Wat is een contentstrategie?

Wat is een contentstrategie?

De contentstrategie wordt opgezet om structuur te brengen aan de content vanuit een lange termijnvisie. Het dwingt je om planmatig te werk te gaan en laat je nadenken over welke content je wanneer wilt publiceren, via welk online kanaal en wie de doelgroep is voor de content.

Je moet blijven produceren om interessant te blijven, maar het is nog niet zo makkelijk om dit te doen. Je moet de tijd, de middelen, de creativiteit en de wilskracht hebben om steeds weer te publiceren. Als je elke keer als je begint moet nadenken waar je over gaat schrijven en waar je het gaat publiceren verlies je kostbare tijd, maar mis je ook de grote lijnen.

Een contentstrategie maken levert daarom veel op.

Direct beginnen met een contentstrategie maken

Wil je ook eindelijk structuur in de content en je content effectief inzetten? Volg het onderstaande stappenplan dat je in 5 stappen klaar maakt voor het ontwikkelen van je eigen contentstrategie.

Stap 1: Wat zijn je doelen?

Geen plan zonder doel. Stel jezelf de volgende vragen om je doelen vast te stellen: Wat wil je eigenlijk bereiken? Welke doelen wil je gaan halen? Schrijf het op, maak het concreet en zorg dat het meetbaar is. Hoe weet je anders of de doelen zijn gehaald?

Welk doel heeft jouw website? Bekijk of je alles uit je website haalt

Stap 2: Wat is je doelgroep?

Belangrijk onderdeel van de contentstrategie is het vaststellen van de doelgroep. Wie zijn jouw bezoekers of klanten? Wat houdt hun bezig? Wat kenmerkt hun? Welke vragen stellen de bezoekers of klanten over jouw organisatie, dienst of producten? Voorkom dat je schreeuwt in een woestijn, maar zorg ervoor dat je weet naar wie je communiceert.

Stap 3: De propositie, welke boodschap wil je overbrengen?

De propositie is wat je wilt overbrengen naar jouw doelgroep. Hoe wil je bekend staan als organisatie? Wat is je onderscheidend vermogen ten opzichten van de concurrenten? Hoe ziet jullie werkwijze er uit? Vermeld je USP's (Unique Selling Points)!

Stap 4: Welke middelen of kanalen wil je inzetten?

Welke middelen ga je inzetten om hun te bereiken. Ga je de content op de website zetten in de vorm van een artikel, blog of een wervende tekst. Maak je een filmpje over je vakgebied of wil je bepaalde onderdelen met foto's extra belichten. Maak je gebruik van sociale media? Denk goed na over de middelen en kanalen die je gaat inzetten.

Stap 5: Creëer content wat relevant is voor je doelgroep

Schrijf voor de bezoeker. Zorg dus dat je weet wat er speelt in de doelgroep. Denk na over wat jouw bezoekers willen lezen of vinden op de website. Denk aan de meeste gestelde vragen. Dit is vaak een goede invalshoek voor het schrijven van nieuwe en relevante content.

Kortom, het maken van een contentstrategie is interessant, omdat je op deze manier relevante content kan creëren voor jouw bezoekers.

 

 
privacy waarborg ddma

 

Interessant

Portfolio

Online marketing Website portfolio
Internet marketing kennisbank Webshop portfolio
Online marketing blog  
line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58,
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

050 305 00 23


TriplePro Online Marketing
 
Teleurstellende website resultaten?
Samen met onze knappe koppen maak jij wél het verschil
Ja, help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer

TriplePro