Wat zijn goede keywords?

Short tail keyword vs long tail keyword

Keywords zijn zoekwoorden die je invult in de zoekmachine. Keywords of zoekwoorden zijn heel belangrijk voor jouw website, omdat je door middel van deze woorden gevonden wordt door je doelgroep op het internet. Je moet er dus achter komen op welke woorden je doelgroep zoekt en deze woorden strategisch in je website verwerken, zodat de bezoekers op jouw website belanden. We onderscheiden twee soorten keywords: short tail keywords en long tail keywords.

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

Short tail keywords werken niet meer

Een short tail keyword is één zoekwoord of een kleine combinatie van zoekwoorden. Stel je handelt in auto-onderdelen en je klant gaat Googelen naar auto’s. Wanneer hij zoekt naar ‘Auto’ in Google krijgt hij meer dan 2 miljard webpagina’s te zien, dat is wel heel veel concurrentie voor de eerste plek.

Wat zijn keywords

Je doelgroep bereik je met long tail keywords

Om beter gevonden te worden is het handig om gebruik te maken van zogeheten long tail keywords. Een long tail keyword bestaat uit drie of meer zoekwoorden. Stel je handelt alleen in klassieke BMW onderdelen. Klanten zullen specifiek zoeken naar het type auto en gaan dus zoeken op bijvoorbeeld ‘BMW E10 onderdelen’. Wanneer we dit long tail keyword opzoeken in Google zien we in plaats van de 2 miljard webpagina’s nog maar 114 duizend webpagina’s. Dit is al een stuk minder concurrentie én je wordt gevonden door de mensen die ook daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Wat zijn keywords

Hoe kom ik achter de juiste keywords?

Welke keywords moet je kiezen om gevonden te worden door je doelgroep? Ten eerste moet je goed weten wie je doelgroep is, wat houdt hen bezig? Wat vinden ze belangrijk? Wanneer je dit voor jezelf helder hebt, kan je beter begrijpen hoe je doelgroep zoekt.

Daarnaast moet je zo specifiek mogelijk zijn. Je verkoopt geen BMW onderdelen, je verkoopt klassieke BMW onderdelen. En niet alle klassieke BMW ’s, maar een bepaald type. Bijvoorbeeld van een BMW E3 of E10. Combineer meerdere keywords met elkaar, zoals het voorbeeld hierboven van BMW E10 onderdelen.

Verder kan je nog gebruik maken van hulpprogramma’s zoals de zoekwoordplanner, om te kijken hoe vaak er op bepaalde zoekwoorden gezocht wordt. Zo kan je met dit programma goed testen op long tail keywords.

Zorg voor een strategische aanpak

Wanneer je de juiste keywords hebt gevonden, wordt het tijd om ze strategisch in je website te verwerken. Weet je niet precies welke zoekwoorden voor jouw bedrijf het beste werken? Of hoe je dit moet verwerken? Neem dan contact met ons op en vraag naar één van onze specialisten. Natuurlijk kun je hieronder ook een gratis adviesgesprek aanvragen.

TriplePro & Google Partner, DDMA, Privacy Waarborg

 

Online marketing

Internet marketing kennisbank

Online marketing blog

 

line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: TriplePro Online MarketingYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Direct MarketingLinkedin: Direct Marketing

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: Studenten bijbaanLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58, 
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: Content MarketingLinkedin: Content MarketingInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

bel  Bel: 050 305 00 23
WhatsApp Support 
App: 06 42 46 63 78

 


TriplePro Online Marketing
 
Ik sta voor je klaar.
Met mijn kennis help ik je graag verder.
Ja, help mij verder op internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro