• Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google, Shopify & Facebook partner
  • Nr 2 - Fonk 150 best agencies 2025
  • Partner in groei, samen succesvoller
SEA
 
Nieuwsgierig? Scroll verder! 

Hoe een exacte zoekwoordstrategie +63% meer conversies genereerde.

martijnscholtens websize removebg preview
Geschreven door: Bob Gelderloos
 Leestijd: 5 min.
Dienst(en) Google Ads

SEA-marketing

SEA-marketing en zoekwoordstrategieën, altijd een uitdagende hersenkraker. Want hoe maak je de keuze voor de juiste strategie? Halverwege september gingen wij beginnen met een strategie die minder uit ging van brede zoekwoorden en automatische biedstrategieën. Er werd gekozen voor dieper in de funnel adverteren met zoekwoorden die relevanter zijn bij het doel. In plaats van een groot publiek aanspreken, gingen wij voor het aanspreken van het meest relevante publiek. Niet alleen het verkeer steeg enorm, het conversiepercentage werd verhoogd naar 19,46% en dat zorgde uiteindelijk voor +63% meer conversies in onze testmaand.

Benieuwd hoe wij dat voor elkaar hebben gekregen? Wij leggen het uit!

SEA-marketing
sales
17,50% (+13%)
Click Through Ratio
sales
19,46% (+12%)
Conversiepercentage
sales
4.178 (+63%)
Conversies

 

samen succesvoller  • 

 

Resultaten

Na een succesvolle testweek waarin de relevantie van de advertenties gestegen is, kwamen wij tot de conclusie dat het conversiepercentage ook aan het stijgen is. Relevantere advertenties zorgen ervoor dat de bezoeker dichter bij de conversie is. Op basis van de eerste bevindingen, waar de CTR van 16% naar 27% ging, hebben wij besloten om toen het budget ook te verhogen.

Wat is een zoekwoordstrategie

Zoekwoorden kunnen op drie manieren ingestoken worden. Deze manier van adverteren zorgt er ook voor hoe groot de scope is. Exacte zoekwoorden breidden qua zoekterm niet uit, waar brede zoekwoorden zorgen voor synoniemen en vervoegingen. Daarnaast worden brede zoekwoorden ook als onderdeel van een zoekterm gebruikt. Dus met een vrij algemeen zoekwoord kun je al op diverse zoektermen gevonden worden. Ook wanneer deze veel irrelevanter blijken.

 

Type zoekwoordEigenschappen
ExactWanneer een gebruiker het exacte zoekwoord invoert, wordt de advertentie getriggerd. 
ZinsdeelWanneer het zoekwoord een onderdeel van een zin is, dan wordt de advertentie getriggerd.
BreedWanneer het zoekwoord of een vergelijkbaar synoniem van het zoekwoord onderdeel van een zin is, dan wordt de advertentie getriggerd.
Google Ads

Conclusie

Het inzetten van exacte zoekwoorden, heeft ervoor gezorgd dat ons conversiepercentage bij alle campagnes omhoog ging. Vanuit onze partner betekent dit dat er ruimte is voor extra budget, waardoor de conversies nóg verder omhoog gingen. Sinds de aanpassingen hebben wij gestaag het budget verhoogd, wat heeft gezorgd voor nog meer verkeer en nog meer conversies. Hieronder een overzicht van de huidige KPI's sinds wij over zijn gestapt naar een exacte zoekwoordstrategie.

Bekijk onze andere cases

J. , Cremer
De heren en dames van Triple pro denken op veel vlakken mee. Ook de ruime kennis over websitedesign, SEO en SEA zorgen voor mooie resultaten. Een informele sfeer zorgt voor prettig contact om snel te kunnen schakelen.
Mirjam Thijssen, Eindhoven
Professioneel geholpen, zowel qua layout van de website als op het gebied van de teksten. Ze denken mee, houden de vaart erin en zijn betrouwbaar. Kortom: een echte aanrader!
Jos De Ridder , Houten
TriplePro is een kantoor wat echt meedenkt, aandacht heeft en vanuit een ondernemende houding met je aan tafel zit en dat is wat ik wil als ondernemer, top!
Yde, Groningen
De mensen van TriplePro denken graag met je mee!
Djimon de Boer, Scheemda
Zijn goed geholpen, korte lijntjes, vriendelijke mensen en goed resultaat. hebben ons van een mooie website voorzien.
Ciska , Amsterdam
Triplepro heeft ons op een zeer professionele manier geholpen met de behoefte voor onze nieuwe website!
Evelien, Andelst
Super tevreden, het bedrijf groeit hard sinds we in zee zijn gegaan met Triplepro.
Ruben, Drachten
Ik werd erg prettig geholpen door Luuk, die een zeer professionele en behulpzame indruk maakte. Ik had problemen met Google Ads, die gelukkig vrij snel konden worden verholpen. Ik zou Luuk en TriplePro van harte aanbevelen!
Niels Kloen
Wij zijn als BAAS Cycling heel enthousiast over het meedenken en (on)gevraagd advies. Een laagdrempelige organisatie die beschikt over veel know how op marketing als IT gebied.
Thijs, Hengelo
Duidelijke communicatie en afspraken.Voldoet aan de verwachtingen!