1

Conversie optimalisatie voor meer rendement

Levert je website of webshop op dit moment te weinig op? Heb je wel online bezoekers, maar geen online klanten? Dan is het tijd om de website op het gebied van conversie optimalisatie te laten onderzoeken.

De kans is groot dat je op dit moment omzet laat liggen. Is je website niet rendabel? Wij van TriplePro houden van een uitdaging. Soms hebben de kleinste aanpassingen enorme invloed op het aantal conversies dat wordt behaald. Aanpassingen in de bewoording van een titel zitten, de kleur van een conversie button, begeleidende tekst rondom een conversie of de algemene indruk/rust van een pagina kunnen conversie verhogend zijn.

MEer rendement

 

 

Van bezoekers

=

naar

Omzet

 

Analyse: Heatmaps

Heatmaps zijn interessant om het gedrag van de bezoekers op een pagina te analyseren. De heatmap maakt inzichtelijk welke content wel en amper bekeken wordt.

Waar klikken de bezoekers, hoe scrollen ze door de website en tot welke content wordt wel bekeken en welke content wordt bijna niet bekeken? Met heatmaps krijgen wij antwoorden op deze vragen.

Heatmaps maken inzichtelijk of er een verschil is tussen de verwachting en het resultaat van een pagina.

 

Analyse: A/B testen software

Om de wijzigingen door te voeren is het goed om deze eerst te testen op de bezoekers. Dit doe je met A/B software zoals Google Optimize.

Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat 50% van de bezoekers naar Versie A wordt geleidt en 50% naar versie B. In de rapporten krijg je inzicht in of de nieuwe versie een verbetering is of misschien wel slechter draait dan de originele versie.

Met A/B testen kun je conversie optimalisatie meetbaar maken en de website altijd verder verbeteren.

Van zichtbaarheid naar succes

Online zichtbaarheid is belangrijk om bezoekers naar je website te trekken. Maar zodra ze eenmaal op de website zijn beland komen de bezoekers in de volgende fase binnen de customer journey. Om de bezoeker online te beïnvloeden zijn de volgende aspecten cruciaal op een website:

  • Relevantie
  • Concurrentievoordeel
  • Logische navigatie
  • Betrouwbaarheid
  • Rust
  • Urgentie

Wil jij meer rendement behalen uit je bezoekers

Laat jouw huidige website gratis en vrijblijvend controleren op CRO. Misschien valt er wel veel meer uit je bestaande bezoekers te halen? Kom erachter of wij (meer) rendement kunnen halen uit je online marketing.

 

 

Interesse in conversie optimalisatie

Laat hieronder je url achter. Onze conversie specialist kijkt naar jouw conversiekillers en optimalisatiekansen. Haal meer uit je website/webshop.

 

Contact met één van onze Pro's?   TP Project bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,4
klanten vertellen
38 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen

Beoordeling door klanten :
8.4/10 - 38 beoordelingen