Contact opnemen?
 9.1 / 10 - 125 Beoordelingen

Gratis adviesgesprek

 

Case Orthovitality & TriplePro Online Marketing
 

Groeien met 249% binnen 3 maanden!

Een goede basis is het halve werk! Bij het overnemen van het account van Orthovitality kwamen we er al gauw achter dat de feed van de producten rommelig was en hierdoor ook de categorisering van de producten lastig verliep.

“Een productfeed is een lijst met producten die je wilt verkopen, inclusief informatie zoals de naam, beschrijving, prijs, afbeeldingen en categorieën. Deze feed wordt gebruikt om je producten te laten zien aan potentiële klanten via shopping advertenties, zoals Google Shopping, Bol.com of Amazon”

Hierdoor hebben we tijd besteed aan het optimaliseren van de feed. Het is van belang om duidelijk titels, beschrijvingen, EAN-codes en categorieën mee te geven aan de producten in je feed. Hierdoor geef je Google de juiste handvaten om de producten bij het juiste zoekresultaat te tonen en creëer je daarnaast een logische campagne-indeling.

+197%

ROAS

-21%

Kosten

+127%

Bestellingen

+249%

Omzetgroei

Gratis groeiscan ontvangen?

 

 

Probleemstelling

De supplementen die Orthovitality aanbiedt waren lastig te koppelen aan specifieke gezondheidsdoelen. Een supplement kan immers meerdere functies hebben. Hierdoor kwamen de producten in meerdere categorieën terecht en ontstond er interne concurrentie binnen het Google Ads account.

Hiernaast was de productfeed nog niet volledig ingevuld. Hierdoor werden we niet bij de juiste zoekwoorden vertoond en niet op de gewenste rang geplaatst.

Tip! Bekijk hieronder onze best practices voor het verbeteren van je productfeed:

 

 

1 

Gebruik relevante en unieke producttitels en beschrijvingen. Dit helpt om je producten beter te laten matchen met de zoekopdrachten van gebruikers, en kan ervoor zorgen dat je producten hoger worden weergegeven in de zoekresultaten. Zorg ervoor dat je de belangrijkste kenmerken van je producten vermeldt, en probeer uniek te zijn ten opzichte van je concurrenten.

2 

Gebruik hoge kwaliteit afbeeldingen van je producten. Gebruikers zijn vaak visueel ingesteld en afbeeldingen helpen om je producten beter te presenteren en te onderscheiden van de concurrentie. Zorg ervoor dat de kwaliteit van je afbeeldingen goed zijn en fotografeer je producten daarnaast vanuit verschillende hoeken en in verschillende omgevingen.

3 

Gebruik de juiste categorieën voor je producten. Dit helpt om je producten beter te laten matchen met de zoekopdrachten van gebruikers, en zorgt ervoor dat je producten in de juiste context worden weergegeven. Zorg ervoor dat je de categorieën gebruikt die worden aangeboden door de advertentieplatforms, en probeer zo specifiek mogelijk te zijn.

4 

Zorg ervoor dat je productprijzen up-to-date zijn. Dit is vooral belangrijk als je producten met een beperkte voorraad hebt, of als je regelmatig aanbiedingen hebt. Als je productprijzen niet up-to-date zijn kunnen deze producten afgewezen worden.

5 

Gebruik extra velden om je producten te verfijnen. Sommige advertentieplatforms bieden extra velden waarmee je je producten nog beter kunt beschrijven, zoals kleur, maat, geslacht, merk en materiaal. Met deze informatie is de kans groter dat je producten goed gevonden worden.

 

 

Aanpak

Samen met de klant zijn we aan de slag gegaan om de juiste categorisering te bepalen. Door de input van de klant te combineren met onze kennis hebben we de campagne zo goed mogelijk ingedeeld. Door deze aanpak hebben we de eerste fouten gelijk kunnen tackelen.

Daarbij hebben we goed gekeken naar de huidige feed en deze zo volledig mogelijk ingevuld met de informatie die we tot onze beschikking hadden. Dit heeft geresulteerd in een schone en uitgebreide feed. Hiervoor hebben we de tool Channable gebruikt.

Daarnaast hebben een analyse gemaakt van hardlopende producten om deze meer naar voren te laten komen.

 

 

Het resultaat

Dankzij een goede start hebben we al snel grote stappen gemaakt. Binnen een maand tijd hebben we de ROAS verbeterd met wel 197%! De kosten zijn hierbij maar 21% gedaald en de bestellingen zijn gestegen met 127%. In Q3 van 2022 hebben we een omzetgroei behaald van maar liefst 249%.

 

 

 

Google Ads uitbesteden?

Door onze jarenlange ervaring, grote kennis van zaken en toegang tot allerlei professionele tools zijn wij jouw perfecte partner op het gebied van SEA.  

Vul het formulier hiernaast in en wij maken graag een plan voor jou op maat. Onze specialisten kunnen niet wachten om voor jou aan de slag te gaan! 

Laat ons jouw SEA-campagne onder handen nemen 

Mogen wij jou helpen met effectieve Ads campagnes?

  • Een gratis SEA rapport met een analyse van de huidige stand van zaken
  • Een gratis rapport met kansen
  • Een gratis en datagedreven advies op maat

 

Wil jij meer omzet, naamsbekendheid en klanten?   Gratis groeiscan ontvangen