Wat is Content Marketing anno 2017?

Veel mensen hebben wel eens gehoord van content marketing. Veel van deze mensen weten alleen niet precies wat het is. De laatste jaren is content marketing enorm gegroeid. Steeds meer marketing- en communicatieprofessionals maken hier gebruik van. Maar wat is content marketing nu eigenlijk?

Wat is Content Marketing

Definitie van Content Marketing

De definitie voor content marketing gebruikt door het Amerikaanse Content Marketing Institute is als volgt:

‘Bij content marketing probeer je te begrijpen welke informatie jouw doelgroep zoekt. Dit kun je doen door een content te maken die relevant en waardevol is voor de klant én verband houdt met het aanschaffen of gebruiken van jouw producten of diensten. Deze content kun je daarna aanbieden via zowel on- en offline middelen en (Social) media. Het uiteindelijke doel hiervan is het aantrekken en binnenhalen van klanten.’’

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Een van de belangrijkste termen uit de bovenstaande definitie is ‘waardevol’. Tegenwoordig willen consumenten content lezen wat zo goed mogelijk aansluit bij hun behoeftes. Het maakt dan niet uit of deze content een video is, een blog, of een post op Social Media.

Anders dan traditionele marketing

Mensen vinden verkopers op straat steeds irritanter worden en vinden het belangrijker dat de marketing boodschap iets toevoegt. Ze willen dus liever dat producten of diensten niet meer vol in hun gezicht worden gedrukt als ’het beste wat er is’, maar liever dat er wordt uitgelegd waarom het product of de dienst zo belangrijk is. Zo blijft het relevant. Het is belangrijk om klanten op een relevante en aantrekkelijke manier te helpen zonder meteen je product in hun gezicht te drukken. 

Klanten voelen meer vrijheid

Door deze ontwikkeling van klanten is content marketing steeds belangrijker geworden. Als marketeer biedt je klanten nuttige informatie via content marketing, waardoor zij zelf de beslissing kunnen nemen of ze jouw product of dienst willen gebruiken. Als bedrijven dit consistent doen, zullen zij een betere vertrouwensband met de klant opbouwen. De klant voelt dat je niet te veel aandringt en dat ze vrij zijn in de keuze die ze maken.

What’s next?

De bedoeling van content marketing is om in de behoeften van klanten te voorzien en daarbij proberen deze klanten binnen te halen. Als klanten enthousiast zijn over jouw bedrijf, zullen zij ook sneller positieve mond-tot-mond-reclame toepassen. Onderschat content marketing dus niet!

Lees meer over Content Marketing:

 
privacy waarborg ddma

Interessant

Portfolio

Online marketing Website portfolio
Internet marketing kennisbank Webshop portfolio
Online marketing blog  
line f

Contact

 

Hoofdkantoor

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

 

 

 
line f

Online Marketing

Bankastraat 77,
9715 CJ Groningen

+31 (0)50 305 0023
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanYoutube: TriplePro Online MarketingInstagram: TriplePro Online Marketing

Direct Marketing

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online Marketing Linkedin: Studenten bijbaan

Studenten

Korreweg 124,
9715 AJ Groningen

+31 (0)50 5791114
info@triplepro.nl

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaan

Content Marketing

Krum Popov str. 56-58,
1421 Sofia, Bulgaria

+359 (0)89 45 56 344
info@triplepro.bg

Facebook: TriplePro Online MarketingLinkedin: Studenten bijbaanInstagram: Content MarketingVine: Content Marketing

050 305 00 23


TriplePro Online Marketing
 
Teleurstellende website resultaten?
Samen met onze knappe koppen maak jij wél het verschil
Ja, help mij verder op het internet

Algemene voorwaarden | Disclaimer | Maatschappelijk verantwoord ondernemen

TriplePro