1

Conversie optimalisatie voor meer rendement

Levert je website of webshop op dit moment te weinig op? Heb je wel online bezoekers, maar geen online klanten? Dan is het tijd om de website op het gebied van conversie optimalisatie te laten onderzoeken door een specialist. TriplePro is de conversie optimalisatie bureau in Groningen.

De kans is groot dat je op dit moment omzet laat liggen. Soms hebben de kleinste aanpassingen enorme invloed op het aantal conversies dat je kunt krijgen. Aanpassingen in de bewoording van een titel zitten, de kleur van een conversie button, begeleidende tekst rondom een conversie of de algemene indruk/rust van een pagina kunnen conversie verhogend zijn. Dit alles wordt conversie optimalisatie genoemd. Het doel: meer omzet/rendement uit je potentiële klanten halen.

CRO rapport ontvangen

 

 

Van bezoekers

=

naar

Omzet

 

Van zichtbaarheid naar succes

Online zichtbaarheid is belangrijk om bezoekers naar je website te trekken. Maar zodra ze eenmaal op de website zijn beland komen de bezoekers in de volgende fase binnen de customer journey. Is het interessanter om meer verkeer te trekken of meer aan conversie optimalisatie te doen? Dit hangt af van je huidige conversiepercentage. Ligt jouw conversiepercentage onder de 1%? Dan is het zinvol om eerst hier meer aandacht aan te besteden. Als je later meer verkeer gaat trekken, dan weet je bijna zeker dat je ook meer conversies gaat krijgen.  Om de bezoeker online te beïnvloeden zijn de volgende aspecten cruciaal op een website:

  • Relevantie
  • Concurrentievoordeel
  • Logische navigatie
  • Betrouwbaarheid
  • Rust
  • Urgentie

Analyse: Heatmaps

Heatmaps zijn interessant voor voor conversie optimalisatie omdat ze het gedrag van de bezoekers op een pagina analyseren. De heatmap maakt inzichtelijk welke content wel en bijna niet bekeken wordt.

Waar klikken de bezoekers, hoe scrollen ze door de website en welke content wordt veel getoond? Met heatmaps krijgen wij antwoorden op deze vragen.

Heatmaps maken inzichtelijk of er een verschil is tussen de verwachting en het resultaat van een pagina.

 

Analyse: A/B testen software

Om de conversie optimalisatie verbeterpunten door te voeren is het goed om deze eerst te testen op de bezoekers. Dit doe je met A/B testen software zoals Google Optimize.

Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat 50% van de bezoekers naar Versie A wordt geleidt en 50% naar versie B. In de rapporten krijg je inzicht in of de nieuwe versie met conversie optimalisatie een verbetering is of misschien wel slechter draait dan de originele versie.

Met A/B testen kun je CRO meetbaar maken en de website altijd verder verbeteren.

Wil jij meer rendement behalen uit je bezoekers

Laat jouw huidige website gratis en vrijblijvend controleren en ontvang een conversie optimalisatie rapport. Misschien valt er wel veel meer conversie uit je bestaande bezoekers te halen? Wij denken van wel. Daag ons uit.

 

 

Conversie verhogen?

Laat hieronder je url achter. Onze conversie specialist kijkt naar jouw conversiekillers en optimalisatiekansen. Mogen wij meer omzet uit je webshop/website voor je halen?

 

Contact met één van onze Pro's?   TP Project bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,4
klanten vertellen
38 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen

Beoordeling door klanten :
8.4/10 - 38 beoordelingen