Conversie optimalisatie voor meer rendement

Levert je website of webshop op dit moment te weinig op? Heb je wel online bezoekers, maar geen online klanten? Dan is het tijd om de website op het gebied van conversie optimalisatie te laten onderzoeken. De kans is groot dat je op dit moment omzet laat liggen. Is je website niet rendabel? Wij van TriplePro houden van een uitdaging.

Kom erachter waar jouw website beter door kan scoren

Haal meer uit je website door conversie optimalisatie

Online zichtbaarheid is belangrijk om bezoekers naar je website te trekken. Vindbaarheid van de website of het gebruiken van promotiekanalen zijn hierin essentieel. Maar zodra ze eenmaal op de website zijn beland komen de bezoekers in de volgende fase binnen de customer journey. Ze gaan jouw website op waarde schatten.

Een goede online marketeer weet precies welke pagina welke informatie nodig heeft om de bezoeker precies op het juiste moment de juiste content te laten zien. Hoe beter wij jouw doelgroep kennen hoe beter wij de communicatie hierop kunnen aanpassen. Daarnaast zijn data analyse en gebruikers analyse belangrijke informatiebronnen om deze fase te meten.

Om de bezoeker online te beïnvloeden zijn de volgende aspecten cruciaal op een website: relevantie, concurrentievoordeel, logische navigatie, betrouwbaarheid, rust en urgentie.

Hoe maak je de vertaalslag van jouw bedrijf naar jouw doelgroep? En hoe zorg je ervoor dat je met beeld en tekst de bezoeker weet te verleiden?

Soms hebben de kleinste aanpassingen enorme invloed op het aantal conversies dat wordt behaald. Aanpassingen in de bewoording van een titel zitten, de kleur van een conversie button, begeleidende tekst rondom een conversie of de algemene indruk/rust van een pagina kunnen conversie verhogend zijn.

Analyse: Heatmaps

Heatmaps zijn interessant om het gedrag van de bezoekers op een pagina te analyseren. Waar klikken de bezoekers, hoe scrollen ze door de website en tot welke content wordt wel bekeken en welke content wordt bijna niet bekeken. Dit maakt inzichtelijk of er een verschil is tussen de verwachting en het resultaat van een pagina.

Analyse: A/B testen software

Om de wijzigingen door te voeren is het goed om deze eerst te testen op de bezoekers. Dit doe je met A/B software zoals Google Optimize. Binnen deze gratis tool van Google kun je van een pagina een alternatieve versie maken. Hier kun je de teksten aanpassen, de kleuren aanpassen, elementen verwijderen en elementen verschuiven. Na het maken van de alternatieve pagina maak je een regel hoe en hoe vaak de pagina wordt getoond.

Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat 50% van de bezoekers naar Versie A wordt geleidt en 50% naar versie B. In de rapporten krijg je daarna inzichten of de nieuwe versie een verbetering is of misschien wel slechter draait dan de originele versie.

Met A/B testen kun je conversie optimalisatie meetbaar maken en de website altijd verder verbeteren.

6 conversiekillers die je moet vermijden

  1. Gebrek aan relevantie

Sluit jouw website aan bij de verwachting van de bezoekers? Is de invulling van de tekst wat ze verwachten? En dekken de afbeeldingen de inhoud van de pagina?

Belangrijk voor een converterende website is de relevantie voor de bezoeker. Dat betekent dat de website aansluit bij de verwachting, vragen en /of problemen van de bezoeker.

  1. 13 in een dozijn

Waarom moet ik met jou zaken doen? Hoe ga jij te werk, wat beloof je mij en in welke opzichten is dat anders dan de concurrenten?

Naast de relevantie van de website is het belangrijk om de USP (Unique Selling Points) te vermelden op de website. Door jouw concurrentievoordeel te benoemen maak jij jezelf direct anders dan de concurrent. Door deze dimensie is prijs ineens een stuk minder belangrijk geworden. Jij hebt iets wat anderen niet hebben. Jij hebt geen 13 in een dozijn bedrijf, maar zorg ervoor dat jouw bezoekers dat ook weten.

  1. Onduidelijkheid

Is de structuur van de website logisch? Kunnen de bezoekers vinden wat ze zoeken? Weten de bezoekers wat jij van hun verwacht?

Soms moet je mensen een handje helpen. Dat geldt al helemaal voor het internet. Bij een klein beetje onduidelijkheid ben je de bezoekers al kwijt op de website. De inrichting, navigatie en call-to-actions zijn belangrijk aspecten om jouw bezoeker te sturen.

  1. Onbetrouwbaar

Kan ik jou vertrouwen? Zo ja, wat maakt jouw website betrouwbaar? Heb jij alle  certificaten, sponsorschappen, reviews en je KVK-nummer online staan?

Angst is een storende factor die bezoekers belemmert een actie te ondernemen. Jij wilt toch ook niets bestellen op een website die je niet vertrouwt? Een betrouwbare indruk is dan ook van groot belang.

  1. Afleiding

Hoe rustig is je salespagina? Zijn hier elementen die schreeuwen om de verkeerde aandacht?

Afleiding zorgt ervoor dat de bezoeker afdwaalt of stopt maar men bezig was. Zo kan het zijn dat ze halverwege het invullen van een formulier ineens op een actie klikken die rechts in beeld staat. De actie spreekt ze toch niet aan en je bent de bezoeker kwijt.

Op de pagina’s die moeten converteren is rust dan ook erg belangrijk. Geen afleiding betekent een hoger rendement, dat bewijzen onze websites telkens weer.

  1. Gebrek aan motivatie

Waarom moet ik het nu doen?

De bezoeker heeft een vraag, wil iets bestellen of heeft bijvoorbeeld een klus. De noodzaak is dus al aanwezig, maar toch helpt het als de bezoeker wordt geprikkeld en gemotiveerd tot het ondernemen van actie. Wie zegt dat ze volgende week weer terugkomen? Daarom is het belangrijk om urgentie te creëren. Dat de bezoekers nu direct actie ondernemen in plaats van morgen. Geef ze een reden om het nu te doen.

Wil jij meer rendement uit je website halen?

Maak nu direct een afspraak voor conversie optimalisatie en haal ook meer uit je website.

Afspraak maken

 

 
privacy waarborg eb a b de cd badd ce
 

ddma lid logo

 
 

 

 

Interessant

Diensten

Omnichannel, POS & Hardware
Online marketing
Zoekmachine optimalisatie
Social Media campagne
Internet marketing kennisbank SEA campagne

 

Cursussen

Google Analytics cursus

Copywriting
Conversie
Linkbuilding uitbesteden
 
line f

Beoordeling door klanten : 8.4/10 - 38 beoordelingen

 

TriplePro Online Marketing

Griffeweg 97,
9723 DV Groningen


+31 (0)50 305 00 23
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

 

050 305 00 23

 
 
Meer conversies behalen?
Help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

TriplePro Online Marketing Bureau