

| Klant | Orthovitality |
| Dienst(en) | Google Ads |
Groeien met 249% binnen 3 maanden!
Een goede basis is het halve werk! Bij het overnemen van het account van Orthovitality kwamen we er al gauw achter dat de feed van de producten rommelig was en hierdoor ook de categorisering van de producten lastig verliep.
“Een productfeed is een lijst met producten die je wilt verkopen, inclusief informatie zoals de naam, beschrijving, prijs, afbeeldingen en categorieën. Deze feed wordt gebruikt om je producten te laten zien aan potentiële klanten via shopping advertenties, zoals Google Shopping, Bol.com of Amazon”
Hierdoor hebben we tijd besteed aan het optimaliseren van de feed. Het is van belang om duidelijk titels, beschrijvingen, EAN-codes en categorieën mee te geven aan de producten in je feed. Hierdoor geef je Google de juiste handvaten om de producten bij het juiste zoekresultaat te tonen en creëer je daarnaast een logische campagne-indeling.




De supplementen die Orthovitality aanbiedt waren lastig te koppelen aan specifieke gezondheidsdoelen. Een supplement kan immers meerdere functies hebben. Hierdoor kwamen de producten in meerdere categorieën terecht en ontstond er interne concurrentie binnen het Google Ads account.
Hiernaast was de productfeed nog niet volledig ingevuld. Hierdoor werden we niet bij de juiste zoekwoorden vertoond en niet op de gewenste rang geplaatst.
Tip! Bekijk hieronder onze best practices voor het verbeteren van je productfeed

Samen met de klant zijn we aan de slag gegaan om de juiste categorisering te bepalen. Door de input van de klant te combineren met onze kennis hebben we de campagne zo goed mogelijk ingedeeld. Door deze aanpak hebben we de eerste fouten gelijk kunnen tackelen.
Daarbij hebben we goed gekeken naar de huidige feed en deze zo volledig mogelijk ingevuld met de informatie die we tot onze beschikking hadden. Dit heeft geresulteerd in een schone en uitgebreide feed. Hiervoor hebben we de tool Channable gebruikt.
Daarnaast hebben een analyse gemaakt van hardlopende producten om deze meer naar voren te laten komen.
Dankzij een goede start hebben we al snel grote stappen gemaakt. Binnen een maand tijd hebben we de ROAS verbeterd met wel 197%! De kosten zijn hierbij maar 21% gedaald en de bestellingen zijn gestegen met 127%. In Q3 van 2022 hebben we een omzetgroei behaald van maar liefst 249%.

















