1

Website optimaliseren (Onpage optimalisatie)

De website optimaliseren betekent ‘verbeteren’. Je kunt de website voor de zoekmachine optimaliseren (SEO) en voor de bezoeker optimaliseren (CRO). De verbeteringen kunnen tekstueel, visueel en psychologisch zijn.

Google als zoekmachine

Om ervoor te zorgen dat Google altijd relevante resultaten toont maakt deze zoekmachine gebruik van een bepaald algoritme met 200 Google rankingsfactoren. In een split second worden alle website geordend qua beste suggestie voor de ingevoerde zoekterm. Om in aanmerking te komen voor de beste posities worden website SEO geoptimaliseerd. Eigenlijk zorgen wij dat jouw website beter voldoet aan de eisen van Google en je bezoekers.

De juiste bezoekers omzetten naar klanten

Doordat jouw website in Google bovenaan staat komen bezoekers op jouw website die exact zoeken naar wat jij aanbiedt. Of dat nou een dienst of een fysiek product is, relevant verkeer zorgt voor rendement. Als de bezoeker eenmaal op jouw pagina is beland, komt het aan op de CRO van jouw website, oftewel: conversieoptimalisatie

Hierbij draait het om gebruikersgemak, verleiding, overzicht en een prettige ervaring. Dit moet allemaal naadloos op elkaar aansluiten zodat de bezoeker geen weerstand ervaart om een waardevolle handeling uit te voeren op jouw website. Zoals het invullen van een contactformulier of het aanvragen van een vrijblijvende offerte.  

Conclusie: Optimalisatie kent twee kanten. Op de eerste plaats maakt de bezoeker kennis met jouw website uit de bovenste zoekresultaten in Google. Op de tweede plaats zorgt optimalisatie ervoor dat iedere bezoeker op jouw website vindt wat hij zoekt.

Laat je website verbeteren door de experts

Contact met één van onze Pro's?   TP Project bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,4
klanten vertellen
38 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen

Beoordeling door klanten :
8.4/10 - 38 beoordelingen