• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller
Orthovitality case
 
Nieuwsgierig? Scroll verder! 

Groeien met 249% binnen 3 maanden.

portret hedser martijnscholtens websize preview
Geschreven door: Hedser de Boer
 Leestijd: 6 min.
KlantOrthovitality
Dienst(en) Google Ads

Case Orthovitality & TriplePro Online Marketing

Groeien met 249% binnen 3 maanden!

Een goede basis is het halve werk! Bij het overnemen van het account van Orthovitality kwamen we er al gauw achter dat de feed van de producten rommelig was en hierdoor ook de categorisering van de producten lastig verliep.

“Een productfeed is een lijst met producten die je wilt verkopen, inclusief informatie zoals de naam, beschrijving, prijs, afbeeldingen en categorieën. Deze feed wordt gebruikt om je producten te laten zien aan potentiële klanten via shopping advertenties, zoals Google Shopping, Bol.com of Amazon”

Hierdoor hebben we tijd besteed aan het optimaliseren van de feed. Het is van belang om duidelijk titels, beschrijvingen, EAN-codes en categorieën mee te geven aan de producten in je feed. Hierdoor geef je Google de juiste handvaten om de producten bij het juiste zoekresultaat te tonen en creëer je daarnaast een logische campagne-indeling.

Case Orthovitality
sales
+197%
ROAS
quote
-21%
Kosten
sales
+127% en +249%
Bestellingen en omzetgroei

 

samen succesvoller  • 

 

Probleemstelling

De supplementen die Orthovitality aanbiedt waren lastig te koppelen aan specifieke gezondheidsdoelen. Een supplement kan immers meerdere functies hebben. Hierdoor kwamen de producten in meerdere categorieën terecht en ontstond er interne concurrentie binnen het Google Ads account.

Hiernaast was de productfeed nog niet volledig ingevuld. Hierdoor werden we niet bij de juiste zoekwoorden vertoond en niet op de gewenste rang geplaatst.

Tip! Bekijk hieronder onze best practices voor het verbeteren van je productfeed

  1. Gebruik relevante en unieke producttitels en beschrijvingen. Dit helpt om je producten beter te laten matchen met de zoekopdrachten van gebruikers, en kan ervoor zorgen dat je producten hoger worden weergegeven in de zoekresultaten. Zorg ervoor dat je de belangrijkste kenmerken van je producten vermeldt, en probeer uniek te zijn ten opzichte van je concurrenten.
  2. Gebruik hoge kwaliteit afbeeldingen van je producten. Gebruikers zijn vaak visueel ingesteld en afbeeldingen helpen om je producten beter te presenteren en te onderscheiden van de concurrentie. Zorg ervoor dat de kwaliteit van je afbeeldingen goed zijn en fotografeer je producten daarnaast vanuit verschillende hoeken en in verschillende omgevingen.
  3. Gebruik de juiste categorieën voor je producten. Dit helpt om je producten beter te laten matchen met de zoekopdrachten van gebruikers, en zorgt ervoor dat je producten in de juiste context worden weergegeven. Zorg ervoor dat je de categorieën gebruikt die worden aangeboden door de advertentieplatforms, en probeer zo specifiek mogelijk te zijn.
  4. Zorg ervoor dat je productprijzen up-to-date zijn. Dit is vooral belangrijk als je producten met een beperkte voorraad hebt, of als je regelmatig aanbiedingen hebt. Als je productprijzen niet up-to-date zijn kunnen deze producten afgewezen worden.
  5. Gebruik extra velden om je producten te verfijnen. Sommige advertentieplatforms bieden extra velden waarmee je je producten nog beter kunt beschrijven, zoals kleur, maat, geslacht, merk en materiaal. Met deze informatie is de kans groter dat je producten goed gevonden worden.
Case Orthovitality

Aanpak

Samen met de klant zijn we aan de slag gegaan om de juiste categorisering te bepalen. Door de input van de klant te combineren met onze kennis hebben we de campagne zo goed mogelijk ingedeeld. Door deze aanpak hebben we de eerste fouten gelijk kunnen tackelen.

Daarbij hebben we goed gekeken naar de huidige feed en deze zo volledig mogelijk ingevuld met de informatie die we tot onze beschikking hadden. Dit heeft geresulteerd in een schone en uitgebreide feed. Hiervoor hebben we de tool Channable gebruikt.

Daarnaast hebben een analyse gemaakt van hardlopende producten om deze meer naar voren te laten komen.

Het resultaat

Dankzij een goede start hebben we al snel grote stappen gemaakt. Binnen een maand tijd hebben we de ROAS verbeterd met wel 197%! De kosten zijn hierbij maar 21% gedaald en de bestellingen zijn gestegen met 127%. In Q3 van 2022 hebben we een omzetgroei behaald van maar liefst 249%.

Bekijk onze andere cases

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!