Wat is een goede call-to-action?

Met een goede call-to-action is er actie op je website

Een call-to-action, ook wel afgekort tot CTA, is een oproep aan de bezoeker die overeenkomt met het doel van de website of van de desbetreffende pagina. Voorbeelden hiervan zijn offerte aanvragen, brochure aanvragen, afspraak maken en lees meer. Een goede call-to-actions is bepalend voor de effectiviteit van de website. Maar wat is een goede call-to-action?

Voorbeelden goede call-to-action

bloemen bestellen cta fysio cta

houten keuken cta verhuizen cta

Wat is een call-to-action? CTA?

Wat maakt een call-to-action goed?

Een bezoeker besluit in een paar seconden of de website aansluit bij de wensen en verwachtingen. In die paar seconden wil je als ondernemer een aantal dingen overbrengen. Ze moeten weten wat je doet en wat jij van hun verlangd. Een goede call-to-action is daarom uiterst belangrijk. Het geeft de bezoeker sturing en antwoord op hun vragen. Om op te vallen heeft een goede call-to-action altijd een afwijkende kleur in het design van de website.

Call-to-action en conversie

De CTA is daarnaast een conversiestarter. Een button met een activerende tekst kan worden gezien als pure verleiding. Je wilt hier een 'Ja' scoren, je wilt dat ze klikken. Hiervoor moet een call-to-action zo concreet mogelijk zijn en tot de verbeelding spreken. Het moet de bezoekers prikkelen en aansporen tot het ondernemen van een actie. Je wilt de bezoeker zodanig verleiden en overtuigen dat je hun volledige aandacht hebt. Een goede call-to-action zorgt een verhoging van het aantal conversies en is daarmee van groot belang. Uiteraard zal je met alleen een call-to-action niet bereiken wat je wilt. De content op de pagina moet de call-to-action ondersteunen, je moet het kunnen waarmaken.

Informeren, leiden en sturen

Wat kan ik precies op de website doen? De call-to-action is hiervoor een belangrijke informatiebron en moet antwoord kunnen geven op die vraag. Het helpt de bezoeker de mogelijkheden van de website te zien. Als ze eenmaal besloten hebben om op de website te blijven kan de call-to-action sturing geven aan de bezoekers. Door middel van een call-to-action als: 'Lees meer', 'bekijk ook deze pagina', 'meer weten?', kan je de bezoekers door de website heen leiden en hun helpen met het verkrijgen van de juiste informatie. Je stuurt de bezoeker. Je laat zien dat je weet wat de bezoeker wilt en je laat zien wat je ze te bieden hebt.                  

De call-to-action brengt jou meer rendement

Leidt de bezoekers door de website, geef ze de juiste informatie, prikkel hun op het juiste moment, help ze en verleid ze en je zult het terugzien in het conversiepercentage. Meer rendement dus.

 

 
privacy waarborg eb a b de cd badd ce
 

ddma lid logo

 
 

 

 

Interessant

Diensten

Omnichannel, POS & Hardware
Online marketing
Zoekmachine optimalisatie
Social Media campagne
Internet marketing kennisbank SEA campagne

 

Cursussen

Google Analytics cursus

Copywriting
Conversie
Linkbuilding uitbesteden
 
line f

Beoordeling door klanten : 8.4/10 - 38 beoordelingen

 

TriplePro Online Marketing

Griffeweg 97,
9723 DV Groningen


+31 (0)50 305 00 23
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

 

050 305 00 23

 
 
Niets meer missen omtrent online marketing?
Inschrijven belangrijke updates

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

TriplePro Online Marketing Bureau