoe groot de markt is die je op dit moment niet kan bedienen? Die naar concurrenten gaan?

Uit onderzoek blijkt dat er in 2012 in Nederland voor 4,6 miljard euro online is besteld, in 2016 voor 6,6 miljard online is besteld en dat de prognose voor 2017 ligt boven de 7 miljard. Online verkoop blijft maar stijgen, wil jij hier een aandeel van?

#3. Gebruiksvriendelijk etaleren van je producten

Een webshop waar je niet kan betalen, is dat mogelijk? Retail ondernemers zijn vaak gezelligheidsmensen. Ze houden van mensen in de winkel en het geven van goed advies. Het maakt de dag een stuk leuker als de winkel goed gevuld is. Hoe gaat dit eruit zien met een webshop? Komen ze nog wel in de winkel?

Met een webshop zonder betaalfunctie etaleer je de producten in een online showroom, een verlengstuk van je fysieke showroom. Je biedt de bezoeker de mogelijkheid om online inzage te krijgen in jouw assortiment. Door middel van goede filters en specificaties kunnen ze precies vinden wat ze zoeken, zonder langs alle producten te gaan. Zodat ze precies weten wat jij hebt en waarvoor ze naar jouw winkel moeten komen.

Webshop software is gericht op het etaleren van producten en de gebruiksvriendelijkheid. Dat maakt een webshop een beter middel dan een website, wat je als bezoeker toch een compleet ander gevoel geeft. En ben je over een tijd wel klaar voor online verkoop, dan is de webshop al gebouwd en hoeft er alleen nog een betaalfunctie aan worden gekoppeld, wat een kleine aanpassing betreft. Klaar voor nu en voor de toekomst.

Gratis offerte & groeiscan

Wil jij meer omzet,
naamsbekendheid en klanten?

 

Gratis groeiscan

 

contact