Je wil graag dat de content die je maakt wordt gevonden door de zoekmachines. Een goede indicatie om te kijken hoe groot de kans is op goede posities is de page authority van Moz. Moz is een gerenommeerd en vooraanstaand SEO bedrijf uit Amerika.
Het geeft een waarde van 1 tot 100 weer. Hoe hoger de score, hoe beter je pagina (waarschijnlijk) scoort. In tegenstelling tot domein autoriteit heeft dit cijfer slechts betrekking op één specifieke pagina.
Links naar die specifieke pagina. Dat wordt ook wel deeplinking genoemd. Die links kun je verkrijgen door linkbuilding toe te passen.
Waarbij geldt hoe relevanter de link hoe beter het is voor de pagina autoriteit. In de ideale wereld bijvoorbeeld heeft Coca Cola een link vanaf Pepsi.com naar cocacola.com/fabriek. De pagina fabriek van Coca Cola wordt op die manier versterkt door een relevante link. Snap je het nog?
Het beste is om zo’n goede pagina te hebben dat mensen die pagina graag delen met anderen. Dat doen mensen alleen als de pagina hen helpt met een antwoord op een vraag. Een vraag waarmee andere mensen ook zitten en dus wordt gedeeld. Sharing is caring immers ;)